Lang merknad ved dåp 1902 i Horten - fortsatt uløst

Moderator: MOD_tydehjelp

Svar
Jon Erik Berg-Hansen
Sted: HORTEN

Lang merknad ved dåp 1902 i Horten - fortsatt uløst

Legg inn av Jon Erik Berg-Hansen » 10. april 2023 kl. 16.09

Horten kirkebøker, SAKO/A-348/F/Fa/L0005: Ministerialbok nr. 5, 1896-1904, s. 104
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20060516060446

Jente nr.13
Konstabel %Mek. Arbeider, Ungk.%  Johan %Oskar% Johansen %Olsen%

Fars bosted: N. Bjerggade %Kristiania, Toftes Gade 26%

Opgaven skeet ved Moderen der?? første gang opgav at 7/12 ?? ?? Faderen ?? Begges 1ste Lejermaal. Retelsen foretaget af Sogneprest Neumann, Paterniteten vedtaget af den indførte Barnefader JN 32/05

Her har mor vært noe uklar om hvem som var barnets far, men det ser ut som om Johan ble utpekt 3 år på overtid?

I KLOK står bare Oskar som far.

Har jeg skjønt dette riktig?
Klarer noen å tyde ??

Jon Erik

Sist redigert av Jon Erik Berg-Hansen den 11. april 2023 kl. 13.03, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Even Stormoen
Sted: STAVANGER

Re: Lang merknad ved dåp 1902 i Horten

Legg inn av Even Stormoen » 10. april 2023 kl. 21.31

Jon Erik! Du MÅ snart finne deg noen mer lettleste kirkebøker å ‹kose deg med› . . .  ;-)
Ad nauseam: Dette må da være den verste skriveren noensinne. Hvordan du overhodet kan få noe fornuftig ut av dette er og forblir en gåte for meg.
Ikke desto mindre: Dypt imponert både over din ‹leseferdighet› og iherdighet.
Jeg kan imidlertid, av ovennevnte grunner, dessverre ikke bidra med noe som helst fornuftig i sakens anledning.
Men benytter allikevel sjansen til – mens det fortsatt er noen skarve timer igjen av høytiden – å ønske deg en fortsatt God Påske! :-)

Mvh

Jon Erik Berg-Hansen
Sted: HORTEN

Legg inn av Jon Erik Berg-Hansen » 10. april 2023 kl. 21.52

Takk for gode tanker - det kan av og til være nødvendig i ryddeprosessen etter AMF-registreringa.
Jeg kommer ikke til å gå løs på noe annet utført av dem. Vil heller bruke tid på andre deler av MINI for Horten hvor jeg tar hele registreringa direkte i Augustus - heller enn å lese korrektur i Excel.

Ja - påska er slutt - jeg har bare 668 poster igjen av detta kapittelet.
Ferdig til Pinse?
Heng på - det kommer garantert flere ????????

Jon Erik

Brukeravatar
Even Stormoen
Sted: STAVANGER

Legg inn av Even Stormoen » 10. april 2023 kl. 23.28

Ah, jeg med mitt flagrende hode hadde ikke fått med meg at det faktisk var AMF du ‹sloss› mot!
Desto mer ‹cudos›. :-)
Askeladden mot Trollene er aldri feil. Og det viser seg jo alltid at han er smartest!
Dere utallige frivillige i ‹Arméen› som driver med korrektur av AMF-materialet burde alle som én vært tildelt Medaljen for Lang og Tro Tyding  – med Ekeløv :-) 

Mvh

Svar

Gå tilbake til «Hjelp til tyding av kildemateriale»