Vedrørende anetavle 2 fra DIS som man finner under hjelpemidler.
Er det noen som vet om det er mulig å scanne inn denne anetavlen som er i pdf format og skrive direkte inn der fra pcen ?

Mvh. Svein
Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt
Jeg kan laste ned open office å prøve.
Torgeir skrev:Det er jo en del slektsprogrammer som kan skrive ut slike, både tomme og ferdig utfyllte.
Ihvertfall kan Legacy det.....
Jørgen skrev:Ivar, Open Office er da "open" som det har vært. Kildekoden ligger tilgjengelig på hjemmesida til Apache Open Office. At Oracle og Sun ikke lenger er involvert i prosjektet har ingenting å si for hvorvidt man får åpnet .odg-filer eller ikke.
Tone skrev:Fikk ikke til med Libre Office. Ser ut som jeg har et alternativ i slekstprogrammet, men da får jeg ikke skrevet det jeg vil i diagrammet....
Tone skrev:Fikk ikke til med Libre Office.
Jørgen skrev:Folk må da få lov til å velge hva de vil ha med i diagrammet sitt. De aller fleste har sikkert et program som gir muligheter for en standardisert utskrift. Poenget er at noen, meg inkludert, synes det er artig å lage en oversikt som gir litt mer mening enn det standardiserte. Om andre synes det er dumt og bortkastet, så la oss få lov til å være dumme og kaste bort vår egen tid...