Noen som kjenner til Ole Isaksen Aamo?
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
Noen som kjenner til Ole Isaksen Aamo?
Hei, Jeg har forså vidt navnene på hans foreldre, Karen Martha Christophersd. og Isak Isaksen (Renskogli). Ellers kjenner vi svært lite til denne siden av min manns familie. Er det noe som kan hjelpe oss? Mvh May Bente Haugen
- Aud Mari Kalland Sterten
- Sted: TRONDHEIM
Re: Noen som kjenner til Ole Isaksen Aamo?
Hei,
Her er dåpen til Ole i Stadsbygd, nr. 82: www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2382&idx_id=2382&uid=ny&idx_side=-97
Karen Martha Christoffersdatter, også døpt i Stadsbygd, nr. 32: www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16167&idx_id=16167&uid=ny&idx_side=-8
Vi finner Ole her i Ft1865: digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=2&filnamn=f61625&gardpostnr=32&personpostnr=188&merk=188#ovre
Håper dette kan være til hjelp
Mvh Aud.
Her er dåpen til Ole i Stadsbygd, nr. 82: www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2382&idx_id=2382&uid=ny&idx_side=-97
Karen Martha Christoffersdatter, også døpt i Stadsbygd, nr. 32: www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16167&idx_id=16167&uid=ny&idx_side=-8
Vi finner Ole her i Ft1865: digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=2&filnamn=f61625&gardpostnr=32&personpostnr=188&merk=188#ovre
Håper dette kan være til hjelp

Mvh Aud.
- Aud Mari Kalland Sterten
- Sted: TRONDHEIM
Det var mere å finne...
Martha Christophersdatter og Isak Isaksen Rørvig døper sin datter Ingeborg Anna, nr. 102: www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16169&idx_id=16169&uid=ny&idx_side=-95
Far til Ole, Isak Isaksen er da trolig dåpsbarn nr. 20: www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16167&idx_id=16167&uid=ny&idx_side=-11
Dennis Haarsager har Isak Isaksen Rørvik på sine sider: stadsbygd.pgvhosting.com/individual.php?pid=I05559&ged=Dlh1.GED
-Aud.
Martha Christophersdatter og Isak Isaksen Rørvig døper sin datter Ingeborg Anna, nr. 102: www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16169&idx_id=16169&uid=ny&idx_side=-95
Far til Ole, Isak Isaksen er da trolig dåpsbarn nr. 20: www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16167&idx_id=16167&uid=ny&idx_side=-11
Dennis Haarsager har Isak Isaksen Rørvik på sine sider: stadsbygd.pgvhosting.com/individual.php?pid=I05559&ged=Dlh1.GED
-Aud.
Hei, Og tusen takk for god og rask hjelp! Nå er jeg redd jeg er bitt av basillen, så jeg må bare passe meg for ikke å bli for usosial i Påsken
Vi har mange hull når det gjelder min mann's morside fra Aamo/Snillfjord/Hemne/Orkdal, så det blir nok mange påskemysterier som skal løses ennå... Jeg er ikke så god til å lese gamle skrifter, men skal rådføre meg litt med svigermor også.
Tusen takk!
Vennlig hilsen
May Bente

Vi har mange hull når det gjelder min mann's morside fra Aamo/Snillfjord/Hemne/Orkdal, så det blir nok mange påskemysterier som skal løses ennå... Jeg er ikke så god til å lese gamle skrifter, men skal rådføre meg litt med svigermor også.
Tusen takk!
Vennlig hilsen
May Bente
På Krokstadøra er det en plass som heter for Isakstuo
Sist på 1800 og først på 1900 var det Maria og Ole isaksen som budde der med sin fam. Dei hadde fire barn. Det var Maria, Ole , Karen og Johan. Hvem som var elst vet jeg ikke. Ole vart gift med " jordtausa"i Graven på Stokkhaugen i Orkdal og tok navnet Graven. Maria vart gift med Ole Volden (Myran) på Ytre Snillfjord. Karen vart gift med Eilert Sandvik og tok over heimplassen. Johan vart ugift og budde heime sammen med Karen og Eilert.