hørt på folkemunn

Her kan du legge inn henvisninger til innslag i media som er av interesse for slektsforskere. Og dersom du har tillatelse fra rettighetshaver der det kreves kan du gjerne gjengi innslaget.

Moderator: MOD_sett_og_hort_media

Svar
57555
Sted: MOI

hørt på folkemunn

Legg inn av 57555 » 10. mars 2013 kl. 11.08

har hørt på folkemunn, at min familie Kellgren var rike og velstående, Det etter at noen i min slekt hadde slekts gransking på min familie på fars side, Det jeg undrer på er Min older mor Kerstin Persdotter Kellgren , f 1856 d 1937 i Stockholm, min farfar som ble født i 1894 d 1947 , gravlagt i Stockholm har ukjent far, Jeg kommer ikke videre med det, Mine aner fra min older mor, kommer jeg til hennes farfar Jan Kellgren , som ble gift i Fryktsænde i 1808 med Kerstin Olsdatter, Da kommer jeg ikke lenger, jeg får ikke opplysninger ut hvem som var min oldersmor tipp older far osv , osv, har ingen bevis om at jeg stammer fra den kjente familien Kellgren, Jeg tror nemilig at det var en svensk prins ,med navnet Eugen, som var far til min farfar, men han ble kremert , men det finnes ingen bevis, min oldermor var en Kellgren.

Brukeravatar
Inger Karin Haarbye
Sted: OSLO
Kontakt:

Re: hørt på folkemunn

Legg inn av Inger Karin Haarbye » 10. mars 2013 kl. 11.36

Jeg har også "hørt" om velstående og rike aner i min slekt. Tror de fleste har det slik, men det er mye koseligere å finne ut om den slekten man faktisk har, enn å forfølge rykter om en kjent og rik slekt... :wink:
Vennlig hilsen
Inger Karin Haarbye f. Solberg

Brukeravatar
Else Berit Rustad

Re: hørt på folkemunn

Legg inn av Else Berit Rustad » 10. mars 2013 kl. 12.55

Tove har en mengde innlegg som med små variasjoner omhandler samme "tema":

Bl.a. her:

https://slektsforum.slektogdata.no/view ... ht=#532040

Mvh
Else B.

Svar