Kristoffer Olsen Kastalievolden
Moderator: MOD_Nord-Trøndelag
Kristoffer Olsen Kastalievolden
Noen som vet noe om Kristoffer Olsen Kastalievolden ? Et av barna hans het Hans Kristoffersen Christoffersen) Fjærevolden eller Fjæren og er født ca 1812
Re: Kristoffer Olsen Kastalievolden
Hei!
Gårdsnavnene tyder mye på at det er på Frosta.
Jon
Gårdsnavnene tyder mye på at det er på Frosta.
Jon

Glad hilsen fra Ingri
-
- Sted: LØKKEN VERK
Hei Ingri !
Bare et forslag og ikke noe annet fordi at de etternavn og eller bosted som du nevner slettes ikke stemmer noe med det som jeg har funnet, men jeg prøver likevel.
Døpte Leksvik 1812.
Hans Christopher.
Nr.24.
Helt til høyre og nederst.
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik, Ministerialbok nr. 701A04 (1783-1816), Fødte og døpte 1812, side 193.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-129
Mvh. Magne.
Bare et forslag og ikke noe annet fordi at de etternavn og eller bosted som du nevner slettes ikke stemmer noe med det som jeg har funnet, men jeg prøver likevel.
Døpte Leksvik 1812.
Hans Christopher.
Nr.24.
Helt til høyre og nederst.
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik, Ministerialbok nr. 701A04 (1783-1816), Fødte og døpte 1812, side 193.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-129
Mvh. Magne.
-
Hei !
For det første, jeg nevner dåpen til Hans Christopher som nr. 24, det er feil, det rette er 24 Sd. p.T.
Beklager feilen.
Konfirmerte 1828.
Hans Christopher.
Nr. 8.
Men denne har et annet etternavn eller bosted.
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik, Ministerialbok nr. 701A06 (1825-1841), Konfirmerte 1828, side 160.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-163
Mvh. Magne.
For det første, jeg nevner dåpen til Hans Christopher som nr. 24, det er feil, det rette er 24 Sd. p.T.
Beklager feilen.
Konfirmerte 1828.
Hans Christopher.
Nr. 8.
Men denne har et annet etternavn eller bosted.
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik, Ministerialbok nr. 701A06 (1825-1841), Konfirmerte 1828, side 160.
Mvh. Magne.
SÅ hyggelig å få hjelp, skal titte nøye på dette - TUSEN takk Magne!
SÅ hyggelig å få hjelp, skal titte nøye på dette - TUSEN takk Magne!
-
Hei !
Vet du noe om vielse og andre ting til " din " Kristoffer Olsen og Hans kristoffersen, og hvor har du dine opplysninger i fra ?
God jakt videre.
Mvh. Magne.
Vet du noe om vielse og andre ting til " din " Kristoffer Olsen og Hans kristoffersen, og hvor har du dine opplysninger i fra ?
God jakt videre.
Mvh. Magne.

Godt spørsmål, men får ikke sjekket kilden min før om et par dager (begynte å interessere meg for slektsforskning for 3-4 dager siden
)
Det jeg har av info er at Hans Christoffersen Fjærevolden/Fjæren (min tippoldefar) er født rundt 1812 og giftet seg med Karen Anna Sivertsdatter Hagen i Leksvik kirke 13.10.1842
Hun er født i 1818.Hans må ha dødd før 1878.
Kristoffer Olsen Kastalievolden (trolig min tipp, tipp) vet jeg ikke noe om, men hvis det er "din" Hans Christoffersen vi snakker om het hans mor Martha (greier ikke å tyde etternavnet), ogi så fall er Kristoffer og Martha ektefeller.
Fant tilfeldigvis(på nett da jeg søkte etter Kastalievolden) en Johan Kristoffersen Kastalivold født 18.10.1820 i Leksvik, død samme sted i februar 1811,men det har sikkert absolutt intet med saken å gjøre rent bortsett fra at navn opptrer i uendelige variasjoner! (men det vet jo der alt om...)
Utrolig hyggelig å møte noen som vil hjelpe!!
Vennlig hilsen
Ingri

Det jeg har av info er at Hans Christoffersen Fjærevolden/Fjæren (min tippoldefar) er født rundt 1812 og giftet seg med Karen Anna Sivertsdatter Hagen i Leksvik kirke 13.10.1842
Hun er født i 1818.Hans må ha dødd før 1878.
Kristoffer Olsen Kastalievolden (trolig min tipp, tipp) vet jeg ikke noe om, men hvis det er "din" Hans Christoffersen vi snakker om het hans mor Martha (greier ikke å tyde etternavnet), ogi så fall er Kristoffer og Martha ektefeller.
Fant tilfeldigvis(på nett da jeg søkte etter Kastalievolden) en Johan Kristoffersen Kastalivold født 18.10.1820 i Leksvik, død samme sted i februar 1811,men det har sikkert absolutt intet med saken å gjøre rent bortsett fra at navn opptrer i uendelige variasjoner! (men det vet jo der alt om...)
Utrolig hyggelig å møte noen som vil hjelpe!!
Vennlig hilsen
Ingri
- Marit Lorvik Sørli
Da legger vi vel til den vielsen som Ingri henviser til ; nr 14 her :
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik i Leksvik, Ministerialbok nr. 701A07 /1 (1842-1854), Ekteviede 1842, side 231.
Her står Hans som "Castlievolden" , - hvor kommer "Fjæren- Fjærevolden" inn i bildet ?
Er de bosatt der senere ?
Dette må vel være ham du har funnet, Magne.......
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik i Leksvik, Ministerialbok nr. 701A07 /1 (1842-1854), Ekteviede 1842, side 231.
Her står Hans som "Castlievolden" , - hvor kommer "Fjæren- Fjærevolden" inn i bildet ?
Er de bosatt der senere ?
Dette må vel være ham du har funnet, Magne.......

-
Hei !
Tja Marit, har du ikke bommet litt med den lenken som er tatt med ?
Men ellers så er nok vi enige, prøver å ta med lenken med håp om at jeg kan lykkes denne gang ?
Viet 1842.
Hans og Karen Anna.
Nr. 14.
Har du Marit noen meninger på hvordan det hele kan dokumenteres bedre ?
Ingri, velkommen som " ny " i blant oss slektsletere, og da har du funnet en utrulig fin hobby.
Tar også gjerne i mot andre ting i fra dine kilder.
Mvh. Magne.
Tja Marit, har du ikke bommet litt med den lenken som er tatt med ?
Men ellers så er nok vi enige, prøver å ta med lenken med håp om at jeg kan lykkes denne gang ?
Viet 1842.
Hans og Karen Anna.
Nr. 14.
Har du Marit noen meninger på hvordan det hele kan dokumenteres bedre ?
Ingri, velkommen som " ny " i blant oss slektsletere, og da har du funnet en utrulig fin hobby.
Tar også gjerne i mot andre ting i fra dine kilder.
Mvh. Magne.
- Marit Lorvik Sørli
Ojoj... ser det ble kluss i "linkingen" igjen
,- det skjer ofte uten at jeg skjønner hvordan. Hadde bare en kirkebok åpen også denne gangen.....
Flott at du har rettet opp, Magne .
Har ikke funnet dem i 1865-tellinga

Flott at du har rettet opp, Magne .

Har ikke funnet dem i 1865-tellinga

Jeg er så imponert over at gode hjelpere står i kø!!
Får ikke kontakt med personen som har info om Fjærevolden/Fjæren før i morgen kveld, men da skal jeg selvsagt komme opp med eventuell kilde.
Beundrer all tålmodigheten dere på dette forumet har og ikke minst at dere greier å tyde den kompliserte presteskriften!!
Hjertelig takk både til Marit og Magne
Vennlig hilsen
Ingri
Får ikke kontakt med personen som har info om Fjærevolden/Fjæren før i morgen kveld, men da skal jeg selvsagt komme opp med eventuell kilde.
Beundrer all tålmodigheten dere på dette forumet har og ikke minst at dere greier å tyde den kompliserte presteskriften!!
Hjertelig takk både til Marit og Magne
Vennlig hilsen
Ingri
-
Hei !
Døpte 1818.
Karen Anna.
Nr. 7.
( Men er dette den " rette " Karen Anna ? )
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik i Leksvik, Ministerialbok nr. 701A05 /1 (1816-1825), Fødte og døpte 1818, side 18-19.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-11
Mvh. Magne.
Døpte 1818.
Karen Anna.
Nr. 7.
( Men er dette den " rette " Karen Anna ? )
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik i Leksvik, Ministerialbok nr. 701A05 /1 (1816-1825), Fødte og døpte 1818, side 18-19.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-11
Mvh. Magne.
Hei igjen
Ser ut som det står både Karen og Anna og Sivertsdatter der, men Hagen? Neih, minner mer om Pennen....
Skal jeg fortsette med dette må jeg nok sette meg inn i kirkebøker og presteskrift!! Skjønner ikke helt hvordan dere greier å tyde alt - hatten av for alle slektsforskere!
Ser ut som det står både Karen og Anna og Sivertsdatter der, men Hagen? Neih, minner mer om Pennen....

Skal jeg fortsette med dette må jeg nok sette meg inn i kirkebøker og presteskrift!! Skjønner ikke helt hvordan dere greier å tyde alt - hatten av for alle slektsforskere!
-
Hei !
Konfirmerte 1834.
Karen Anna.
Nr. 38.
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik, Ministerialbok nr. 701A06 (1825-1841), Konfirmerte 1834, side 181.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-184
Ved " denne " Karen Anna sin dåpen i 1818 så ser vi at de er nevnt som Inderstfolk paa pladsen Pennen.
Ved konfirmasjonen i 1834 ser det ut som at hennes etternavn eller bosted er Røstadhagen ?
Som den vielsen i 1842 viser så er det også Karen Anna der, og hennes far nevnt som Sivert Andersen Hagen ?
Var de av et flyttende folk som også mange andre på den tiden ?
Mvh. Magne.
Konfirmerte 1834.
Karen Anna.
Nr. 38.
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik, Ministerialbok nr. 701A06 (1825-1841), Konfirmerte 1834, side 181.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-184
Ved " denne " Karen Anna sin dåpen i 1818 så ser vi at de er nevnt som Inderstfolk paa pladsen Pennen.
Ved konfirmasjonen i 1834 ser det ut som at hennes etternavn eller bosted er Røstadhagen ?
Som den vielsen i 1842 viser så er det også Karen Anna der, og hennes far nevnt som Sivert Andersen Hagen ?
Var de av et flyttende folk som også mange andre på den tiden ?
Mvh. Magne.
-
Hei !
Da kan det se ut som at også dette kan bli om det samme folket ?
F. T. Lexvigen 1865.
Røstadhaven.
Ingeborg A. Johansd. 74 år, og hennes datter og noen til.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =1221#ovre
Mvh. Magne.
Da kan det se ut som at også dette kan bli om det samme folket ?
F. T. Lexvigen 1865.
Røstadhaven.
Ingeborg A. Johansd. 74 år, og hennes datter og noen til.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =1221#ovre
Mvh. Magne.
-
Hei !
Dåpen til Birgitta Sivertsd. nevnt som 42 år i 1865.
Døpte 1824.
Bergithe Sivertsdatter.
Nr. 14.
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik i Leksvik, Ministerialbok nr. 701A05 /1 (1816-1825), Fødte og døpte 1824, side 88-89.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-47
Mvh. Magne.
Dåpen til Birgitta Sivertsd. nevnt som 42 år i 1865.
Døpte 1824.
Bergithe Sivertsdatter.
Nr. 14.
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik i Leksvik, Ministerialbok nr. 701A05 /1 (1816-1825), Fødte og døpte 1824, side 88-89.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-47
Mvh. Magne.
- Marit Lorvik Sørli
Jeg tror du er på riktig spor, Magne.
De har nok flyttet litt rundt i Leksvika, og dette med bostedsnavn som "etternavn" kan være temmelig forvirrende.
Det er vel fortsatt ikke utgitt bygdebok for Leksvika ??
De har nok flyttet litt rundt i Leksvika, og dette med bostedsnavn som "etternavn" kan være temmelig forvirrende.

Det er vel fortsatt ikke utgitt bygdebok for Leksvika ??
Kjære Marit og Magne
Dette er fantastisk rett og slett!
Nå viser det seg at jeg blir borte noen dager og ikke kan fordype meg i slekta igjen før senere i uka, men GLEDER meg til å ta fatt igjen.
Ja, det med stedsnavn som etternavn har forvirret meg også og jeg tror Fjæren og Fjærevolden for eksempel rett og slett er stedet der husmann Hans Christoffersen bodde.
Som dere skjønner er det ikke akkurat storkårsfolk dette, så at de flytter rundt høres ikke unaturlig ut nei.
Ha fine høstdager!
Ingri
Dette er fantastisk rett og slett!
Nå viser det seg at jeg blir borte noen dager og ikke kan fordype meg i slekta igjen før senere i uka, men GLEDER meg til å ta fatt igjen.
Ja, det med stedsnavn som etternavn har forvirret meg også og jeg tror Fjæren og Fjærevolden for eksempel rett og slett er stedet der husmann Hans Christoffersen bodde.
Som dere skjønner er det ikke akkurat storkårsfolk dette, så at de flytter rundt høres ikke unaturlig ut nei.
Ha fine høstdager!
Ingri
-
Hei til dere to damer !
Og jeg tror at VI er på riktig spor
Nevnt som Hagen ved den vielsen i 1842, men også som Røstadhagen, har da det navnet blitt kortet ned fra Røstadhagen til bare Hagen
Marit, jeg tror også at det ikke finnes bygdebøker for Leksvik, desverre.
Ingri, du nevner det som ikke akkurat storskårsfolk, og jeg for min del har nok mye husmannsfolk i mine aner, noe som jeg også er stolt av.
Ha fine høstdager også dere, så kan vi lete og spore videre etter løsninger.
Mvh. Magne.
Og jeg tror at VI er på riktig spor

Nevnt som Hagen ved den vielsen i 1842, men også som Røstadhagen, har da det navnet blitt kortet ned fra Røstadhagen til bare Hagen

Marit, jeg tror også at det ikke finnes bygdebøker for Leksvik, desverre.
Ingri, du nevner det som ikke akkurat storskårsfolk, og jeg for min del har nok mye husmannsfolk i mine aner, noe som jeg også er stolt av.
Ha fine høstdager også dere, så kan vi lete og spore videre etter løsninger.
Mvh. Magne.
Hei igjen
Jeg er tilbake med stadig like stor interesse for herr Kastalievolden/Castlievolden, men nå lurer jeg litt på hva dere råder meg til å gjøre videre (jeg bør jo selvsagt lese meg litt opp på selve temaet slektsforskning, og det skal bli!)
Må bare si til Magne at også min familie er "full av husmenn" på alle sider, og at jeg både er stolt og takknemlig over at forfedrenes slit med stein og myrjord har ført til at jeg kan leve et liv der jeg så godt som alltid er varm og mett (nei nå hørtes jeg jo helt belærende ut og det var IKKE meningen!!)
Dette er en av kildene som ble brukt til generasjonene som fulgte etter Kr. Olsen Kastalievolden:
Leif Kvernhusvik: Døypte i Leksvik prestegjeld 1717-1915 Digitalpensjonatet, Digitalarkivet
Men så langt har jeg ikke funnet "min" mann der, og ikke fant jeg ham i folketellingen for 1865 heller, men det er særs sannsynlig at jeg ikke er god til å lete. Forfedrene mine burde hatt noen uvanlige navn og ikke hete Ole og Hans og Kr og sånn (sikkert ingen original tanke vil jeg tro)
Som dere forstår: takknemlig for råd videre!
Ingri
Jeg er tilbake med stadig like stor interesse for herr Kastalievolden/Castlievolden, men nå lurer jeg litt på hva dere råder meg til å gjøre videre (jeg bør jo selvsagt lese meg litt opp på selve temaet slektsforskning, og det skal bli!)
Må bare si til Magne at også min familie er "full av husmenn" på alle sider, og at jeg både er stolt og takknemlig over at forfedrenes slit med stein og myrjord har ført til at jeg kan leve et liv der jeg så godt som alltid er varm og mett (nei nå hørtes jeg jo helt belærende ut og det var IKKE meningen!!)
Dette er en av kildene som ble brukt til generasjonene som fulgte etter Kr. Olsen Kastalievolden:
Leif Kvernhusvik: Døypte i Leksvik prestegjeld 1717-1915 Digitalpensjonatet, Digitalarkivet
Men så langt har jeg ikke funnet "min" mann der, og ikke fant jeg ham i folketellingen for 1865 heller, men det er særs sannsynlig at jeg ikke er god til å lete. Forfedrene mine burde hatt noen uvanlige navn og ikke hete Ole og Hans og Kr og sånn (sikkert ingen original tanke vil jeg tro)
Som dere forstår: takknemlig for råd videre!
Ingri
- Marit Lorvik Sørli
Jeg føler kanskje at vi har "begynt å skjære litt midt i kaka", ettersom vi ikke har en sikker tråd vi har fulgt bakover fra generasjonene etter.....
Hans og Karen Anna hadde selvsagt barn, og et av dem var vel din oldefar eller oldemor ?
Hvem var dette,- slik at vi kan finne tråden derfra og få bekreftelse på at dette er de riktige menneskene
Jeg skjønner bare ikke at vi ikke finner dem i 1865-tellinga
Her har jeg i hvertfall funnet dåpen til et av barna, Martha, f. 28.november 1845, og her finner vi også navnet Fjærevolden
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik i Leksvik, Ministerialbok nr. 701A07 /1 (1842-1854), Fødte og døpte 1846, side 34.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-38
Hans og Karen Anna hadde selvsagt barn, og et av dem var vel din oldefar eller oldemor ?
Hvem var dette,- slik at vi kan finne tråden derfra og få bekreftelse på at dette er de riktige menneskene

Jeg skjønner bare ikke at vi ikke finner dem i 1865-tellinga

Her har jeg i hvertfall funnet dåpen til et av barna, Martha, f. 28.november 1845, og her finner vi også navnet Fjærevolden

Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik i Leksvik, Ministerialbok nr. 701A07 /1 (1842-1854), Fødte og døpte 1846, side 34.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-38
Hei Marit
Nesten godt å høre at det ikke bare er jeg, amatøren, som er litt blank her.
Karen Anna og Hans Chr. er som du har skjønt, foreldre til min oldefar Christopher/Kristoffer Hansen (Sandsve/ Fjærvold) 1849 - 1887
Christopher/Kristoffer giftet seg med Anne Iversdatter f. 1851 og disse to er foreldre til min morfar Hans (Kristoffersen) Sand 1882 - 1966
Mvh
Ingri
Nesten godt å høre at det ikke bare er jeg, amatøren, som er litt blank her.
Karen Anna og Hans Chr. er som du har skjønt, foreldre til min oldefar Christopher/Kristoffer Hansen (Sandsve/ Fjærvold) 1849 - 1887
Christopher/Kristoffer giftet seg med Anne Iversdatter f. 1851 og disse to er foreldre til min morfar Hans (Kristoffersen) Sand 1882 - 1966
Mvh
Ingri
- Marit Lorvik Sørli
Ja se det !
Og den Christoffer finner vi døpt her,- født 3, desember 1849 :
(første barn døpt i 1850 )
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik i Leksvik, Ministerialbok nr. 701A07 /1 (1842-1854), Fødte og døpte 1850, side 65.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-69
Vielse Kristoffer Hansen og Anne Iversdatter den 25. oktober 1878
(øverst)
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik i Leksvik, Ministerialbok nr. 701A09 /1 (1864-1882), Ekteviede 1878, side 259.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... side=-196'
Som du ser er brudgommens far Hans , allerede død.

Og den Christoffer finner vi døpt her,- født 3, desember 1849 :
(første barn døpt i 1850 )
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik i Leksvik, Ministerialbok nr. 701A07 /1 (1842-1854), Fødte og døpte 1850, side 65.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-69
Vielse Kristoffer Hansen og Anne Iversdatter den 25. oktober 1878
(øverst)
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik i Leksvik, Ministerialbok nr. 701A09 /1 (1864-1882), Ekteviede 1878, side 259.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... side=-196'
Som du ser er brudgommens far Hans , allerede død.
Ja, er klar over at Hans må være død FØR 1878, men har ikke funnet noe konkret årstall for dødsfallet så langt...
- Marit Lorvik Sørli
Den 30. desember 1811 ble det viet et par
Christopher Olsen og Martha Johansdatter
(høyre side)
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik, Ministerialbok nr. 701A04 (1783-1816), Ekteviede 1812, side 20.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-23
og det er nok foreldrene til den Hans Christopher som Magne fant døpt og konfirmert med bosted "Kastvold" , - det stemmer i hvertfall med navnene,- så det er vel en sjanse for at dette er "din" Christopher ................
Christopher Olsen og Martha Johansdatter
(høyre side)
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik, Ministerialbok nr. 701A04 (1783-1816), Ekteviede 1812, side 20.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-23
og det er nok foreldrene til den Hans Christopher som Magne fant døpt og konfirmert med bosted "Kastvold" , - det stemmer i hvertfall med navnene,- så det er vel en sjanse for at dette er "din" Christopher ................
-
Heisann og velkommen tilbake også dere to!
Døde 1852.
Opholdsted Fjærvolden.
Nr. 13.
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik i Leksvik, Ministerialbok nr. 701A07 /1 (1842-1854), Døde og begravede 1853, side 293.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-217
Mvh. Magne.
Døde 1852.
Opholdsted Fjærvolden.
Nr. 13.
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik i Leksvik, Ministerialbok nr. 701A07 /1 (1842-1854), Døde og begravede 1853, side 293.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-217
Mvh. Magne.
-
Hei !
Døpte 1852.
Andreas.
Nr. 25.
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik i Leksvik, Ministerialbok nr. 701A07 /1 (1842-1854), Fødte og døpte 1852, side 83.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-87
Mvh. Magne.
Døpte 1852.
Andreas.
Nr. 25.
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik i Leksvik, Ministerialbok nr. 701A07 /1 (1842-1854), Fødte og døpte 1852, side 83.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-87
Mvh. Magne.
-
Hei !
Begravede 1853.
Andreas.
Nr. 22.
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik i Leksvik, Ministerialbok nr. 701A07 /1 (1842-1854), Døde og begravede 1854, side 295.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-219
Mvh. Magne.
Begravede 1853.
Andreas.
Nr. 22.
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik i Leksvik, Ministerialbok nr. 701A07 /1 (1842-1854), Døde og begravede 1854, side 295.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-219
Mvh. Magne.
-
Hei !
Døpte 1847-1848.
Ingeborg Anna.
Nr. 9.
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik i Leksvik, Ministerialbok nr. 701A07 /1 (1842-1854), Fødte og døpte 1848, side 52.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-56
Mvh. Magne.
Døpte 1847-1848.
Ingeborg Anna.
Nr. 9.
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik i Leksvik, Ministerialbok nr. 701A07 /1 (1842-1854), Fødte og døpte 1848, side 52.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-56
Mvh. Magne.
-
Hei !
F. T. Lexvigen 1865.
Hjelluppen.
Christoffer Hans. 17 og Ingeborg Anna Hansd. 19.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=453#ovre
Mvh. Magne.
F. T. Lexvigen 1865.
Hjelluppen.
Christoffer Hans. 17 og Ingeborg Anna Hansd. 19.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=453#ovre
Mvh. Magne.
-
Hei !
Den vielsen i 1811 og som Marit har funnet, det ser ut til å stemme godt, og jeg tyder det som her.
Ungkarl Christopher Olsen og Pige Marta Johansdatter, begge Tienere paa Præstegaarden.
Spons: Giert Christophersen Fagerkind og Anders Olsen Røstad.
Hvor de to egentlig kom i fra kan det også sikkert letes etter.
Ha en fin dag videre.
Mvh. Magne.
Den vielsen i 1811 og som Marit har funnet, det ser ut til å stemme godt, og jeg tyder det som her.
Ungkarl Christopher Olsen og Pige Marta Johansdatter, begge Tienere paa Præstegaarden.
Spons: Giert Christophersen Fagerkind og Anders Olsen Røstad.
Hvor de to egentlig kom i fra kan det også sikkert letes etter.
Ha en fin dag videre.
Mvh. Magne.
- Marit Lorvik Sørli
Godt jobba , Magne !
Da ser vi altså at Hans er død allerede 1. august 1852.
Gjenstår å finne Karen Anna død.

Da ser vi altså at Hans er død allerede 1. august 1852.
Gjenstår å finne Karen Anna død.

Mest imponert er jeg over at dere greier å tyde de gamle bøkene. Jeg får jo alt lagt i hendene her - likevel må jeg myse særs konsentrert for å stave meg gjennom (og lykkes ikke alltid).
Skal bli spennende å se om Martha og Christoffer eller en av dem kommer fra et annet sted, men nå skal jeg ikke legge mer beslag på deres tid, Marit og Magne. Hjertelig takk for den vennlige hjelpa og all tida dere har brukt på dette!
Med takknemlig hilsen fra
Ingri
-
Hei Ingri !
Det er bare hyggelig å prøve å hjelpe til.
Og " vi " er også tilgjengelige for å hjelpe til videre, og da er det bare å stille nye spørsmål både om dette og andre ting.
Lykke til.
Mvh. Magne.
Det er bare hyggelig å prøve å hjelpe til.
Og " vi " er også tilgjengelige for å hjelpe til videre, og da er det bare å stille nye spørsmål både om dette og andre ting.
Lykke til.
Mvh. Magne.
Så snille dere er - da skal du ikke se bort fra at jeg kommer tilbake med mer nei...
Men jeg fikk nesten litt dårlig samvittighet for alt jeg hadde satt i gang
Da klasker jeg til allerede nå: Hvordan ville DU/DERE ha gått fram videre nå for å få has på denne Christopher Olsen fra Kastalievolden/Kastvold??
Men jeg fikk nesten litt dårlig samvittighet for alt jeg hadde satt i gang

Da klasker jeg til allerede nå: Hvordan ville DU/DERE ha gått fram videre nå for å få has på denne Christopher Olsen fra Kastalievolden/Kastvold??
-
Å heisann !
Hva med denne dama ?
Viet 1856.
Enkemand Colbanus Andersen Rosvoldaunet 64 år, far Andres Pedersen.
Og Enken Karen Anna Sivertsdtr. Fjærvold 40 år, far Sivert Andresen.
Forlovere.
Johan Røstad.
Ole Berget.
Nr. 14.
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik i Leksvik, Ministerialbok nr. 701A08 /1 (1854-1863), Ekteviede 1856, side 247.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-210
Mvh. Magne.
Hva med denne dama ?
Viet 1856.
Enkemand Colbanus Andersen Rosvoldaunet 64 år, far Andres Pedersen.
Og Enken Karen Anna Sivertsdtr. Fjærvold 40 år, far Sivert Andresen.
Forlovere.
Johan Røstad.
Ole Berget.
Nr. 14.
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik i Leksvik, Ministerialbok nr. 701A08 /1 (1854-1863), Ekteviede 1856, side 247.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-210
Mvh. Magne.
-
Hei !
Ser at jeg har feil med Colbanus sin far, der det står selvfølgelig ANDERS Pedersen.
Og med Karen Anna sin far der står det Sivert ANDERSEN.
Beklager feil og slurv i farten og håper at det andre stemmer
Mvh. Magne
Ser at jeg har feil med Colbanus sin far, der det står selvfølgelig ANDERS Pedersen.
Og med Karen Anna sin far der står det Sivert ANDERSEN.
Beklager feil og slurv i farten og håper at det andre stemmer

Mvh. Magne

-
Hei !
Kan det da bli dnne Colbannus Anderss.
F. T. Lexvigen 1865.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =1123#ovre
Mvh. Magne.
Kan det da bli dnne Colbannus Anderss.
F. T. Lexvigen 1865.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =1123#ovre
Mvh. Magne.
-
Hei !
Deres sønn Martin.
Døpte 1860.
Martin.
Nr. 41.
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik i Leksvik, Ministerialbok nr. 701A08 /1 (1854-1863), Fødte og døpte 1860, side 78.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-81
Mvh. Magne.
Deres sønn Martin.
Døpte 1860.
Martin.
Nr. 41.
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik i Leksvik, Ministerialbok nr. 701A08 /1 (1854-1863), Fødte og døpte 1860, side 78.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-81
Mvh. Magne.
- Marit Lorvik Sørli
Så sannelig ! Her falt vel et og annet på plass
Etter at Hans er død blir altså Karen Anna oppgift, og får en en sønn med sin nye mann.
Men hun ser ut til å være død ved 1865-tellinga siden Colbanus står som enkemann.
Har lett etter et evt dødsfall , men fant det ikke.
Grundig arbeid, Magne.
Det er viktig å få med seg alle "småbitene", Ingri .
Det er når en får samla de løse trådene at sånt pusle-arbeid blir skikkelig gøy !

Etter at Hans er død blir altså Karen Anna oppgift, og får en en sønn med sin nye mann.
Men hun ser ut til å være død ved 1865-tellinga siden Colbanus står som enkemann.
Har lett etter et evt dødsfall , men fant det ikke.

Grundig arbeid, Magne.

Det er viktig å få med seg alle "småbitene", Ingri .

Det er når en får samla de løse trådene at sånt pusle-arbeid blir skikkelig gøy !
Hei igjen Marit og Magne
Ja dette var god lærdom - skikkelig artig. Hjertelig takk, nok en gang! (Ble ikke slektsforskning, men barnevakt for meg i dag, så bare litt smugtitting mens eldstemann gjør lekser her). Når alle er lagt, gleder jeg meg til å fordøye det hele
Mvh
Ingri

Mvh
Ingri
-
Hei
Men hvor i alle dager har Karen Anna tatt veien, heller ikke jeg har funnet henne som død i Leksvik
Dugnadsarbeide dette og da mellom nord og sørfylket og med Ingri i midten, trønderne er fortsatt sterke, å ja i noe så, men også trægæ, er det noen som mener
Christopher Olsen og Martha Johansdatter er også noe som vi heller ikke skal glemme
Og mye sol over Trøndelag denne gang
Mvh. Magne

Men hvor i alle dager har Karen Anna tatt veien, heller ikke jeg har funnet henne som død i Leksvik

Dugnadsarbeide dette og da mellom nord og sørfylket og med Ingri i midten, trønderne er fortsatt sterke, å ja i noe så, men også trægæ, er det noen som mener

Christopher Olsen og Martha Johansdatter er også noe som vi heller ikke skal glemme

Og mye sol over Trøndelag denne gang

Mvh. Magne

- Marit Lorvik Sørli
Vi må nok pusse brillene våre, Magne, for her er hun sannelig !
Nr 23, død 25 juli 1864 ,- Karen Anna Sivertsdatter, 46 år , huusmandskone, Fjærvold :
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik i Leksvik, Ministerialbok nr. 701A09 /1 (1864-1882), Døde og begravede 1864, side 288.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-208
Lettere å lese :
http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... =6087#ovre

Nr 23, død 25 juli 1864 ,- Karen Anna Sivertsdatter, 46 år , huusmandskone, Fjærvold :
Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik i Leksvik, Ministerialbok nr. 701A09 /1 (1864-1882), Døde og begravede 1864, side 288.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-208
Lettere å lese :
http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... =6087#ovre
BRA dugnad ja (mens enkelte har sittet med hendene i fanget...)
Nettopp tilbake fra fotballtrening (ikke jeg, men med de små)og har et helt annet spørsmål: Da jeg begynte med slekta samlet jeg alt i programmet My Heritage. Men jeg har etter hvert blitt litt skeptisk til dem. Har dere noen for- og mot på dette eller andre program? Er det noe som peker seg ut som bedre enn andre?
En stor og ny forhåndstakk fra
Ingri
Nettopp tilbake fra fotballtrening (ikke jeg, men med de små)og har et helt annet spørsmål: Da jeg begynte med slekta samlet jeg alt i programmet My Heritage. Men jeg har etter hvert blitt litt skeptisk til dem. Har dere noen for- og mot på dette eller andre program? Er det noe som peker seg ut som bedre enn andre?
En stor og ny forhåndstakk fra
Ingri

JIPPI - tror jeg har gjort mitt første seriøse slektsfunn!! Greier ikke å lage proffe lenker, men det skal jeg lære meg. Her fant jeg nettopp "mannen i mitt liv" akkurat nå
http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... =5499#ovre
Huusmand Kristoffer Olsen med bustad Kastalievolden, død 6.7.1850, 67 år gammel. Dette hadde jeg aldri klart uten all den gode hjelpen jeg har fått, tusen, tusen takk til Marit og Magne. Dere har jammen vært gode faddere disse dagene! I morgen skal jeg finne fødselen hans, trolig i 1783.
Godnatt fra kjempefornøyd
Ingri
-
Heisann !
Og da har du Marit funnet løsningen også på det.
Og jeg som har omtrent nye briller og likevel ikke såg det, pussing av briller kan noen ganger ha bra virkning og derfor må også det prøves.
Ingri, slektsprogrammer og hva som er det beste er det er det nok noe delte meninger om.
Muligens så kan du finne noe om det her.
https://slektsforum.slektogdata.no/viewforum.php?f=2106
Og her.
http://www.disnorge.no/slektsprogr/index.html
Laging av proff lenker, det finner du om her.
https://slektsforum.slektogdata.no/view ... hp?t=32791
Lykke til også med det, og du klarer det helt sikkert.
Mvh. Magne.
Og da har du Marit funnet løsningen også på det.
Og jeg som har omtrent nye briller og likevel ikke såg det, pussing av briller kan noen ganger ha bra virkning og derfor må også det prøves.
Ingri, slektsprogrammer og hva som er det beste er det er det nok noe delte meninger om.
Muligens så kan du finne noe om det her.
https://slektsforum.slektogdata.no/viewforum.php?f=2106
Og her.
http://www.disnorge.no/slektsprogr/index.html
Laging av proff lenker, det finner du om her.
https://slektsforum.slektogdata.no/view ... hp?t=32791
Lykke til også med det, og du klarer det helt sikkert.
Mvh. Magne.
-
Hei !
Bare noen små kandidater og ikke noe annet ?
F. T. Lexvigen 1801.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=778#ovre
Og en til.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=123#ovre
Og en til.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=817#ovre
Og en til.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 17074#ovre
Og en til.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 17969#ovre
Og en til.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 18193#ovre
Og den siste.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 18303#ovre
Og da kan du Ingri finne det i kirkeboka og det som du mener stemmer helt og ta med lenker på det, og jeg skal også følge med videre på det.
Lykke til
Mvh. Magne.
Bare noen små kandidater og ikke noe annet ?
F. T. Lexvigen 1801.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=778#ovre
Og en til.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=123#ovre
Og en til.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=817#ovre
Og en til.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 17074#ovre
Og en til.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 17969#ovre
Og en til.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 18193#ovre
Og den siste.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 18303#ovre
Og da kan du Ingri finne det i kirkeboka og det som du mener stemmer helt og ta med lenker på det, og jeg skal også følge med videre på det.
Lykke til

Mvh. Magne.
Takk og takk og takk Magne!!
Barnevakt i dag også, men gammelslektshygge må det vel også bli tid til i løpet av helga. ARTIG!!
Forventningsfulle hilsener fra Trondheim
Ingri
Barnevakt i dag også, men gammelslektshygge må det vel også bli tid til i løpet av helga. ARTIG!!
Forventningsfulle hilsener fra Trondheim
Ingri
-
Hei !
Har prøvd med noe leting etter Christopher Olsen og Martha Johansdatter sine barn, har funnet noen men muligens ikke alle ?
Kan dette bli noen spor å lete videre på med å finne om dåpen til Christopher og Martha ?
Døpte 1812.
Hans Kristoffer.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 21831#ovre
Døpte 1816.
Ole.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 22569#ovre
Døpte 1819.
Berit Marta.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 23345#ovre
Døpte 1820.
Johan.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 23651#ovre
Du Ingri har nok oversikten på det hele og kan stille spørsmål og lete ut fra det som mangler.
Mvh. Magne.
Har prøvd med noe leting etter Christopher Olsen og Martha Johansdatter sine barn, har funnet noen men muligens ikke alle ?
Kan dette bli noen spor å lete videre på med å finne om dåpen til Christopher og Martha ?
Døpte 1812.
Hans Kristoffer.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 21831#ovre
Døpte 1816.
Ole.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 22569#ovre
Døpte 1819.
Berit Marta.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 23345#ovre
Døpte 1820.
Johan.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 23651#ovre
Du Ingri har nok oversikten på det hele og kan stille spørsmål og lete ut fra det som mangler.
Mvh. Magne.
-
Hei !
Døde 1829.
Marta Johansdtr. Kastalivolden.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =3262#ovre
Men er det da " din " Marta ?
Mvh. Magne.
Døde 1829.
Marta Johansdtr. Kastalivolden.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =3262#ovre
Men er det da " din " Marta ?
Mvh. Magne.
-
Hei !
Hum hum
Viet 1829.
Kristoffer Olsen Kastalivold og Ingeborg Olsdtr. Holmen.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=264#ovre
Mvh. Magne.
Hum hum

Viet 1829.
Kristoffer Olsen Kastalivold og Ingeborg Olsdtr. Holmen.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=264#ovre
Mvh. Magne.
-
Hei !
Er det mulig ?
Døpte 1830.
Ingeborg Marta.
( Kristoffer og Ingeborg )
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 25595#ovre
Mvh. Magne.
Er det mulig ?
Døpte 1830.
Ingeborg Marta.
( Kristoffer og Ingeborg )
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 25595#ovre
Mvh. Magne.
-
Hei !
Og en til.
Døpte 1834.
Jonetta.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 26466#ovre
Mvh. Magne.
Og en til.
Døpte 1834.
Jonetta.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 26466#ovre
Mvh. Magne.
-
Hei 1
Å ja å ja ?
Viet 1842.
Kristoffer Olsen Kastalievolden og Kirstina Johnsdtr.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =1447#ovre
Mvh. Magne.
Å ja å ja ?
Viet 1842.
Kristoffer Olsen Kastalievolden og Kirstina Johnsdtr.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =1447#ovre
Mvh. Magne.
-
-
-
-
Hei !
Døde 1841.
Ingeborg Olsdtr. Kastalivold.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =3864#ovre
Mvh. Magne.
Døde 1841.
Ingeborg Olsdtr. Kastalivold.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =3864#ovre
Mvh. Magne.
-
Hei !
Døde 1865.
Kirstine Johnsdatter.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =6131#ovre
Mvh. Magne.
Døde 1865.
Kirstine Johnsdatter.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =6131#ovre
Mvh. Magne.
-
Hei !
Helt til slutt for denne gang, det som jeg har tatt med og funnet på denne " lettvinte " måten må sjekkes i kirkebøker for å finne eventulle feil med det.
Til slutt, kan dette bli " din " Marta Johansdtr. ?
F. T. Lexvigen 1801.
Marta Johansdtr. 25 år.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=401#ovre
Mvh. Magne.
Helt til slutt for denne gang, det som jeg har tatt med og funnet på denne " lettvinte " måten må sjekkes i kirkebøker for å finne eventulle feil med det.
Til slutt, kan dette bli " din " Marta Johansdtr. ?
F. T. Lexvigen 1801.
Marta Johansdtr. 25 år.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=401#ovre
Mvh. Magne.
-
Hei Ingri !
En liten men da også bare en liten kandidat som " din " Marta Johansdatter.
Døpte 1776.
Marta.
Johan Klaussen og Margrete Nilsdtr. Dalstrøen.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 15701#ovre
Å sjekke å lete videre.
Ha ei fin helg videre også du, og i Trøndelag har vi fortsatt en fin høstdag.
Mvh. Magne
En liten men da også bare en liten kandidat som " din " Marta Johansdatter.
Døpte 1776.
Marta.
Johan Klaussen og Margrete Nilsdtr. Dalstrøen.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 15701#ovre
Å sjekke å lete videre.
Ha ei fin helg videre også du, og i Trøndelag har vi fortsatt en fin høstdag.
Mvh. Magne

Hei Magne
Du har jo reneste heltidsjobben med dette, og du skal vite at jeg setter STOR pris på alt arbeidet du har nedlagt. Omstendighetene vil det slik at jeg stadig har barn rundt meg for tida, men før eller siden skal jeg hygge meg med all infoen du har gravd fram!
Ha en flott dag i finværet
Ingri
Du har jo reneste heltidsjobben med dette, og du skal vite at jeg setter STOR pris på alt arbeidet du har nedlagt. Omstendighetene vil det slik at jeg stadig har barn rundt meg for tida, men før eller siden skal jeg hygge meg med all infoen du har gravd fram!
Ha en flott dag i finværet

Ingri
-
Heisann Ingri !
Det er fortsatt hyggelig å prøve å hjelpe til.
Og tror du dette kan stemme ?
Johan Clausen, men da med ny kone ?
F. T. Lexvigen 1801.
Johan Clausen 50 år.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=540#ovre
Døde 1785.
Margrete Nilsdtr. 33 år.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =1924#ovre
Mvh. Magne.
Det er fortsatt hyggelig å prøve å hjelpe til.
Og tror du dette kan stemme ?
Johan Clausen, men da med ny kone ?
F. T. Lexvigen 1801.
Johan Clausen 50 år.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=540#ovre
Døde 1785.
Margrete Nilsdtr. 33 år.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =1924#ovre
Mvh. Magne.
Du verden, Magne - disse forfedrene mine var kjappe med å skifte koner, begynner å lure på om tipptippoldefaren min (du har jo funnet 3 koner allerede) tok livet av dem i tur og orden
og han var jamen kjapp med ny barneproduksjon også, say no more
Skal sjekke med kirkebøkene, men tror ikke resultatet blir vesensforskjellig med hensyn til koner og barn...
Jajja, spennende er det!!
Ha fortsatt fin helg
Ingri

Skal sjekke med kirkebøkene, men tror ikke resultatet blir vesensforskjellig med hensyn til koner og barn...
Jajja, spennende er det!!
Ha fortsatt fin helg
Ingri