Ølensvåg,
Moderatorer: MOD_Slektsfaglig, MOD_Kildereg
-
- Sted: AUKRA
Re: Ølensvåg,
Kjell, takk skal du ha.
Kan noe fortelle meg noe om plassen/ Gården Ølensvåg? Folkene ogs?. Finnes det en slektsbok? Send gjerne pm.
Kan noe fortelle meg noe om plassen/ Gården Ølensvåg? Folkene ogs?. Finnes det en slektsbok? Send gjerne pm.
Bruker du lenken ovenfor og trykker på Ølen så får du frem Bygdebøker-tidsskrifter ol. Trykk på denne, da får du frem en ny fane, se under Ølen-2. Der er plassen Vågen nevnt, kan det menes Ølensvågen tro? Bare et tips, jeg er ikke kjendt i dette området.
Kjell
Kjell
-
- Sted: HAUGESUND
Jeg har den bygdeboken hvis du trenger oppslag der!
Mvh. Johan Arthur Hansen
Mvh. Johan Arthur Hansen
-
Det spørs hvilket tidsrom vi snakker om her. Det er vanligvis under Fjelberg.
Mvh. Johan Arthur Hansen
Mvh. Johan Arthur Hansen
-
Skulle ha de som er døpt etter 1922. Vanskelig tereng dette, masse sammenslåinger?
-
Prøv denne! http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_id=4539
Mvh. Johan Arthur Hansen
Mvh. Johan Arthur Hansen
-
Tusen takk skal du ha, Men hun var ikke der! Tips om en annen kirkebok jeg kan lete i?
Mvh Vigdis
Mvh Vigdis
-
Hei
Bare et lite tips. Dersom spørsmålet utelukkende går ut på hvor man skal lete fordi du ønsker å lete selv, så hører det kanskje hjemme under forumet: Slektsforum -> Slektsfaglige diskusjoner -> Kilder og metode.
Dersom du trenger hjelp til å finne ut hvor du skal lete, er det en fordel å oppgi litt mer om den personen du er på jakt etter, så fremt vedkommende ikke er i live.
Hvilke kilder har du som tilsier at du skal til Ølensvåg? Hun kan ha blitt født et annet sted, og flyttet til Ølensvåg senere?
Vigdis
Bare et lite tips. Dersom spørsmålet utelukkende går ut på hvor man skal lete fordi du ønsker å lete selv, så hører det kanskje hjemme under forumet: Slektsforum -> Slektsfaglige diskusjoner -> Kilder og metode.
Dersom du trenger hjelp til å finne ut hvor du skal lete, er det en fordel å oppgi litt mer om den personen du er på jakt etter, så fremt vedkommende ikke er i live.
Hvilke kilder har du som tilsier at du skal til Ølensvåg? Hun kan ha blitt født et annet sted, og flyttet til Ølensvåg senere?
Vigdis
-
Det var et utrolig vanskelig distrikt å lete i tenkte bare at folk med lokalkunnskaper kunne hjelpe? Navnet Ølensvåg sto i noen papirer, må bare ta en sjans av og til:-)
Enig med deg Vigdis, ikke alt man kan skrive bestandig og noen ganger vet man ikke.
Enig med deg Vigdis, ikke alt man kan skrive bestandig og noen ganger vet man ikke.