Mislykkes med nedlasting av Kilder

Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt

Svar
dn15654
Sted: ÅLESUND

Mislykkes med nedlasting av Kilder

Legg inn av dn15654 » 26. februar 2015 kl. 16.29

Etter at jeg finner ting i kirkebøkene har jeg lyst å bruke disse som kilder. Nå møter jeg på et problem. Noen ganger går det å laste ned, noen ganger får jeg mislykket som melding. Jeg bruker crome som nettleser :x

gj12185
Sted: OSLO

Re: Mislykkes med nedlasting av Kilder

Legg inn av gj12185 » 26. februar 2015 kl. 20.32

Hei Arne-Dag.
Det beror litt på hvordan du gjør det. Sjøl bruker jeg Linux, så jeg vet egentlig ikke om det finnes noen begrensninger i det du bruker (Windows?), men det skulle være likt for alle.

Hvis jeg bare skal ha et utsnitt av en kirkebok, f.eks. en døpt og foreldrene, har jeg et lite program som enten tar bilde innenfor et vindu som jeg definerer ved å trekke opp et området med musa, eller et 'screenshot' av hele siden.

Ellers er det jo en rad knapper i skjermebildet. Noen er merket PDF-1 og PDF-2, som lager en .pdf-fil av en av sidene av kirkeboka. Denne skal vanligvis kunne lagres uten problemer på eget område.

Den tredje varianten er jo å velge å vise Bildeinformasjon i menylinjen, og så Permanent bildelenke. Man kan enten åpne bildet og kopiere det til eget område, eller høyreklikke på linken og velge å lagre innholdet i linken til eget område.

Hvordan pleier du vanligvis å gjøre det?
Med vennlig hilsen, Olaf Larsen.

dn15654
Sted: ÅLESUND

Re: Mislykkes med nedlasting av Kilder

Legg inn av dn15654 » 26. februar 2015 kl. 22.55

Takk for tips. Jeg har trykket PDF Fil1 også lastet ned hele siden. Dette går fint noe ganger, men de fleste ganger er det mislykket. Skjønner egentlig lite av det. Jeg må utforske det du skriver om å ta utsnitt å se om jeg får det til :)

Svar

Gå tilbake til «Generelt»