Hvordan og hvor kan jeg søke etter aner i Tyskland?

Moderator: MOD_Emigranter

Svar
dn12032
Sted: LAKSEVÅG

Hvordan og hvor kan jeg søke etter aner i Tyskland?

Legg inn av dn12032 » 1. februar 2011 kl. 18.01

Håper på tips om hvordan jeg kan finne aner i Tyskland. min kones fars familie kommer der fra Bremen .

Håper på hjelp og tips

mh

Thorbjørn H. Thosen

Odd Ekroll Sørdal
Sted: OSLO

Re: Hvordan og hvor kan jeg søke etter aner i Tyskland?

Legg inn av Odd Ekroll Sørdal » 1. februar 2011 kl. 18.31

Jeg startet som reinspikka amatør i faget med å søke på navnet på internett og fant snart frem til noen andre som hadde søkt på samme navnet. Og etter et par mailutvekslinger, fikk jeg all den hjelp jeg kunne ønske meg i Tyskland. En av linkene jeg fikk opp, var en navneoversikt fra en tysk genealog som hadde jobbet spesifikt med de slektene jeg var på jakt etter.

I et annet tilfelle søkte jeg etter navnet på FamilySearch, hvorpå jeg også fant flere som var interessert i de samme personene.

Men dette er amatørskap. Det finnes selvsagt mange proffe slektsforskningsforeninger, slik som DIS, som er den naturlige inngangen for de som er litt drevne i dette gamet.

Mvh,
Odd Sørdal

dn12032
Sted: LAKSEVÅG

Re: Hvordan og hvor kan jeg søke etter aner i Tyskland?

Legg inn av dn12032 » 1. februar 2011 kl. 20.07

takker fr tips
jeg skal forsøke dette jeg og. men problemet mitt er at ingen av de nålevende kjenner noe til noe av dem i Tyskland Det var moeen somvar tysk og de er ikke sikker på hvordan navnet skrives. men kanskje jeg kan vinne liknende navn på di foreslotte steder

mh
Thorbjørn

Svar

Gå tilbake til «Andre land - ukjent»