Nederst på venstre side nr. 15
Ingeborg Ægte døpt 21.3.1770
Hvem er faren? Ikke Nils Eneback håper jeg, men hva står det da om han?
moderen Mali Haftorsen Pallum
Hva er etternavnet til fadder Christopher ?
Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Stadsbygd, Ministerialbok nr. 646A03 (1751-1790), Kronologisk liste 1770, side 294-295.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-148
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 650350.jpg
Lenke til gifte for foreldrene:
Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Stadsbygd, Ministerialbok nr. 646A03 (1751-1790), Kronologisk liste 1774, side 348-349.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-175
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 650377.jpg
Dette håper jeg er korrekt. Derfor spørmål om Ingeborgs far.
Noen som kan bidra med å belyse dette.
Har søkt etter dødsdato på Mali Haftorsdt. som er enke i FT 1801.
Kan noen ha kjennskap til dette. Hjelp ønskes.
Mvh
Ann-Mari
Mali Haftorsdtr døper datteren Ingeborg 21.3.1770?
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
-
- Sted: HYGGEN
- Else Berit Rustad
Re: Mali Haftorsdtr døper datteren Ingeborg 21.3.1770?
Ann-Mari skrev:Nederst på venstre side nr. 15
Ingeborg Ægte døpt 21.3.1770
Hvem er faren? Ikke Nils Eneback håper jeg, men hva står det da om han?
moderen Mali Haftorsen Pallum
Hva er etternavnet til fadder Christopher ?
Ingborg er u-ægte, ifølge innførselen her. Far: Børsesmed Nils Eneback, og mor: Mali Haftorsen Pallum.
Fadder Christopher er oppført med Aarøen som etternavn/gårdsnavn.
Vielsen du lenker til, skjedde noen år etterpå, og gjelder Povel Jonsen Esvigen og Mali Haftorsdr. Pallum.
Brudgommen her er altså ikke far til Malis datter Ingbor.
Mvh
Else B.
Sist redigert av Else Berit Rustad den 3. januar 2012 kl. 18.18, redigert 1 gang totalt.
Hei
Jeg forstår det slik at det er Nils Eneback som er far. Etternavnet til Cristopher ser jeg som Aarøe .
Hilsen
Grethe Aud
Jeg forstår det slik at det er Nils Eneback som er far. Etternavnet til Cristopher ser jeg som Aarøe .
Hilsen
Grethe Aud
-
Takk Else
Slik var det med den saken altså. Da må jeg korrigere litt, men veldig bra at dette blir riktig.
Takk for god og rask hjelp.
Kan jeg spørre om det er noen bygdebøker og fam. på Pallum. Har så mange lagt til i slekten derfra, og masse å sjekke på vanskelige kronologiske sider. Prøver også gravminner, men ingenting fungerer for meg hverken på Rissa eller Stadsbygd.
Noen ide hva jeg gjør feil, søker på mange forskjellig måter med datoer, år, navn osv.
Vennlig hilsen
Ann-Mari

Slik var det med den saken altså. Da må jeg korrigere litt, men veldig bra at dette blir riktig.
Takk for god og rask hjelp.
Kan jeg spørre om det er noen bygdebøker og fam. på Pallum. Har så mange lagt til i slekten derfra, og masse å sjekke på vanskelige kronologiske sider. Prøver også gravminner, men ingenting fungerer for meg hverken på Rissa eller Stadsbygd.
Noen ide hva jeg gjør feil, søker på mange forskjellig måter med datoer, år, navn osv.
Vennlig hilsen
Ann-Mari
-
Hei Grethe Aud
Så ikke ditt svar med en gang, men tusen takk skal du også ha. Da samsvarte det med Elses svar. Ingen ting er bedre enn at flere er enige.
Mvh
Ann-Mari

Så ikke ditt svar med en gang, men tusen takk skal du også ha. Da samsvarte det med Elses svar. Ingen ting er bedre enn at flere er enige.
Mvh
Ann-Mari
Hei Ann-Mari!
Du finner en god del om slekta Pallin hvis du går inn på nettstedet Stadsbygd slekt. Her finner du også Niels Andersen Enebach.
-Denne regimentsmeden kom til Orkdalsøra etter at han ble gift med Marit Jonsdatter Ringseth (1744-1801). De fikk mange barn her før Niels Andersen døde 3.6.1789 bare 44 år gammel.
Mvh John Tore
Du finner en god del om slekta Pallin hvis du går inn på nettstedet Stadsbygd slekt. Her finner du også Niels Andersen Enebach.
-Denne regimentsmeden kom til Orkdalsøra etter at han ble gift med Marit Jonsdatter Ringseth (1744-1801). De fikk mange barn her før Niels Andersen døde 3.6.1789 bare 44 år gammel.
Mvh John Tore
-
Hei John Tore!
Denne lenken blir spennende å kikke nærmere på. Kjempefint at du delte denne med meg.
Blir kanskje noen timer foran PC'en i kveld.
Beste hilsen
Ann-Mari
Denne lenken blir spennende å kikke nærmere på. Kjempefint at du delte denne med meg.

Blir kanskje noen timer foran PC'en i kveld.
Beste hilsen
Ann-Mari