Hans Petter Jensen f.1845,sønn av Valborg Johansdatter og Je
Moderator: MOD_Hedmark
Hans Petter Jensen f.1845,sønn av Valborg Johansdatter og Je
Leter etter opplysninger om Hans Petter Jensen (Nyen )Født ca 1845 i Åsnes,sønn av Jens Thoresen og Valborg Johansdatter. Hans Petter ble gift med Petronelle Olsdatter fra Lillemyrsæter,Trysil.
I 1865 tellingen finner jeg Valborg Johansdatter,enke 62 år på gården Nymoen ,sønnen Petter Jensen 21 år.De bor hos Hennes datter Eli Jensdatter. Noen som kjenner denne familien ?Gunn
I 1865 tellingen finner jeg Valborg Johansdatter,enke 62 år på gården Nymoen ,sønnen Petter Jensen 21 år.De bor hos Hennes datter Eli Jensdatter. Noen som kjenner denne familien ?Gunn
Re: Hans Petter Jensen f.1845,sønn av Valborg Johansdatter o
Hei Gunn
Du finner ham både i Ft. for 1875 og Ft. 1900 ,Petter Jensen
Mvh. Annette

Du finner ham både i Ft. for 1875 og Ft. 1900 ,Petter Jensen
Mvh. Annette
Jeg skulle sefølgelig nevt at han er funnet i 1875 og 1900.
Lure på om noen kjenner foreldrene ,hvor de kommer fra ,moren er oppført som svensk mens faren er nok død før 1865.Finner ikke kirkebøker for døpte i Åsnes 1845 .
Hilsen Gunn.
Lure på om noen kjenner foreldrene ,hvor de kommer fra ,moren er oppført som svensk mens faren er nok død før 1865.Finner ikke kirkebøker for døpte i Åsnes 1845 .
Hilsen Gunn.
- Else Berit Rustad
Hvis du leter etter en dåp i Åsnes i 1845 må du se i kirkebøkene for Hof (Hedmark).
Åsnes var en del af Hof prestegjeld før 1848.
Mvh
Else B.
Åsnes var en del af Hof prestegjeld før 1848.
Mvh
Else B.
Takk for tipset,leter nå i hof men ,de har gjemt seg godt.Gunn
- Eva Helene Erntsen
- Sted: SKIEN
Ettersom moren er svensk, kanskje han er døpt i Sverige? Ser at både i 1843 og 44 er det en liste på slutten av året over de som er døpt i Sverige, men ikke på 1845.
Takker for hjelpen ,har og en etterlysning på digital forumet.
hilsen Gunn
hilsen Gunn
- Eva Helene Erntsen
- Sted: SKIEN
http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe ... aak=#anker
Hvor kommer Petternavnet inn i bildet? I flg dåpen heter han bare Hans nr 253 http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-49
Husk at alle opplysninger fra FS må sjekkes mot orginalkildene. Kan være mye feil ute og går. Særlig i Hof har jeg funnet mye som ikke stemmer.
Lykke til videre.
Hvor kommer Petternavnet inn i bildet? I flg dåpen heter han bare Hans nr 253 http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-49
Husk at alle opplysninger fra FS må sjekkes mot orginalkildene. Kan være mye feil ute og går. Særlig i Hof har jeg funnet mye som ikke stemmer.
Lykke til videre.
JA hvor Petter navnet kommer inn i bildet er et godt spørsmål,han er jo døpt Hans.
Har nå fått god hjelp på veien videre ,så det ser ut som det løser seg .takk for god hjelp.Hilsen Gunn.
Har nå fått god hjelp på veien videre ,så det ser ut som det løser seg .takk for god hjelp.Hilsen Gunn.