Kan noen gå på Arkiv i Nordland for meg?

For etterlysninger som ikke kan plasseres på ett av undernivåene

Moderator: MOD_Nordland

Svar
gj01249
Sted: KRISTIANSAND S

Kan noen gå på Arkiv i Nordland for meg?

Legg inn av gj01249 » 30. mai 2014 kl. 10.23

Dette er noe på siden av Slektsforums formål, men jeg regner med å treffe det riktige publikum her.

Jeg ønsker kontakt med helst erfaren arkivgjenger som har tid og anledning til å lete opp saker på Arkiv i Nordland for meg. Jeg bor selv i Kr.sand og har derfor litt lang vei for å gjøre dette selv.

Dette gjelder ikke slektsforskning, men derimot et landsomfattende prosjekt av språkhistorisk karakter. I denne forbindelse mangler jeg opplysninger fra ca 10 kommuner i Nordland. Dette finnes etter alt å dømme på Arkiv i Nordland i Bodø.

Hvis noen fatter interesse bes de ta kontakt her eller på epost: eivindgh "at" online "dot" no, for nærmere informasjon om hva dette dreier seg om.

Brukeravatar
Viggo Eide
Sted: BODØ
Kontakt:

Re: Kan noen gå på Arkiv i Nordland for meg?

Legg inn av Viggo Eide » 31. mai 2014 kl. 18.54

Du kan sikkert sende en e-post til Arkiv i Nordland og spørre om saken.
Merk den til Inge Strand eller Per Henrik Neeraas. De er rette fagfolk å starte med.
Viggo Eide
nestleder i Slekt og data
aktiv i Slekt og Data Nordland
admin i Slektsforum
http://tidogrom.blogspot.com

gj01249

Legg inn av gj01249 » 20. august 2014 kl. 0.17

Takker for innspill, og kan opplyse at jeg i flere runder har vært i kontakt med Arkiv i Nordland (inkl. foreslåtte personer). Jeg har imidlertid fått som respons at de dessverre har for små ressurser til å ta hånd om min forespørsel.

Jeg gjentar følgelig min etterlysning av en erfaren arkivgjenger. Jeg er mer konkret denne gangen ved å opplyse at det gjelder å lete i skolestyreprotokoller/møtebøker etter avstemninger og vedtak om målform i skolekretser for et ti-talls Nordlands-kommuner i tidsrommet 1945-1960.

Det var ikke presisert i mitt opprinnelige innlegg, men jeg er selvfølgelig innstilt på å betale for dette arbeidet.

Tør jeg håpe på mer respons denne gangen?
Hvis noen fatter interesse bes de atter ta kontakt på dette forum eller epost: eivindgh "at" online "dot" no.

dn09334

Legg inn av dn09334 » 20. august 2014 kl. 16.53

Jeg synes å huske at slike saker var omtalt i de årlige referat fra fylkestingsforhandlingene. De kom jo i bokform med godt register.

gj01249

Legg inn av gj01249 » 26. august 2014 kl. 10.57

Takk for tips om referat fra fylkestingsforhandlingene. Jeg forespurte Nordland fylkeskommune, og de gav til svar: "Nordland fylkeskommune har bøker som inneholder fylkestingsforhandlinger for det tidsrommet du forespør. Har sjekket for årene 1955 og 1960, men kan ikke finne saker hvor målform er omtalt."

Hvis du likevel er kjent med et sted hvor målformsaker er omtalt, så er jeg veldig interessert i å få vite hvor! Det kan jo også være de tar feil hos Nordland fylkeskommune...

Brukeravatar
Viggo Eide
Kontakt:

Legg inn av Viggo Eide » 26. august 2014 kl. 13.21

Jeg sender deg via PM en e-postadresse du kan kontakte på AiN.
Viggo Eide
nestleder i Slekt og data
aktiv i Slekt og Data Nordland
admin i Slektsforum
http://tidogrom.blogspot.com

gj01249

Legg inn av gj01249 » 26. august 2014 kl. 14.44

Tusen takk for det! Skal absolutt benytte meg av denne kontaktmuligheten på AiN.

Svar

Gå tilbake til «Nordland - ukjent sted»