Kirkebok, Troms, Tromsø 1899-1906, Død Nils Hansen 1899
Moderator: MOD_tydehjelp
Kirkebok, Troms, Tromsø 1899-1906, Død Nils Hansen 1899
Nils Hansen dør 6 juli 1899. Se: Kildeinformasjon: Troms fylke, Tromsø, Ministerialbok nr. 16 (1899-1906), Døde og begravede 1899, side 407. post nr. 40.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-345
Kan noen hjelpe meg med: Hva står foran navnet (Borgerlig stilling)? og hva står under bopel?
På forhånd takk for all hjelp.
Mvh Eigil
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-345
Kan noen hjelpe meg med: Hva står foran navnet (Borgerlig stilling)? og hva står under bopel?
På forhånd takk for all hjelp.
Mvh Eigil
Re: Kirkebok, Troms, Tromsø 1899-1906, Død Nils Hansen 1899
For stilling mener jeg det står:
g. fhv. D/S Lods
altså "gift forhenværende dampskipslos"
g. fhv. D/S Lods
altså "gift forhenværende dampskipslos"
Hei Jan-Thore.
Takk for raskt og greit svar. Det var nesten det jeg trodde, men det er greit å få ting bekreftet. Men fortsatt lurer jeg på hvor han holdt til i Tromsø da han gikk bort. Kanskje andre som er bedre kjent i Byen klarer den nøtten? Håper det.
Takk igjen
Mvh Eigil
Takk for raskt og greit svar. Det var nesten det jeg trodde, men det er greit å få ting bekreftet. Men fortsatt lurer jeg på hvor han holdt til i Tromsø da han gikk bort. Kanskje andre som er bedre kjent i Byen klarer den nøtten? Håper det.
Takk igjen
Mvh Eigil
-
- Sted: Øksendal
Apropos bustaden: Eg er ikkje kjent i Tromsø, men ser ikkje heilt bort frå at det kan stå N. Strandgade (Nordre Strandgade) på den andre linja. Eit forslag, iallfall.
Mvh. Knut
Mvh. Knut
- Paul Johan Hals
Enig i det, men det ser ut som den linjen er overstrøket.Knut skrev:Apropos bustaden: Eg er ikkje kjent i Tromsø, men ser ikkje heilt bort frå at det kan stå N. Strandgade (Nordre Strandgade) på den andre linja. Eit forslag, iallfall.
Mvh Paul
- Else Berit Rustad
Jeg tror også den linjen er strøket over, og nytt gatenavn tilføyet.
O[tto] Sverdrups gd., kanskje??
Mvh
Else B.
O[tto] Sverdrups gd., kanskje??
Mvh
Else B.
Hei Knut.
Takk for svar. Den er ikke helt enkel nei. Nils har vært vanskelig å finne, men så fant jeg familien hans i Otto Sverdrupsgate, og bopel ville sikkret denne Nils sin identitet. På den andre side er dennes fødested og år helt likt med min Nils, så jeg er rimelig trygg på at det er rett person.
Takk igjen.
M.v.h Eigil
Takk for svar. Den er ikke helt enkel nei. Nils har vært vanskelig å finne, men så fant jeg familien hans i Otto Sverdrupsgate, og bopel ville sikkret denne Nils sin identitet. På den andre side er dennes fødested og år helt likt med min Nils, så jeg er rimelig trygg på at det er rett person.
Takk igjen.
M.v.h Eigil
Hei Else B.
Tusen takk. Den satt i sikringsboksen!!!!
Masse klemmer!
Eigil

Tusen takk. Den satt i sikringsboksen!!!!
Masse klemmer!
Eigil
- Else Berit Rustad