Har funnet tre barn etter dem. Anne Gorine døpt 05.05 1787, død 01.08 1790, Christian døpt 18.07 1790, død etter 1900, Anne Gurine døpt 20.04 1792. Alle tre er døpt i Tangen kirke på Strømsø i Drammen.
Ved F-telling i 1801 bor familen i hus no. 92 på Tangen. De har da barna Christian på 11 år og Anne Gurine på 9 år. Begge foreldre er da i 1. ekteskap.
Peder Hansen Brenna 54 år ble begravet på Tangen 17.11 1815. I digitalarkivet finner vi en anmeldelse om dødsfallet under skifteregister for Drammen 1679-1819. Oppførte arvinger er ektefelle Ingeborg Kirstine Christiansdtr., en myndig sønn og en gift datter (ingen oppgitte navn på barna). Et av barna må være sønnen Christian Pedersen Brenna f. 1790, som er min tipptippoldefar. Antar den gifte datter er Anne Gurine f. 1792. Flere spor etter henne har jeg ikke funnet.
Sønnen Christian Pedersen Brenna var Matros og ble gift med Marthe Kirstine Nielsdtr. den 30.06 1822 i Tangen kirke. De fikk 6 barn, alle døpt i Tangen kirke.
Deres sønn Gunnerius Christiansen var Skibstømmermand og senere Grønthandler. Han ble gift med Gustava Caroline Pederstr., i Bragernes kirke 21.09 1862. (Gift andre gang med Evine Evensen. Ingen barn er funnet fra dette ekteskap). Med sin første kone bodde Gunnerius på Bragerøen og senere i Poverudby (Fjeldsbyen) i Drammen og fikk fem barn.
En av deres sønner var skibstømmermand Ludvig Marinus Christiansen f. 1866. Han er min oldefar og ble gift med Julie Ellefsdtr., f. 1865 i Skoger. De fikk 14 barn som vokste opp i Poverudbyen (Fjeldsbyen) på Strømsø i Drammen.
Min oldefar og hans søsken ble kalt for ”Brennaunga”. Spørsmål jeg nå sitter igjen med er hvor kommer Brenna navnet fra? Min eldste kilde er Peder Hansen Brenna f. ca. 1761 og hans familie på Tangen, som jeg startet innlegget med.
Ved F-telling 1801 finnes en gård Brenna i Hitterdal sogn (prestegjeldsnr. 0823) i Bratsberg Amt.
Så finner vi to gårder Brenna i Aggershuus en av de i Prestegjeld Agger (0218) og en i Tanum, prestegjeld Ascher (0220).
Det finnes to gårder Brænna i Lier. Husmannsplassen Brænna under Bø og Brænna under Egge Øvre, som nevnes i boken ”Lier Historie”. Men ingen sikre forbindelser til disse plasser har jeg klart å finne.
Det finnes også en gård/område i Svelvik i Vestfold som heter Brenna (Brennahaugen). Min mavefølelse går dit, da dette er ganske nært Tangen og et typisk sjømannsområde. Men dårlig med bygdebok fra dette området.
Håper med dette innlegg at noen der ute har mer kunnskap om Brenna slekt som kan hjelpe meg til å bekrefte eller avbekrefte mine funn.