Jeg søker etter mine aner på Eidsvoll med slektsnavn Wenum. Jeg har kommet bakover til min tippoldefar Karsten Jensen Wenum f. 1820 på Eidsvoll og død i 1892, han var gift med Elen Marie Halvorsdatter f. 1823 på E. og død 1901 i Kristiania. Karsten hadde i hverfall en bror Ove Mathias f.1823 i E., som giftet seg med Karen (Kaisa) Andersd. fra Sverige i Tref. i Christ. 14/3-1864. Det var ant. en bror til: Nicolai f. 1823 på E. gift med Anne Kristine Raadstrøm fra Christ. 6/6-1864 i Vor Frelser i Christ. Begge's far het Jens Wenum.
Jeg har og funnet en Alette Nielsen f. Wenum på F.T. for Christ. i 1865, som bor på samme sted som Ove Mathias, med to barn Dorthe f. på E. og Oluf f. i Krist. Jeg finner og en Karoline Jensd. Wenum f. 1816 på E. gift med Martin Embretsen i F.T. 1865, i 1875 er hun enke. Jeg lurer på hvor disse kommer inn i bildet. Jeg finner og en Jens Olsen Wenum som er død i 1840 - f.1783 - gift med Dorthea Elisabeth d. i 1839 - f.1793 på Bråten i i E. Jeg lurer og på om dette kan være noe aner. Da kirkebøkene for Eidsvoll er brent er det jo vanskelig å finne ut av. Håper noen kan jelpe meg med dette?
Mvh. Gudvig Johansen