Hei, jeg lurer på om noen har opplysninger om Oline Olsdatter, i 1865 tellingen bor hun på Søberg Nordre i Elverum med 4 barn Blir glad hvis noen kan hjelpe meg her Anita
Det lønner seg bestandig å legge lenker til det du spør om, det gjør det så mye lettere for den som vil hjelpe. Hvordan du lager lenker fra kirkebøker ser du her https://slektsforum.slektogdata.no/view ... hp?t=32791
Fra folketellinger synes jeg det er lettest å høyreklikke på det blå tallet som står foran navnet til vedkommende og så velge - kopier snarvei - for så å lime inn.
Ekteskapet til Olines foreldre, 28.10.1815 nr 14. Ut fra oppgitt alder skulle Ole Larsen være født ca 1790 og Anne Olsdtr ca 1793. Begge burde kunne finnes i FT 1801. Søsken til Oline må du lete etter i kirkebøkene. Vanligvis kom det barn ca annet hvert år og tidsrommet var gjerne 20-25 år.
Tusen takk for opplysningene!
Marthea blir min tippoldemor, hun giftet seg med Ole Iversen Skramstad som jeg ikke klarer å finne, de fikk en datter Oline født 08.06.1879, hun giftet seg med Oluf Bentsen fra Bamle!
De fikk 3 døttre!
Olga
Magnhild (min bestemor)
Borghild!
De ble født og oppvøkst i Solbergfoss i Askim
hilsen Anita