Han står oppført i Akershus fylke, Lørenskog i Skedsmo, Klokkerbok nr. II 2 (1903-1931), Ekteviede 1924, side 127.
Petter Agersborg Olsen var født i Kilen, Vevelstad på Sør-Helgeland
Her gifter han seg med Anna Elise Tollefsen født i Porsgrunn.
Iflg. kirkeboka var dette hans 2 ekteskap, men etter hva jeg vet skal det være hans tredje.
Giftet seg første gang i 1899 i Velfjord (Nøstvik) kirke med Henrikke Paluda Pedersdatter og hun var bare 15 år. (Velfjord kirke 1884 - 1911, Klokkerbok side 214)
Giftet seg andre gang i Sør-Varanger kirke i 1912 med Inger Birgitte Mortensen født 1890 Skjervøy i Troms. (Sør-Varanger, 1909 - 1919. Ministerialbok side 214)
Giftet seg for tredje gang i Lørenskog kirke i 1924 med Anna Elise Tollefsen født 1893 i Porsgrunn. (Skedsmo Lørenskog, 1903-1931. Klokkerbok side 127). Her står det at han giftet seg for 2 gang. kan ikke finne noe mere om dem i Lørenskog eller Skedsmo senere. Er jo ikke så lett å holde rede på en slik "farende fant"

Så vidt jeg kan se skulle det ikke være noen tvil om at det er samme Petter i alle 3 tilfellene. Var forresten egentlig døpt Peter som mange som etter vært ble til Petter.
Han var skilt i de 2 første ekteskapene.
Min oldemor er Henrikke i første ekteskap. Er det noen som er i slekt med Inger Birgitte Mortensen, Anna Else Tollefsen eller vet noe om henne ville det være veldig fint.
Ellers mottas selvfølgelig alle opplysninger om Petter med stor takk.