hva er best?

Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt

Svar
dn24691
Sted: SVORKMO

hva er best?

Legg inn av dn24691 » 1. januar 2010 kl. 14.56

hei og GODT NYTTÅR ALLE SAMMEN :)
jeg har tenkt å melde meg inn som medlem her,men vet ikke hvordan jeg skal lagre mine slekter
og hva som er best,det må være norsk og enkelt da jeg er helt ny med data og,tar imot gode forslag,og koster det noe :)
mvh Gunn Mari

Brukeravatar
Helge Bjerkevoll
Sted: REKDAL
Kontakt:

Re: hva er best?

Legg inn av Helge Bjerkevoll » 1. januar 2010 kl. 15.18

Hei Gunn Mari

Noen gode tips finner du sikkert her

http://www.disnorge.no/dn/fagstoff/slek ... ynner.html

Lykke til :D :D

Mvh Helge

dn24691

Legg inn av dn24691 » 1. januar 2010 kl. 15.29

hei Helge
tusen takk,der fantes det mye lesestroff ja,skal lese litt gjennom dette,får forstår det sånn der att en må melde seg inn føsrt og så søke råd :)
mvh Gunn Mari

Brukeravatar
Eva Helene Erntsen
Sted: SKIEN

Legg inn av Eva Helene Erntsen » 1. januar 2010 kl. 18.11

Akkurat den siden som Helge henviser til er for nye medlemmer i foreningen. Men du kan spørre om råd her i forumet så mye du vil som gjest.

Forstår det slik at du spør om slektsprogram for dataene dine. Det er umulig å si hva som er "best", alle program har sine positive og negative sider. En må prøve å finne noe en selv føler seg konfortabel med. De aller fleste programmer har gratisversjon som du kan prøve ut, last ned noen av disse og legg inn noen navn og prøv deg fram. Prøv hvordan de forskjellige rapportene blir seende ut osv. Hvis du finner et program du liker kan du kjøpe fullversjonen senere og oppgradere det du alt har lagt inn. Husk å ta sikkerhetskopi etterhvert som arbeidet skrider fram, minnepenn er fint til dette. Husk også å kildebelegge opplysningene dine, er så kjedelig å sitte med det i ettertid.

Lykke til! Og som sagt bare spør.

Ser at du i mellomtiden er blitt medlem, velkommen hit!

dn24691

Legg inn av dn24691 » 1. januar 2010 kl. 18.42

hei
ja skal prøve å se hva jeg får til etterhvert da,ja ble til att jeg mldte meg inn her,meget interresant og spennende dette syns jeg,så takk for det
m,vh Gunn Mari :D

Svar

Gå tilbake til «Generelt»