Hei...
Denne mannen giftet seg i Fredrikstad Ø 24.02. 1906 med Gunda Mathilde f. Olsen f: 21.11.1886. De fikk 6 barn, men han reiste fra kone og de 6 barna en gang mellom 1917 og 1920...og reiste visstnok til Christiania....Vet han døde ca. 1967..Er det mulig å finne ut hva som skjedde med han/hvor han evt. bodde-hva han jobbet med de 50 årene fra 1917-1967...som han bodde i Hovedstaden...?
Mvh Solbjørg...
Karl Herman Hansen Huseby f: 06.05.1883...
Moderator: MOD_Østfold
Re: Karl Herman Hansen Huseby f: 06.05.1883...
Det bør opplyses om at denne etterlysningen også står under Oslo!
Vennlig hilsen Tove
OK. Ja,grunnen til at jeg satt den inn under Fredrikstad er fordi det var der han reiste fra, og under Oslo fordi det er der han reiste til...
Solbjørg
Solbjørg
Det er sjølsagt greit at du gjorde det.
Men jeg sa fra så det ikke behøver å bli dobbeltleting.
Ikke bestandig vi får med oss at det er flere etterlysninger om samme mann.

Men jeg sa fra så det ikke behøver å bli dobbeltleting.
Ikke bestandig vi får med oss at det er flere etterlysninger om samme mann.

Vennlig hilsen Tove
Ja takk for det....Det tenkte jeg ikke på...
Mvg Solbjørg...
Mvg Solbjørg...
Solbjørg skrev:Hei...
Denne mannen giftet seg i Fredrikstad Ø 24.02. 1906 med Gunda Mathilde f. Olsen f: 21.11.1886. De fikk 6 barn, men han reiste fra kone og de 6 barna en gang mellom 1917 og 1920...og reiste visstnok til Christiania....Vet han døde ca. 1967..Er det mulig å finne ut hva som skjedde med han/hvor han evt. bodde-hva han jobbet med de 50 årene fra 1917-1967...som han bodde i Hovedstaden...?
Mvh Solbjørg...
Slenger meg på din tråd da jeg prøver å nøste sammen litt om denne slekten selv.
og i denne retningen også . Karl Herman Hansen Huseby er min oldefar. Gunda Mathilde er min oldemor og min pappas bestemor. Pappa lever enda, og jeg skal grave og spørre alt jeg kan.
Hans x-kone kjente også Gunda og vet mye om også Herman, han gikk visstnok under navnet Herman etter hva jeg forstod. Hun skal også intervjues , og jeg skal også kontakte to andre som Gunda og Karl Herman var besteforeldrene til.
Det jeg vet pr nå er at han ikke akuratt "reiste fra" kone og 6 barn… han ble vel hevi ut. Min oldemor valgte selv å forsørge sin egen mor, seg selv og 6 barn. Ei dame med bein i nesa og som jeg mener var veldig aktiv i Frelsesarmeen i Fredrikstad. Jeg har hennes gamle kokebok f.eks. her hos meg, og det er veldig spennende å grave i familiens historie.
I tillegg vet jeg at han bodde i Fredrikstad da han døde. Han er gravlagt her og mener han bodde her under hele pappa og xkonas ekteskap, frem til han døde.. og de har barn født 58, 60 og 64. Så han var tilbake ihvertfall i god tid før han døde, og nok endel som finnes registrert i Fr.stad og ikke hovedstaden i denne perioden.
Om noen har noe rundt disse to nevnte over, eller deres barn å dele med meg + forfedre tar jeg gledelig imot. Har mye om min mors slekt, men lite om min fars.