Agnete og Bergine Kristiansdatter Lien

Moderator: MOD_Hedmark

Svar
Marit Bredeveien
Sted: LUNNER

Agnete og Bergine Kristiansdatter Lien

Legg inn av Marit Bredeveien » 9. april 2018 kl. 20.47

Hei!

Undertegnede har et gammelt brev som er kommet i retur fra Amerika pga. ukjent adr. der borte. Det er sendt av min oldefar, og han har fått i oppdrag og formidle at de har arvet sin bestemor, det står ingen navn nevnt på henne.

Min oldefar sender det en gang til, men med annen adresse. Det er underskrevet :Thore Røhr, Ringsaker 28.07.1878

Er det noen som har kjennskap til hvem Agnete og Bergine Kristiansdatter Lien er? De må være fra Ringsaker da han formidler at det står bra til med deres slektninger. Jeg finner de ikke i folketellingene her.

Mvh.

Marit Bredeveien

Brukeravatar
Astrid Mollan
Sted: KRISTIANSUND N

Re: Agnete og Bergine Kristiansdatter Lien

Legg inn av Astrid Mollan » 9. april 2018 kl. 21.45

Kan du oppgi adressene brevene ble sendt til? Da er det en mulighet for å finne dem på denne adressen en gang og se alder, innreiseår osv.
Astrid M

dn05604
Sted: NES PÅ HEDMARK

Legg inn av dn05604 » 9. april 2018 kl. 23.49

Thore med slektsnavnet Røhr er kjent, f. 1841 gaardbruker på Røhr i Ringsaker.
Bergine Kristiansdatter og Agnete Kristiansdatter er også kjent fra Ringsaker men de er ikke søstre. Uten mer info glemmer jeg å prøve mer på dette.
Sist redigert av dn05604 den 15. april 2018 kl. 22.11, redigert 1 gang totalt.

Marit Bredeveien
Sted: LUNNER

Legg inn av Marit Bredeveien » 13. april 2018 kl. 18.55

Hei igjen!
Her er brevet , jeg har ingen konvolutt
Agnete og Bergine Kristiansdatter Lien!
For længere Tid siden tilskrev jeg Eder efter opgivet Adresse et rekommandert Brev, som imidlertid nu er tilbagesendt efter at have henligget paa Eau Claires P.O i omtrent 3 maaneder hvilke de paasatte Poststemler udvise. I Brevet var indlagt den for de efter deres Bestemoder eder tildelte Penge indkjøbte Vexel. Da Aarsagen hvorfor Brevet blev tilbagesendt er mig ubekjendt, maa jeg tilskrive Eder paany og underrette eder om, at jeg nu sender Vexelen til Mr. A Walstad, hvis Adresse er: Mr. A Walstad ”Budstikkens Office” Minneapolis . Minnesota. Ved at henvende Eder til ham vil I faa Eders Vexel eller kanske ogsaa Pengene. Samtidig anmoder jeg ham om at avertere efter Eder i sit Blad, ”Budstikken”, da I kanske kunne være flyttede saa heller ikke dette Brev kan finde Eder. Dette er den bedste og næsten den eneste Maade jeg ved at gjøre det paa. Naar I faar Vexelen eller Pengene, saa vær endelig saa snilde at tilskrive mig øieblikkelig saa jeg kan faa Vished for at det endelig engang blir ornet og greit. Dette maa De endelig gjøre.
Hils Eders Fader.

dn05604
Sted: NES PÅ HEDMARK

Legg inn av dn05604 » 15. april 2018 kl. 22.12

Det hjalp ikke noe med identifikasjonen til damene.

Svar

Gå tilbake til «Ringsaker»