Etterkommere etter Anna Rebekka og Johan Martin Andersen

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Tove Almlid Andersen
Sted: ORKANGER

Etterkommere etter Anna Rebekka og Johan Martin Andersen

Legg inn av Tove Almlid Andersen » 10. august 2016 kl. 20.53

Jeg skulle gjerne kommet i kontakt med etterkommere av Anna Rebekka Nilsdatter som i flg folketellingen av 1865 budde på Saltbuberget Inderøy.
I 1900 tellingen finner jeg henne på Voldsminde i Trondheim. Da med etternavnet Andersen og i 1925 i Grundsvigs gt på Lademoen.

Jeg har funnet ut at Anna ble værende alene med barna etter at Johan Martin reiste. ( først på 1900 tallet)

Finnes det etterkommere av barna deres ( Leif Margido Andersen, Lovise Alette Andersen gift Myhr, Aslug Andersen og Nelly Oline Andersen) eller andre slektsforskere som vet noe om "historien" rundt Anna Rebekka og Johan Martin?

Jeg har tidligere hatt kontakt med Erik Andersen fra "Trondheimsområdet" som er etterkommer av henne, men jeg får ikke kontakt med han på e- post lengre.(Trolig skifte av e- post adresse)

Håper noen kan hjelpe meg .

Brukeravatar
Marit Lorvik Sørli

Re: Etterkommere etter Anna Rebekka og Johan Martin Andersen

Legg inn av Marit Lorvik Sørli » 10. august 2016 kl. 21.26

Legger til en link til tidligere letearbeid , slik at det ikke er nødvendig for dem som vil hjelpe til å lete opp disse etterkommerne en gang til :

https://slektsforum.slektogdata.no/view ... 442#717442

Et tips til Tove er å ta en telefon til kirkekontorene i Hommelvik , Lademoen og Moholt og spørre om et er mulig å få navn og adresse på gravfesterne av de gravene det gjelder.
Barn eller andre etterkommere vil som regel stå som festere .
Evt. be om kirkekontoret kan være behjelpelig med å formidle kontakt dersom de er skeptiske til å oppgi navn og adresse.

Har sendt en PM.

Lovise Alettes etterkommere finner vi i Trondheim.
Aslaug Johannes etterkommere finner vi i Stjørdal. ( Se innlegget det er linket til )

Svar

Gå tilbake til «Trondheim»