Problemer med DIS-chat
Moderator: admin
Problemer med DIS-chat
Jeg prøvde DIS-chat for første gang. Fikk en velkomsthilsen fra en av de andre deltakerne, men det var ikke mulig for meg å svare noe som helst, for 'innsettingsmerket' stod og 'skalv' i skrivelinjen, og jeg kom ingen vei med det. Jeg er vant med slike javachatfora fra før, men har ikke brukt noen siden jeg lastet ned winxp SP2. Kan det være noen sammenheng der? Jeg åpnet brannmuren riktignok...
mvh
Inger Eik
Vatnestrøm
Inger Eik
Vatnestrøm
Re: Problemer med DIS-chat
Hei Inger,
siden du kunne se hva de andre skrev må du ha lyktes med å åpne brannmuren. For meg høres det ut som det kan være et kompatibilitetsproblem mellom chat-programmet og din versjon av Java.
Jeg er ikke sikker på hvordan man lettest finner ut hvillken Java versjon som er i bruk (jeg bruker ikke Windows), men du kan eventuelt hente ned Java oppdateringer her Java.
Hvis du ikke kommer videre med dette får vi alliere oss med noen som har mer erfaring med Windows.
siden du kunne se hva de andre skrev må du ha lyktes med å åpne brannmuren. For meg høres det ut som det kan være et kompatibilitetsproblem mellom chat-programmet og din versjon av Java.
Jeg er ikke sikker på hvordan man lettest finner ut hvillken Java versjon som er i bruk (jeg bruker ikke Windows), men du kan eventuelt hente ned Java oppdateringer her Java.
Hvis du ikke kommer videre med dette får vi alliere oss med noen som har mer erfaring med Windows.
mvh Jan
Vi har i øyeblikket en nyere versjon av chatte-programmet på den tradisjonelle inngangen til DISchat som du finner her DISchat. Kan du være brydd med å se om denne fungerer bedre for deg?
mvh Jan
Nei, dessverre. Jeg fikk det samme problemet som i sted. Det så en stund til at jeg kunne lime inn en tekst som var skrevet i Word, men deretter lot den seg ikke sende. Dessuten prøvde jeg å klikke på linken nedenfor, den som er for IE-brukere, men jeg kom ikke til den siden den pekte til. For meg så det ut til at hele siden hadde 'frosset', men den lot seg lukke på vanlig måte da jeg ga opp.
mvh
Inger Eik
Vatnestrøm
Inger Eik
Vatnestrøm
Hei Jan!
Jeg ser deg på dis-chatten, men skrivemerket sitrer fortsatt. Jeg har gjort den forandringen som anbefales for IE-brukere, uten at det ble noe bedre av det.
Jeg ser deg på dis-chatten, men skrivemerket sitrer fortsatt. Jeg har gjort den forandringen som anbefales for IE-brukere, uten at det ble noe bedre av det.
mvh
Inger Eik
Vatnestrøm
Inger Eik
Vatnestrøm
Da gikk det bra til slutt
For interesserte: problemet viste seg å være Java, og etter at Inger oppgraderte den gikk det fint.
Nå er også chatte-programmet som ligger på våre sider oppdatert til siste versjon over alt.

For interesserte: problemet viste seg å være Java, og etter at Inger oppgraderte den gikk det fint.
Nå er også chatte-programmet som ligger på våre sider oppdatert til siste versjon over alt.
mvh Jan
Dette hjalp meg svært lite. Er det noen som kan gi meg en link til hvor jeg får lastet ned nødvendig Java-oppdatering? Bruker XP Pro med Sp 2. Skulle ikke dette holde?
Alt jeg får opp er to blå vinduer under hverandre. Jeg er vel ikke av de som har noen særlige kunnskaper om dette med chat, men det kunne jo vært moro å prøve...
Alt jeg får opp er to blå vinduer under hverandre. Jeg er vel ikke av de som har noen særlige kunnskaper om dette med chat, men det kunne jo vært moro å prøve...
Hei Torgeir,
jeg tror den nødvendige oppdateringen ble hentet fra siden som er oppgitt på OSS-siden for DISchat, nærmere bestemt www.java.com.
jeg tror den nødvendige oppdateringen ble hentet fra siden som er oppgitt på OSS-siden for DISchat, nærmere bestemt www.java.com.
mvh Jan
Jaha, ja. Da var det altså nødvendig med ekstra oppgradering av Java selv om jeg hadde inne SP 2. Nu går alt som det skal.
Tusen takk!!
Tusen takk!!