MyHeritage ?

Moderatorer: MOD_Slektsfaglig, MOD_Kildereg

Svar
dn23584
Sted: SARPSBORG

MyHeritage ?

Legg inn av dn23584 » 16. april 2013 kl. 15.38

Hei !

Er det noen som har erfaring med bruk av MyHeritage ?
Hva slags opplysninger kan jeg finne der og er det enkelt å søke osv . . .

Hilsen Mona

Brukeravatar
dn24241
Sted: TROMSDALEN

Re: MyHeritage ?

Legg inn av dn24241 » 16. april 2013 kl. 16.07

Hei

Bruker MyHeritage litt. Har lagt ut hele slektsbasen min.

Jeg får nytte av den på den måten at når andre som har registrert samme person i sin base, kan vi sammenligne opplysninger og kanskje innhente flere etterkommere eller aner. Men, anbefaler at du sjekker ut dataene som kommer opp her. Kilder er viktig.

Så kan man også invitere slektninger til å legge inn sine forfedre og etterkommere. På den måten blir basen din større og større. Fin måte å komme i kontakt med slektninger på.

Du kan også legge inn bilder av deg og din familie, samt av dine aner. Her kan man finne mange flotte gamle bilder.

Brukeravatar
Åsbjørg Johanna Susort
Sted: Skåredalen

Legg inn av Åsbjørg Johanna Susort » 16. april 2013 kl. 17.39

Jeg er godt fornøyd med MyHeritage, men jeg vil anbefale deg å laste ned og ha basen på egen maskin. Da kan de du inviterer se hvilke opplysninger du har og mangler, men de kan ikke selv gjøre endringer eller legge til noe på egenhånd.
Da vil du ha kontroll samtidig som du kan få hjelp av resten av slekta.
Vennlig hilsen
Åsbjørg

dn23584

Legg inn av dn23584 » 16. april 2013 kl. 19.42

Hei Mette og Åsbjørg !

Takk for tilbakemelding og råd !

Hilsen Mona

Brukeravatar
Ulf Ruud Simensen
Sted: TOLVSRØD

Legg inn av Ulf Ruud Simensen » 4. mai 2013 kl. 21.57

Jeg har brukt Myheritage i et par år nå. Som de andre sa, en kan få mye hjelp ved såkalt matching.
Når du søker etter match og får opp et eller flere treff X, vurderer du dette og bekrefter eller avslår.
Vurderingen sendes til personen som også har X i sin base, han får beskjed om at du har vurdet treffet med match eller avslag. Han kontrollerer og bekrefter eller avslår. Derfor blir dette "sikkert"
Alikevel må en være klar over at ikke alle er like seriøse og kontrollerer riktig, før de svarer, men da her en kanskje fått de opplysningene som en manglet for å gå til kirkebøkene FT og lign.
Lykke til.
:) mvh
Ulf Simensen

Brukeravatar
Ulf Ruud Simensen
Sted: TOLVSRØD

Legg inn av Ulf Ruud Simensen » 4. mai 2013 kl. 21.58

Jeg har brukt Myheritage i et par år nå. Som de andre sa, en kan få mye hjelp ved såkalt matching.
Når du søker etter match og får opp et eller flere treff X, vurderer du dette og bekrefter eller avslår.
Vurderingen sendes til personen som også har X i sin base, han får beskjed om at du har vurdet treffet med match eller avslag. Han kontrollerer og bekrefter eller avslår. Derfor blir dette "sikkert"
Alikevel må en være klar over at ikke alle er like seriøse og kontrollerer riktig, før de svarer, men da her en kanskje fått de opplysningene som en manglet for å gå til kirkebøkene FT og lign.
Lykke til.
:) mvh
Ulf Simensen

dn23584

Legg inn av dn23584 » 4. mai 2013 kl. 22.17

Hei Ulf !

Tusen takk for dette :D Er fortsatt i " tenkeboksen " !

Hilsen Mona

Svar

Gå tilbake til «Kilder og metode»