Johan Alfred Martin Næss, f 21 des. 1877

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Marit Næss Jørgensen
Sted: SANDEFJORD
Kontakt:

Legg inn av Marit Næss Jørgensen » 6. desember 2004 kl. 16.04

Hei Jeg håper noen kontakter meg vedr. nedenstående enten ved å svare fra denne siden eller via min mailadresse [email protected]

Søker etter infomasjon/etterfølgere vedr. følgende personer som er mine stamfedre med koner:

Oldefar:
Johan Alfred Martin Næss, f 21 des. 1877 i Trondheim. Sadelmaker, tapetserer, dekoratør samt maskinmester i teaterbransjen g.m. Thyra Karoline Wilhelmine Heitze fra CPH.

Tippoldefar:
Johan Fredrik Næss, f 18 mars, 1837 i Trondheim. Skibsfører, forlovet. m (bl.a.) Anna Petrine Rasmussen Reitan f 1847 Melhus (? Hennes far var organist i Melhus kirke) Bosted: Ihlen i Trondheim

Tipp-tippoldefar:
John Andreas Henrichsen Næss, f 1807 i Trondheim. Matros g.m. Ane Pedersdatter Holthe, f 1813 i Orkdal. (datter av ungkar/sjøfarende Peder Madsen .... forlover er Handelsmand Jens Holthe) Bosted: Brandhaug (lykkan?)

Tipp-tipp-tippoldefar:
Henrich Olsen f ? sted?. Gift med Margrethe Johansdatter f ? sted?.
De har barnedåp for John Andreas (tipp-tipp) i Trondheim Domkirke 24. mai, 1807

Blir kjempeglad for informasjon av alle slag! MVH fra Marit :wink:

Sist redigert av Marit Næss Jørgensen den 13. juni 2022 kl. 16.47, redigert 1 gang totalt.

gj00108
Sted: OSLO

Legg inn av gj00108 » 3. januar 2005 kl. 22.44

Tipp-tippoldefar:
John Andreas Henrichsen Næss, f 1807 i Trondheim. Matros g.m. Ane Pedersdatter Holthe, f 1813 i Orkdal. (datter av ungkar/sjøfarende Peder Madsen .... forlover er Handelsmand Jens Holthe) Bosted: Brandhaug (lykkan?)

Her har vi kanskje en slags forbindelse. Se innlegget jeg nettopp la inn om "Fra Tronnhjæm by til småbruk på Aurskog på Romerike i 1849". Jeg har en jeg har tolket som _tømmermand_ Jens Holthe i Trondheim blant mine forfedre i samme tidsrom. Hans andre kone var en Maren Marie Næss. Jens var født i Strinda ca. 1780. Maren Marie var født ca. 1811 (kanskje i Trondheim).

Svar

Gå tilbake til «Trondheim»