Digitalarkivets forside
Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt
- Else Berit Rustad
Digitalarkivets forside
- ser ut til å være hacket i nå ettermiddag. Da jeg gikk inn der for en halv time siden, kom det opp en side som foregav å være fra hackerne, men jeg har ikke lyst til å si noe om hvem det var som "påtok seg ansvaret" for hackingen....
Mvh
Else B.
Mvh
Else B.
- Marit Lorvik Sørli
Re: Digitalarkivets forside
Har også sett det samme ....... 

- Else Berit Rustad
Ser ut til at de har fikset det allerede. Var nettopp inne der nå kl. 18.39, og da virket alt utmerket!
Heldigvis
Mvh
Else B.
Heldigvis

Mvh
Else B.
Else, jeg håper du varsler Anette om detaljene i det du har sett. Det er tross alt datakriminalitet vi snakker om, vi riskere at informasjonen vi leter etter plutselig ikke er der lenger eller er endret, bare fordi noen synes det er 'gøy' å hacke litt. Personvern opphører da.
Med vennlig hilsen, Olaf Larsen.
-
- Sted: BREMNES
Hei
Når eg leste Else sitt innlegg om hacking kom eg på ein episode som kanskje var eit resultat av hackinga.
Eg var inn å søkte på ein person i ei FT og vedkomande skulle bu i Hedmark. Det kom opp kun 1 resultat, som var litt rart sidan det ikkje var eit uvanlig navn og eg hadde som vanlig eit vidt søk. Det rare var at vekomande som kom opp budde i Røros, ST. Eg dobbelsjekka dette ved å søka på nytt og kryssa igjen av for Hedmark. Same reultat.
Tenkte eg skulle nevna det.

Når eg leste Else sitt innlegg om hacking kom eg på ein episode som kanskje var eit resultat av hackinga.
Eg var inn å søkte på ein person i ei FT og vedkomande skulle bu i Hedmark. Det kom opp kun 1 resultat, som var litt rart sidan det ikkje var eit uvanlig navn og eg hadde som vanlig eit vidt søk. Det rare var at vekomande som kom opp budde i Røros, ST. Eg dobbelsjekka dette ved å søka på nytt og kryssa igjen av for Hedmark. Same reultat.
Tenkte eg skulle nevna det.
Mvh
Anne Lisbeth
Anne Lisbeth
- Else Berit Rustad
Olaf skrev:Else, jeg håper du varsler Anette om detaljene i det du har sett.
Nei, det har jeg ikke gjort, Olaf. Siden dette ble ordnet i løpet av en times tid, så regner jeg med at DA selv straks ble klar over problemet, og at de dermed hadde fått opp samme side som det jeg gjorde.
Mvh
Else B.
-
- Sted: TRONDHEIM
Detaljer kan ses på Slektshjørnet FB.
Melding om nedetid for DA ca to timer fra kl 12.00.
Melding om nedetid for DA ca to timer fra kl 12.00.
Mvh Astrid
- Else Berit Rustad
Fra brukeforumet på DA (for alle som IKKE er på fjesboka...!):
http://forum.arkivverket.no/topic/19441 ... uar-kl-12/
Mvh
Else B.
http://forum.arkivverket.no/topic/19441 ... uar-kl-12/
Mvh
Else B.