Digitalarkivet
Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt
-
- Sted: RASTA
Digitalarkivet
Er det noen som har info om hvorfor DA ikke fungerer ?
-
- Sted: TRONDHEIM
Re: Digitalarkivet
Jeg kom siste gang inn på DA en gang i går formiddag. Det er sikkert noe ekstra som har skjedd, men vi må bare være tålmodig. Forklaringen får vi jo senere.
Mvh Astrid
Hei!
Hele akivnette i Norge ligger nede
Mvh Karl
Hele akivnette i Norge ligger nede
Mvh Karl
-
- Sted: STJØRDAL
Jeg har ikke kommet inn på Digitarkivet siden natt til i går, og jeg kom ikke inn der i går formiddag. Det blir forhåpentligvis rettet på mandag når de som har med det å gjøre kommer på jobb igjen.
-
Kanskje det er en total "makeover"på gang
Trodde først det var noe med IE siden DA advarte mot å bruke IE i sommer

Trodde først det var noe med IE siden DA advarte mot å bruke IE i sommer

- Else Berit Rustad
Hjertesukk: Skulle ønske DA var like stabilt som DIS-forum....
Mvh
Else B.

Mvh
Else B.
Det graves mye i området, og en gang tidligere fikk de kuttet fiberkabelen ved graverarbeid - kanskje det er det som har skjedd igjen...
- Eva Helene Erntsen
- Sted: SKIEN
Slutter meg til Else.
-
- Sted: STJØRDAL
Jeg slutter meg også til Else, og skulle ønske det var like stabilt på Digitalarkivet som på Slektsforumet. Nå kjenner vel jeg ikke riktig alle muligheter på Slektsforumet og alt som er lagt ut der, men på Digitalarkivet er jo alle kirkebøkene utlagt, en del skifter og folketellinger og kanskje noen flere databaser enn på Slektsforumet hvis jeg ikke tar helt feil der? Dermed er det vel kanskje også mer som skal vedlikeholdes.
Nå har det heldigvis vært vær til å være ute i dag, og jeg har tatt lang sykkeltur på noe over 1 mil med 2 innlagte "lesepauser" i bok. Så ble det middag på kro/motell, og da hadde jeg 4 km å sykle hjem. Tok også softis-pause på et annet spisested.
Nå har det heldigvis vært vær til å være ute i dag, og jeg har tatt lang sykkeltur på noe over 1 mil med 2 innlagte "lesepauser" i bok. Så ble det middag på kro/motell, og da hadde jeg 4 km å sykle hjem. Tok også softis-pause på et annet spisested.
Jeg tør ikke å klage, vi er veldig godt vant, det er vel knapt noe annet land som får så mye scannet materiale gratis tilgjengelig : ) Men selvfølgelig hvis det var en betalingstjeneste så hadde de sikkert mulighet til større servere, flere ansatte spesialister etc etc.
Jeg finner noe annet å gjøre i mellomtiden, bl.a. DIS, Slektswiki mm.
Den som venter på noe godt ....
Jeg finner noe annet å gjøre i mellomtiden, bl.a. DIS, Slektswiki mm.
Den som venter på noe godt ....

Hilsen fra Marianne
- Eva Helene Erntsen
- Sted: SKIEN
16.08.2010 Digitalarkivet har sammen med de andre 12 serverne vært utilgjengelige siden lørdag ca. 11.30. Vi har forsøkt å få serverne opp igjen på nett siden lørdag ettermiddag, dessverre uten å lykkes. Årsaken til problemene var at ruteren som står tilknyttet det eksterne nettet var sluttet å fungere. Den er nå formatert på nytt, og nå skal alle serverne være tilgjengelige.YN
Her har vi løsningen.
Her har vi løsningen.
-

Solveig