Hei, jeg vil gjerne finne nålevende etterkommere etter min tipp-tippoldefar Amund Johannesen f.1821 i Drøbak. I folketellingen 1891 for Frogn Herred finner jeg ham boende på en plass kalt Vindbugtene, forkortet til Bugtene (har ingen sammenheng forøvrig med mitt etternavn) sammen med sin hustru Maren Andreasdatter Bugtene f.1896. Han er oppført som huseier og at hans stilling er fiskeri og "tilsyn med fartøier i havnen". Det ser ut til at parets muligens eldste sønn bor sammen med sin familie i samme hus. Han heter Martinius Amundsen f.1863, gift med Nikoline Marie Hansdatter f.1863 i Eidsberg Sogn, hans stilling er Fragtemand og eier av Jagte og innerst? Min tippoldefar het Kristian Amundsen f. 1859, konfirmert 31.mai 1874 (jmfr. Ministerialbok for Fron) Han er oppført som Kristian Amundsen Vindfangerbugtene. Kristian var matros og den 30. mars 1884 giftet han seg i Drøbak kirke med Ingeborg Halvorsen (eller Halvorsdatter) fra Gjerpen, datter av en Halvor Torstensen.
Min oldefar Anton Marinius ble født 1.oktober 1887 i Drøbak,konfirmert i Drøbak kirke, 5.oktober 1902, han var matros og forliste utenfor kysten av Baltimore i 1923. Han ble gift i Bamble med Karen Elise Knudsen fra Omborsnes. Min mormor var hans yngste datter, hun het Ingeborg etter sin farmor, ble født i 1920 og døde i 1986. Jeg vet at Anton Marinius hadde ihvertfall to søstre, ei som emigrerte til USA (tror hun het Dagmar, jeg mener at mormor fortalte at han hadde besøkt henne ikke så lenge før han forliste, tror hun bodde i Baltimore, og ei søster som het Valborg, hun kan jeg såvidt huske at vi besøkte i Drøbak en gang. Jeg har også vært ved barndomshjemmet deres i Drøbak. Ønsker kontakt med etterkommere. Med vennlig hilsen Solveig Bugtene