Tenkte ikke over at det var et gammelt innlegg, er glad for alt nytt jeg finner : ) Takker!
Jeg skrev feil mor på Sigrid, Dordi var en tidlig flørt Lars Jensen Hallen hadde som det ble en etterkommer etter!! Men hadde ikke funnet Dordi sin død, enda.
Ja, det er denne Sigrid Larsdtr Hallen f. 1816 jeg jobber med, hun og Samuel fikk hvertfall 7 barn sammen. Hun hadde utenfor ekteskap sønnen Lars Mikkelsen f. 1837 med seg da hun flyttet nordover, og Lars er konfirmert i Skjervøy 1855. (Far var Mikkel Haagensen Moseng). Det er denne etterkommerlinjen jeg har, og bakover jeg jobber med.
Far til Sigrid, Lars Jensen Hallen, har jeg funnet født i Røros, døpt 18.02.1781 i Røros.
Lars Jensen Hallen har datteren Berit i 1804 med Dordi Jonsdtr Kuraas, (ikke gift)
g.1807 m. Kirsten Christophersdtr (far het Kvikne) og har sønnen Christopher f. 1807.
g. 1812 m. Anne Margrete Pedersdtr Ødegaard og har Sigrid, Peder, Jens og Anne Kirstina med henne. (De jeg har funnet så langt.)
Denne Lars Jensen Hallen er bror til overnevnte Ole Jensen Hallen f. 1786, ja. Første gang jeg finner Ole Hallen nevnt nordpå er da sønnen Jon blir døpt 1810 i Røros, da står det i kb "contorist i Nordlandet". Mor til Jon var Olave Jensdatter, Ole og Olave ble ikke gift, Ole var ungkar da han giftet seg med Christiana.
Da Ole gifter seg i 1815 med Christiana Dorothea Olsdtr Kildal bor han på Storstennes i Tromsø. Christiana dør året etter de giftet seg. De har da sønnen Jens Severin f. 1814.
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-50
Det må vel være etter at hun døde at Ole Hallen flyttet til Havnnes? Har ikke funnet om han giftet seg om igjen, står kun fullmektig på Havnnes på han i kb ved hans død 1829.
Har ikke funnet ut hvem som var mor til Christiana Dorothea Kildal, faren var sorenskriver i Ålesund (Borgund) Ole Severin Mikaelsen Kildal.
Finner at barnebarnet til Ole Jensen Hallen, Jens Jonsen på Røros, med foreldre Jon Olsen Hallen (f. 1810) og Berit Olsdatter, flyttet nordover og er på Havnnes i 1875 hos "mor Lyng".
ps Si fra om noen trenger lenker til kb mm, jeg har dem men vet ikke om andre har bruk for disse kildene.