Et spørsmål om uønskede innlegg på forumet

Her kan du stille spørsmål om Slektsforum

Moderator: admin

Svar
Brukeravatar
dn16031
Sted: SPONGDAL

Et spørsmål om uønskede innlegg på forumet

Legg inn av dn16031 » 14. august 2005 kl. 23.38

Hei!

Jeg har lagt merke til at det av og til kommer poster på forumet som er ren spam og/eller bare tomt vås. Er det ingen moderator som kan fjerne disse? Jeg synes det ødelegger et ellers så godt og hyggelig forum. :(

mvh
Torill Aasegg

dn06606
Site Admin

Re: Et spørsmål om uønskede innlegg på forumet

Legg inn av dn06606 » 15. august 2005 kl. 1.15

Hei Torill Aasegg

Jeg er usikker på hvilke meldinger du refererer til. Moderatorene arbeider jevnt og trutt med å holde "orden" i foraene våre - men det er selvsagt greit for dem å få tilbakemelding hvis det er noe de ikke har sett.

Det eneste jeg kan komme på er at du kanskje tenker på de foraene som ligger under Nyhetsgrupper. Nyhetsgrupper (el. "news") er en gammel kommunikasjonsform på Internett som består av titusenvis av grupper for forskjellige tema, noen av disse for slektsforskere. News-systemet er basert på "anarki", det finnes ikke moderatorer der, og kvaliteten på meldingene kan variere ganske mye. Normalt må man bruke egen programvare for å lese nyhetsgrupper, men vi importerer noen av disse gruppene til Slektsforum (gjelder altså foraene under Nyhetsgrupper) fordi det har vært interesse for det. Siden dette er fora med opprinnelse utenfor Slektsforum har vi ikke samme kontroll på disse som på vanlige fora i Slektsforum.

Vi ønsker ikke at det fremmes klager på konkrete personer eller deres innlegg her i Slektsforum, men hvis det er innlegg du vil vi skal vurdere nærmere kan du gjerne sende dem til [email protected]. Angi gjerne URL (dvs hjemmesideadresse: http://www.disnorge.no/slektsfo.... osv) til meldingen(e) det dreier seg om.
mvh Jan

Brukeravatar
dn16031
Sted: SPONGDAL

Re: Et spørsmål om uønskede innlegg på forumet

Legg inn av dn16031 » 15. august 2005 kl. 1.24

Takk for hurtig svar!

Skal ikke se bort ifra at det er news-kanaler jeg har sett sidde innleggene. Neste gang jeg ser et sånt tilfelle skal jeg sende mail til den adressen du har oppgitt over. Og jeg er helt enig i at det ikke skal fremmes konkrete klager på personer eller innlegg her. Det er derfor mitt første innlegg ble litt "kryptisk". Godt å høre at det er moderatorer som tar seg av "våre" kanaler her på forumet!

mvh
Torill Aasegg

Svar

Gå tilbake til «Informasjon om Slektsforum»