Otter Hansen fra Leirskallen?

Christiania/Kristiania by og kommune samt Aker herred/kommune fra 1814

Moderator: MOD_Oslo

Svar
1038
Sted: OPPEGÅRD
Kontakt:

Otter Hansen fra Leirskallen?

Legg inn av 1038 » 17. juli 2011 kl. 15.40

Hans Hansen på Leirskallen i Aker fikk sønnen Otter, døpt 02.09.1804 i Aker. Han hadde også bl.a. en eldre sønn Hans som såvidt jeg kan se senere overtok Leirskallen.

"Min" Otter Hansen var fisker og bodde på Store Bekkelaget da han 22 år gammel giftet seg 31.8.1827 (i Oslo Hospital) med Anne Kirstine Hansdatter. Han bodde senere i samme område / gamle Oslo, var fisker og fikk flere barn døpt i Oslo hospital.

Otter er et ganske uvanlig navn, og årstallene passer bra. Likevel er jeg usikker på om jeg har funnet den rette.

Noen som kan hjelpe meg med noe mer info på denne?

Ønskedrømmen kunne jo være skiftet etter Hans Hansen Leirskallen eller lignende. Men vet ikke når han døde, og Aker er ganske stort å lete i... Faddere kunne jo også være en pekepinn mellom de to familiene, men så langt ikke funnet noe.

Magne Østhus
Sted: LØKKEN VERK

Re: Otter Hansen fra Leirskallen?

Legg inn av Magne Østhus » 17. juli 2011 kl. 16.49

Hei !
Da kan jeg bidra med at jeg tar med denne lenken.
Mange ganger er det fordeler med at en tar med det sammen med det som en etterlyser.
Om du har funnet andre og viktige ting så ta gjerne med lenker også på det.
Om en er noe usikker på å ta med lenker så finner du om det her.
https://slektsforum.slektogdata.no/view ... hp?t=32791

Døpte 1804.
Sept. 2.
Otter.
Kildeinformasjon: Oslo fylke, Aker, Ministerialbok nr. 10 (1786-1809), Fødte og døpte 1804, side 177.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-181

Nevner også at på noen steder i landet så var heller ikke navnet Otter så helt uvanlig.

Lykke til videre med leting.

Mvh. Magne.

Svar

Gå tilbake til «Oslo, Kristiania og Aker fra 1814»