I følge FT 1865 for Bergen er Berte Helene Sundt 9 år gammel og født i Romsdalen Kledøen Prestegjeld
Jeg er ikke kar om å finne ut hvilken kirkebok/prestegjeld der er refert til her. Finner de ikke under Møre og Romsdal
Noen andre som har vært borti dette og kan hjelpe?
Arvid D.
Romsdalen Kledøen prestegjeld
Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal
-
- Sted: MJØNDALEN
Re: Romsdalen Kledøen prestegjeld
Det nærmeste jeg tenker er Edøen (Edøy - men det er på Smøla - Nordmøre) eller Vedøen i Romsdal, det er trolig det siste. En V som er tolket som Kl?
Hilsen fra Marianne
-
Det var kjapt - skal sjekke det Takker
Arvid D
Arvid D
-
Ja ddet gjorde du - supert takker så mye
Lurer på om hennes fra støpte kirkeklokker i det distriktet og . men det finner jeg ut selv
takk for hjelpen
arvid
Lurer på om hennes fra støpte kirkeklokker i det distriktet og . men det finner jeg ut selv
takk for hjelpen
arvid
Det er vel mulig at han gjorde. Ser kona er fra Trondheim, vet ikke om han har vært der eller hvor lenge han har bodd i Veøy prestegjeld, viet der? Er der andre barn som er født i Veøy? Evt. vet du hvor de bodde i prestegjeldet? Det er mange kirker i området og Veøy lå i sentrum på ei øy man rodde til fra alle kanter. Og på alle de kantene var der kirker.
Men har er det kanskje noen som er mer lokalkjente som ser utfra fadderne hvor de bodde, forhåpentligvis.

Men har er det kanskje noen som er mer lokalkjente som ser utfra fadderne hvor de bodde, forhåpentligvis.
Hilsen fra Marianne
- Britt Iren Pedersen Neergård
- Sted: MOLDE
- Kontakt:
Såvidt jeg kan tyde er alle faddrene fra Mittet. Mittet hørte til Veøy prestegjeld, men er på fastlandet. Der er det ingen kirke og det var ingen kirke der i 1857. Kanskje det var der de fikk husrom, mens klokkerstøper Knut var i arbeid ved Veøy kirka eller den gamle stavkirka i Rødven? Rødven hørte også under Veøy prestegjeld.
I dag er det riktignok mange kirker rundt omkring, men færre den gang. Kirka på Veøya brukes i dag kun til gudstjeneste 1.pinsedag.
Her er familien i 1865 og det skulle tyde på at de ikke var lenge i Veøy.
Finner de ikke over inn- eller utflyttede til prestegjeldet.
I dag er det riktignok mange kirker rundt omkring, men færre den gang. Kirka på Veøya brukes i dag kun til gudstjeneste 1.pinsedag.
Her er familien i 1865 og det skulle tyde på at de ikke var lenge i Veøy.
Finner de ikke over inn- eller utflyttede til prestegjeldet.
mvh Britt Iren Neergård
Moderator: Møre og Romsdal
Les dette før du poster din melding
Moderator: Møre og Romsdal
Les dette før du poster din melding
-
Hei Takk for rettledning og tips
Jeg har grunn til å tro at han var en omstreifende klokkestøper. Han var anerkjent som flink klokkestøper Han har vært flere steder
Hvorfor de dro til Bergen hvor han senere døde er ikke godt å si
Arvid D
Jeg har grunn til å tro at han var en omstreifende klokkestøper. Han var anerkjent som flink klokkestøper Han har vært flere steder
Hvorfor de dro til Bergen hvor han senere døde er ikke godt å si
Arvid D