Peder Engebretsen og Berthe Pedersdatter Rustadeie ØT 1830

Moderator: MOD_Oppland

Svar
Brukeravatar
Torun Sørli
Sted: GRAN

Peder Engebretsen og Berthe Pedersdatter Rustadeie ØT 1830

Legg inn av Torun Sørli » 31. mars 2010 kl. 20.08

Peder Engebretsen ble født 29/5 1795 på Oppsaleie i Vang, Hedmark, han giftet seg 27/10 1827 i Stange med Berthe Pedersdatter f ca 1803 i Stange iflg vielsen. Paret får en datter, Syverine, 14/4 1828 i Vang, Hedmark. Syverine er min tippoldemor.

Neste datter, Augusta, ble født 8/8 1830 på Rustadeie Østre Toten. Jeg har ingen flere holdepunkter på hvor Peder og Berhe var bosatt etter 1830. Dersom det er flere spor etter familien på Toten er jeg svært takknemlig for hjelp.

Både Syverine og Augusta gifter seg begge i Gran og lever sine liv der. Augusta ble konfirmert i Gran 28/9 1845. Jeg har ikke funnet Syverines konfirmasjon verken på Hedmark, Toten eller Hadeland.

Peder og Berthe flytter til Østre Toten, siden flytter de til Jevnaker og får flere barn der og hvor Berthe dør i barselseng. Peder gifter seg på nytt i Jevnaker med Christiane Vilehelmine Nilsd- Bisgaard. Peder dør på Dvergsteneie (kanskje der Augusta bodde - Dvergstenberg). Enken er å finne på Viker u. Røysum i 1865. Case closed.

Svar

Gå tilbake til «Østre Toten»