Jeg etterlyser Anna Johanna Evensdtr. født 17.6.1869 i Strinda
Far: Even Simonsen f. i Strinda - mor: Malena Olsdtr. f. i Tiller.
I 1900 finner jeg Anna A. født i 1869 i Strinda. Hun er gift med Embret Djupdræt og bor i Vaaler i Solør.
Kan noen hjelpe meg med å finne ut om denne Anna er den jeg søker etter?
Hilsen
Randi
Anna Johanna Evensdtr. f. 17.6.1869, Strinda, Sør-Trøndelag
Moderator: MOD_Hedmark
Re: Anna Johanna Evensdtr. f. 17.6.1869, Strinda, Sør-Trønde
Hei Randi
Jeg vet ikke om dette er riktig person, men jeg finner bare en Anna Johanna Evensd. i Strinda i FT 1875. Kan det være denne tror du. Kanskje verd å sjekke ut. Ser her at hennes navn har en * etter etternavnet sitt, men vet ikke helt hva det betyr? Alderen stemmer jo, og moren hennes heter Malena Olsdatter. Ta en titt her:
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... felt=skjul
Lykke til videre
Mvh fra Anne-Lise
Jeg vet ikke om dette er riktig person, men jeg finner bare en Anna Johanna Evensd. i Strinda i FT 1875. Kan det være denne tror du. Kanskje verd å sjekke ut. Ser her at hennes navn har en * etter etternavnet sitt, men vet ikke helt hva det betyr? Alderen stemmer jo, og moren hennes heter Malena Olsdatter. Ta en titt her:
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... felt=skjul
Lykke til videre

Mvh fra Anne-Lise
Hei Anne-Lise.
Det er min oldemor du finner i 1875, jeg finner hennes foreldre i 1900 men jeg finner ikke henne.
Hilsen
Randi
Det er min oldemor du finner i 1875, jeg finner hennes foreldre i 1900 men jeg finner ikke henne.
Hilsen
Randi
- Arild Jarle Kompelien
- Sted: BERGEN
Den Anna A. som er på Djupedrett (Ø'garden) i Våler i Solør 1900, dør 10.08.1911 på Djupedrett, og det blir da opplyst at hun er født 03.10.1869 på Strinda (Strinden).
Men hennes navn oppgitt til å være Anna Andreasdatter som rimer bra med Anna A. i Ft. 1900.
Det kan da se ut som det her dreier seg om to forskjellige.
Når og hvor er siste sikre spor etter din oldemor?
Jeg skal sjekke vielsen til Embret og Anna (dersom den da har skjedd i Våler) for å se hva som står der. Det vil ta litt tid.
Men hennes navn oppgitt til å være Anna Andreasdatter som rimer bra med Anna A. i Ft. 1900.
Det kan da se ut som det her dreier seg om to forskjellige.
Når og hvor er siste sikre spor etter din oldemor?
Jeg skal sjekke vielsen til Embret og Anna (dersom den da har skjedd i Våler) for å se hva som står der. Det vil ta litt tid.
- Arild Jarle Kompelien
- Sted: BERGEN
Var heldig denne gangen. Fant vielsen ganske fort.
Embret Embretsen Djupedrett f. 1869 ble gift i Våler kirke 15.07.1898 med Anna Regine Andreasdatter f. 1869 Halsotaunet??, Lade sogn, Strinden prgj. Hun var konf. i Havetten? (? - satt av presten) kapell 2. nov. 1884, og hadde sist gått til alters der. Hennes far var gardbruker Andreas Johnsen.
Embret Embretsen Djupedrett f. 1869 ble gift i Våler kirke 15.07.1898 med Anna Regine Andreasdatter f. 1869 Halsotaunet??, Lade sogn, Strinden prgj. Hun var konf. i Havetten? (? - satt av presten) kapell 2. nov. 1884, og hadde sist gått til alters der. Hennes far var gardbruker Andreas Johnsen.
Anna Johanna Evensdtr døde 7 mars 1896 på Roten i Strinda.
http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 120552.jpg
Hennes to brødre Simon og Hans Evensen Rathe emigr. til Amerika. De giftet seg begge med to kusiner fra Malvik og har stor etterslekt.
På Ancestry har jeg fått kontakt med slekt ”over there”.
Gjennom Slektsforum fikk jeg to bilder av min oldemor Anna Johanna Evensdtr Rathe.
Bildene var tatt på gården Torp der Hans sin kone Birgitha kom fra. Jeg har senere "funnet" et bilde til av min oldemor, og et av henne, foreldrene og broren Hans. Jeg antar bildene er tatt i 1886 før broren Hans reiste til Amerika.
Jeg fikk også bilder av Hans og Simon Rathe sine familier og deres etterkommere.
Randi
http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 120552.jpg
Hennes to brødre Simon og Hans Evensen Rathe emigr. til Amerika. De giftet seg begge med to kusiner fra Malvik og har stor etterslekt.
På Ancestry har jeg fått kontakt med slekt ”over there”.
Gjennom Slektsforum fikk jeg to bilder av min oldemor Anna Johanna Evensdtr Rathe.
Bildene var tatt på gården Torp der Hans sin kone Birgitha kom fra. Jeg har senere "funnet" et bilde til av min oldemor, og et av henne, foreldrene og broren Hans. Jeg antar bildene er tatt i 1886 før broren Hans reiste til Amerika.
Jeg fikk også bilder av Hans og Simon Rathe sine familier og deres etterkommere.
Randi