Kjenner noen til min oldemor, Lina, f. på Næs på Romerike i 1862? Hun må ha flyttet til Kristiania og blitt gift med Jens Antonsen f. i Trøgstad i 1861.
Alle opplysninger og tips mottas med glede.
MVH Roar Myrheim
[email protected]
Lina (gift Antonsen) f. på Næs på Romerike 1862
Moderator: MOD_Akershus
- Roar Myrheim
- Sted: ÅSGÅRDSTRAND
- Roar Myrheim
Re: Lina (gift Antonsen) f. på Næs på Romerike 1862
Hei.
Jeg har nå funnet ut at Lina var Lina Marie Helgesen f. 7 jan 1862. Hun var datter av Helle Christian Hansen Knebrøt f 1824 og Anne Gurine Olsdatter Nyhus f 1825.
Jeg har fått god oversikt over farssiden, men skulle gjerne hatt opplysninger om Anne Gurine Olsdatter Nyhus aner.
MVH Roar
Jeg har nå funnet ut at Lina var Lina Marie Helgesen f. 7 jan 1862. Hun var datter av Helle Christian Hansen Knebrøt f 1824 og Anne Gurine Olsdatter Nyhus f 1825.
Jeg har fått god oversikt over farssiden, men skulle gjerne hatt opplysninger om Anne Gurine Olsdatter Nyhus aner.
MVH Roar
- Vidar Sigurd Øverlie
- Sted: LARVIK
Jeg ser at Anne Gurine Olsdatterer registrert med navnet Nyborg i Familysearch som har flere Anne Gurine Olsdatter registrert som født på Nes i Akershus i 1825. Hvem som er den rette er det kanskje ikke så lett å avgjøre.
Anne Gurine Olsdatter Nyborg er også registrert i DIStreffdatabasen, men heller ikke her er foreldrene oppgitt. Dersom du ikke er medlem av DIS-Norge kan jeg gjøre bidragsyteren oppmerksom på din etterlysning her på Slektsforum da dere kan ha felles interesser.
mvh
Vidar
Anne Gurine Olsdatter Nyborg er også registrert i DIStreffdatabasen, men heller ikke her er foreldrene oppgitt. Dersom du ikke er medlem av DIS-Norge kan jeg gjøre bidragsyteren oppmerksom på din etterlysning her på Slektsforum da dere kan ha felles interesser.
mvh
Vidar
- Roar Myrheim
Hei Vidar, og takk skal du ha!
Jeg har vært i kontakt med vedkommende som har registrert henne på DIS-treff.
MVH Roar
Jeg har vært i kontakt med vedkommende som har registrert henne på DIS-treff.
MVH Roar
Hei!
I Nes bygdebok (bind II) under Nes Prestegard - Nes og Disen - side 448 - husmannsplassen NYBORG finner jeg:
Klemet Olsen var husmann i Nyborg i 1780. Han var gift med Kari Halvorsdatter. Av barna vet vi om ANNE (1759-1835) neste br., Mette og Kari (1775-95).
Klemet Olsen ble etterfulgt av sin svigersønn Lars Embretsen Vormsund d. 1829 gift med Anne Klemetsdatter Nyborg. Barn:
Berte f. 1795 - neste br.
Marte f. 1801 - også neste br.
Lars f. 1805
Nils f. 1809
Lars Embretsen fikk en tragisk død. Han frøs ihjel vinteren 1829.
Det later til at Lars Embretsen ble etterfulgt av to svigersønner, men man vet ikke i hvilken rekkefølge.
Lars Olsen Disen-eie var gift med Berte Larsdatter Nyborg. De hadde en datter som het Maren Olene (1825-93) gift med Lars Torersen Vågstadbråten.
(Og så kommer den etterlyste)
Ole Gulbrandsen fra Vormnes var gift med Marte Larsdatter Nyborg
Barn: Anne Gurine f. 1825 gift med Helle Hansen Knebrøt, til Nyhus under Esval.
Odd Brede
I Nes bygdebok (bind II) under Nes Prestegard - Nes og Disen - side 448 - husmannsplassen NYBORG finner jeg:
Klemet Olsen var husmann i Nyborg i 1780. Han var gift med Kari Halvorsdatter. Av barna vet vi om ANNE (1759-1835) neste br., Mette og Kari (1775-95).
Klemet Olsen ble etterfulgt av sin svigersønn Lars Embretsen Vormsund d. 1829 gift med Anne Klemetsdatter Nyborg. Barn:
Berte f. 1795 - neste br.
Marte f. 1801 - også neste br.
Lars f. 1805
Nils f. 1809
Lars Embretsen fikk en tragisk død. Han frøs ihjel vinteren 1829.
Det later til at Lars Embretsen ble etterfulgt av to svigersønner, men man vet ikke i hvilken rekkefølge.
Lars Olsen Disen-eie var gift med Berte Larsdatter Nyborg. De hadde en datter som het Maren Olene (1825-93) gift med Lars Torersen Vågstadbråten.
(Og så kommer den etterlyste)
Ole Gulbrandsen fra Vormnes var gift med Marte Larsdatter Nyborg
Barn: Anne Gurine f. 1825 gift med Helle Hansen Knebrøt, til Nyhus under Esval.
Odd Brede
- Roar Myrheim
Hei Odd, og hjertelig takk!
Da er jeg i gang her og!
MVH Roar
Da er jeg i gang her og!
MVH Roar