Hvambsahl
Moderator: MOD_Buskerud
-
- Sted: OSLO
Hvambsahl
Noen som kjenner dette slektsnavnet?
Jeg har funnet en gammel slektsbibel
Jeg har funnet en gammel slektsbibel
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Hvambsahl
Mange med det navnet, se folketellingen for 1910 http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... t=&etasje=
Kjell
Kjell
-
- Sted: JESSHEIM
Denne tråden er nok kommet i feilaktig forum, "Informasjon om Slektsforum" er nok til annen bruk.
Hvis du vil, kan du be moderator flyttet det til riktig sted som formodentlig er forumet for Oslo etter 1814, skulle jeg tro, eventuelt forumet "Slekter" som er for slike slektsnavn som ikke enkelt kan plasseres geografisk.
Lykke til videre i letingen!
Hvis du vil, kan du be moderator flyttet det til riktig sted som formodentlig er forumet for Oslo etter 1814, skulle jeg tro, eventuelt forumet "Slekter" som er for slike slektsnavn som ikke enkelt kan plasseres geografisk.
Lykke til videre i letingen!
Venleg helsing Kjetil
- Leif Bjørn Mathiesen
- Sted: FJERDINGBY
Hei.
Hvambsahl er en gård i Sandsvær (Kongsberg) syd for Skollenborg i Nummedalen.
Omtalt i Sandsværs Historie bind 5(?).
Hvambsahl er en gård i Sandsvær (Kongsberg) syd for Skollenborg i Nummedalen.
Omtalt i Sandsværs Historie bind 5(?).
Mvh
Leif B.
Leif B.
- Eva Helene Erntsen
- Sted: SKIEN
Hvambsal er gårder i Sandsvær (nå Kongsberg) både i FT 1801 og 1865.
Ber om at emnet blir flyttet til riktig forum.
Ber om at emnet blir flyttet til riktig forum.
mvh Eva Helene Erntsen
Moderator: Hedmark, Informasjon om Slektsforum, Agderfylkene, Nord-Trøndelag og Telemark.
Les dette før du poster din melding
Moderator: Hedmark, Informasjon om Slektsforum, Agderfylkene, Nord-Trøndelag og Telemark.
Les dette før du poster din melding
- Leif Bjørn Mathiesen
- Sted: FJERDINGBY
Noen av personene som er skrevet inn i biblen finnes i FT 1801.
http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 8279000936
http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 8279000936
Mvh
Leif B.
Leif B.
-
- Sted: OSLO
Sendte bare et lite hint om disse papirene i tilfelle det skulle være noen som forsker i slekten og dermed blir lykkelig hvis de får gamle papirer tilhørende slekten. :lol:
Det er flere Hvamsahl gårder i Sandsvær. Min bestemor og hennes familie kom fra en av dem. Etterkommere bor der fortsatt. Om du gir meg navn, kan jeg finne slekten for deg.
Navnet er beskyttet fordi det er færre enn 100 med dette etternavnet i Norge. Hvambsahl, Hvamsahl eller Hvamsal.
Astrid
Navnet er beskyttet fordi det er færre enn 100 med dette etternavnet i Norge. Hvambsahl, Hvamsahl eller Hvamsal.
Astrid
Ole Halvorsen er fra Tinnes i Heddal, hans kone Marte Hansdatter er født Reinholdt, også fra Heddal. Deres datter Marthe er min tipoldemor.
Astrid
Astrid