Jeg leter etter flere opplysninger om foreldrene til Johanna Pernelle Johnsen (eller Johanna Petrine Johansdt. Hage) navnet skrives forskjellig i de ulike kildene.
Johanna ble født i 1812 eller 1817 ( jeg vet ikke lenger hvor jeg har fått tak i disse årstalla). Foreldre var Johan Hansen og Ane Hansdt.
Johanna ble konfirmert i 1833 i Nesna (Dønnes kirke), da blir det sagt om henne "angivet 17 Aar, findes ej (døpt). Maadelig, har været prøvet før men uden Nytte, maatte altså antages. Gode Sæder."
Hun er ikke funnet døpt i Nesna eller Dønna i årene 1811 - 18, så presten har muligens glemt å føre inn dåpen hennes, eller så er hun født i et annet sogn.
Johanna flyttet til Aag i Meløy den 3.3.1840 sammen med sin tilkommende mann "ungkar og inderst" John Peder Johnsen Hov. De giftet seg den 14. juli 1840 og fikk tvillingene Anton Johan og Juliane Dorthea den 30. juli 1842.
De flyttet fra Aag i Meløy i 1844 til Nesna.
Dette ble skrevet ned for lenge siden, før datamaskina ble "oppfunnet", så jeg har ingen lenker til de forsjellige opplysningene, likedan har jeg desverre vært forsiktig med kildehenvisningene, jeg beklager dette og skjønner at det da blir litt mere arbeid for den som forhåpentligvis ser seg i stand til å hjelpe meg med dette.

Med hilsen
Kari-Elin R. Lillemo