Jeg husker godt, for lenge, lenge siden at jeg hadde gjort en tabbe i forsøk på å hjelpe, som jeg beklaget. Paul svarte da at jeg ikke måtte ta det så tungt og at alle så gjorde vi feil og lærte etter hvert.
Selvsagt, Helge, så kan en ikke forvente, at svar som gis, skal inneholde analyser og forklaringer om hvordan en kom fram til dette.
Noen spørsmål er enkle og lette å finne svar på, men andre er mer vriene.
Svarene finner en kanskje via "omveier" og ikke bare ved søk i kirkebøkene eller folketellingene. I slike tilfelle hadde det vært flott om svareren hadde tid og ork til å forklare hvordan en fant resultatet. Dette må jo være helt frivillig og opp til den enkelte.
Ingmar nevner at lokale brukere og moderatoer, kanskje nettopp sitter med de kunnskapene som mange mangler.
Jeg tror ellers at det er en høy terskel for å spørre om hvordan en hjelper klarte å finne svar, men er enig med Matthias i, at om en spør, så bør en få svar.
Mitt spørsmål har laget en liten debatt. Spennende om det skjer noe mer med noen av de svarene som gis på spørsmål i Forumet - framover.
Ulf S