Jeg prøver å finne ut når og hvor mine tipp tipp tipp oldeforeldre, Peder Olsen Hyllbakk og Ildri Einersdatter Tretten, døde.
Dette er det jeg vet om de:
Peder Olsen Hyllbakk?, f. 1789 i Stangvik?. (Har ikke funnet han i kirkeboka, får ikke til å tyde skriften i boka).
Død: 1835 i Stangvik? Har funnet en som heter Peder Olsen (men klarer ikke tyde etternavnet hans), står som nr. 28. Kan det være han?
Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Stangvik i Stangvik, Ministerialbok nr. 592A03 /1 (1831-1849), Døde og begravede 1836, side 523.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-235
Hans Far:
Født: Ole Ellefsen Hyllbakk, f. 1753 i Stangvik?
Død: 1798 i Stangvik? (har ikke klart å finne det i kirkeboka)
Hans Mor:
Født: Guraa Johannesdatter Haugen, f. 1752 i Surnadal?
Død: 1840 i Surnadal? (har ikke klart å finne det i kirkeboka)
Vet ikke når hans mor og far evt. giftet seg.
Født: Einer Andersen Tretten, f. 1760 i Todalen. (har ikke funner kirkebok)
Død: 1811 i Stangvik. (Har ikke funnet han i kirkeboka, får ikke til å tyde skriften i boka).
Hennes Mor:
Født: Maret/Marit Kristensdatter Reinset, f. 1759 i Stangvik? (har ikke klart å finne det i kirkeboka)
Død: 1841 i Stangvik. (Har ikke funnet henne i kirkebok)
Hennes foreldre skal vistnok ha giftet seg i 1792.
Så hvis noen vil hjelpe meg å finne ut om når, hvor mine tipp,tipp, tipp og tipp tipp tipp tipp oldeforeldre ble født og døde setter jeg stor pris på det

Årstallene jeg oppgir har jeg fått hos en slektsforsker for noen år siden, men jeg har ikke klart å finne noe.
Mvh
Rune Bendix Kjølstad