Etterlysning Anna f. Rodahl i Mosjøen
Moderator: MOD_Emigranter
-
- Sted: VALNESFJORD
Etterlysning Anna f. Rodahl i Mosjøen
Hei
Leter etter ett søskenbarn (kusine) til min bestemor som utvandret til Sverige like etter 1945 og var visstnok bosatt i Gøteborgsområdet. Hun er født i Mosjøen ca. 1915 av Thora og Anton Rodahl. Er det noen som har kjennskap til Anna tar jeg mot opplysninger med takk.
Hilsen Hugo
Leter etter ett søskenbarn (kusine) til min bestemor som utvandret til Sverige like etter 1945 og var visstnok bosatt i Gøteborgsområdet. Hun er født i Mosjøen ca. 1915 av Thora og Anton Rodahl. Er det noen som har kjennskap til Anna tar jeg mot opplysninger med takk.
Hilsen Hugo
-
- Sted: Sverige
- Kontakt:
Re: Etterlysning Anna f. Rodahl i Mosjøen
Hej!
Har du mer exakta födelseuppgifter på Anna? Det skulle göra det mycket lättare för mig att leta efter henne och eventuella barn i Sverige.
Har du mer exakta födelseuppgifter på Anna? Det skulle göra det mycket lättare för mig att leta efter henne och eventuella barn i Sverige.
Hälsningar
Susann Sannefjäll
Susann Sannefjäll
-
Hei
Beklager, det er det eneste jeg har.
Hilsen Hugo
Beklager, det er det eneste jeg har.
Hilsen Hugo
- Marit Hegsvold Nyhus
- Sted: BRUMUNDDAL
Hei
Opplysninger du sikkert har fra før men Tora og Anton Rodahl er begravet i Mosjøen, Vefsn.
Anton død 3/9-1970 og Tora død 10/5-1976.
Finner ingen skannede kirkebøker for perioden disse to barna av Tora og Anton du leter etter.
Mulig du kan ta kontakt med kirkevergen i Vefsn for å høre om nyere kirkebøker fortsatt finnes på prestekontoret. Der vil mulig fødselsdatoer på disse to jentene finnes der.
[email protected]
Har du de er det lettere å finne dem igjen i Sverige også.
Signe som du også leter etter kan jo fortsatt leve så her må vi være forsiktig med opplysninger videre.
Jeg finner i Sveriges dødbok ei Anna Jensine Karoline Larsson født 2/6-1916 i Norge bosatt i Gøteborg ved sin død i 1977. Vet ikke om dette er henne men en fødselsdato fra kirkeboka vil jo si om det er rett person.
Mvh
Marit
Opplysninger du sikkert har fra før men Tora og Anton Rodahl er begravet i Mosjøen, Vefsn.
Anton død 3/9-1970 og Tora død 10/5-1976.
Finner ingen skannede kirkebøker for perioden disse to barna av Tora og Anton du leter etter.
Mulig du kan ta kontakt med kirkevergen i Vefsn for å høre om nyere kirkebøker fortsatt finnes på prestekontoret. Der vil mulig fødselsdatoer på disse to jentene finnes der.
[email protected]
Har du de er det lettere å finne dem igjen i Sverige også.
Signe som du også leter etter kan jo fortsatt leve så her må vi være forsiktig med opplysninger videre.
Jeg finner i Sveriges dødbok ei Anna Jensine Karoline Larsson født 2/6-1916 i Norge bosatt i Gøteborg ved sin død i 1977. Vet ikke om dette er henne men en fødselsdato fra kirkeboka vil jo si om det er rett person.
Mvh
Marit
- Eva Helene Erntsen
- Sted: SKIEN
Jeg har kirkebøkene i Mosjøen/Vefsn for denne perioden, finner ingen Anna med disse foreldrene døpt mellom 1913 og 1917. Hun finnes heller ikke i Vefsn. Finner ikke foreldrene gift i Mosjøen, kan de ha kommet flyttende slik at Anna er født et annet sted?
- Marit Hegsvold Nyhus
- Sted: BRUMUNDDAL
Hei
Finner denne sida der både Anna og Signe er oppført http://www.toverodahl.com/slekt/rodahl/ ... enerasjon/
Ta kontakt med den som har sida. Kan sikkert hjelpe deg med opplysninger toverodahl[krøll-alfa]toverodahl.com
Fant også noe her http://onshus.no/TNG/getperson.php?pers ... 550&tree=1
Anton og Tora ble gift 29/9-1909
Marit
Finner denne sida der både Anna og Signe er oppført http://www.toverodahl.com/slekt/rodahl/ ... enerasjon/
Ta kontakt med den som har sida. Kan sikkert hjelpe deg med opplysninger toverodahl[krøll-alfa]toverodahl.com
Fant også noe her http://onshus.no/TNG/getperson.php?pers ... 550&tree=1
Anton og Tora ble gift 29/9-1909
Marit
Hei Hugo
Jeg oppdaget uvanlig stor aktivitet på bloggen min
og sporte aktiviteten tilbake hit
Jeg ser at du leter etter Anna. Det var min tante, men jeg husker henne ikke. Vet bare at min pappa fortalte om to av sine søstre som flyttet til Sverige (Anna og Signe). Ellers så finner du litt mer om foreldrene hennes og generasjonene bak dem på bloggen min under Rodahl generasjon 2, 3, ......
Jeg har hatt mer stoff tidligere, men har ikke kunnet finne det igjen.
Jeg tror også at noen av fetterne og kusinene mine har endel stoff om slekta.
vh Tove
Jeg oppdaget uvanlig stor aktivitet på bloggen min

Jeg ser at du leter etter Anna. Det var min tante, men jeg husker henne ikke. Vet bare at min pappa fortalte om to av sine søstre som flyttet til Sverige (Anna og Signe). Ellers så finner du litt mer om foreldrene hennes og generasjonene bak dem på bloggen min under Rodahl generasjon 2, 3, ......
Jeg har hatt mer stoff tidligere, men har ikke kunnet finne det igjen.
Jeg tror også at noen av fetterne og kusinene mine har endel stoff om slekta.
vh Tove
-
Hei Eva
Det stemmer at de ikke finnes i kirkebøkene for Vefsn. De opplysninger jeg har er at de flyttet til Mosjøen i 1914. Nye opplysninger som jeg har fått i dag kan tyde på at de har bodd i Brønnøy ei stund.
Skal lete der for å se.
Takk for hjelpen
Med vennlig hilsen Hugo
Det stemmer at de ikke finnes i kirkebøkene for Vefsn. De opplysninger jeg har er at de flyttet til Mosjøen i 1914. Nye opplysninger som jeg har fått i dag kan tyde på at de har bodd i Brønnøy ei stund.
Skal lete der for å se.
Takk for hjelpen
Med vennlig hilsen Hugo
Sist redigert av Hugo Kristoffersen den 28. november 2009 kl. 0.52, redigert 1 gang totalt.
-
Hei Tove
Takk for de opplysninger som du har. Jeg håper at du kan gi meg alt av data som du har. Holder på med undersøkelser for å lage slektsbok med utgangspunkt i Hans og Kristine. Har så langt nesten 500 etterkommere med barn, barnebarn mm og de som er inngiftet i slekten. Har nettopp fått opplysninger om en bror til Tora som dro til Amerika og som vi ikke har hatt opplysninger om.
Med vennnlig hilsen Hugo
Takk for de opplysninger som du har. Jeg håper at du kan gi meg alt av data som du har. Holder på med undersøkelser for å lage slektsbok med utgangspunkt i Hans og Kristine. Har så langt nesten 500 etterkommere med barn, barnebarn mm og de som er inngiftet i slekten. Har nettopp fått opplysninger om en bror til Tora som dro til Amerika og som vi ikke har hatt opplysninger om.
Med vennnlig hilsen Hugo
-
Hei Tove
Har prøvd å sende deg en e-post på toverodahl.com men det er visst ikke rett adresse. Send din adresse til Hugo Kristoffersen, [email protected]
Med vennlig hilsen Hugo
Har prøvd å sende deg en e-post på toverodahl.com men det er visst ikke rett adresse. Send din adresse til Hugo Kristoffersen, [email protected]
Med vennlig hilsen Hugo
Har hun noe mellom navn? Har funnet 7 kandidater
-
Hei
Har ingen mellomnavn eller andre data. Har en mistanke om at familien bodde i Brønnøy da Anna og Signe ble født. Har ikke funnet dem i kirkebøkene enda. Det er mulig at jeg må gå til statsarkivet eller direkte til kirkevergen i Brønnøy for enventuelt å få fødselsdato på søstrene.
Med Vennlig Hilsen
Hugo
Har ingen mellomnavn eller andre data. Har en mistanke om at familien bodde i Brønnøy da Anna og Signe ble født. Har ikke funnet dem i kirkebøkene enda. Det er mulig at jeg må gå til statsarkivet eller direkte til kirkevergen i Brønnøy for enventuelt å få fødselsdato på søstrene.
Med Vennlig Hilsen
Hugo
I kirkeboken på broren deres Ole står mor som Thora Opsal og far Anton Olsen.
http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 610143.jpg
http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 610143.jpg
-
Hei Hanne
Det stemmer at foreldrene deres heter Anton Olsen og Thora Opsahl.
Anton har tatt i bruk Rodahl-navnet da han er fra Rodahl utenfor Brønnøysund. Det har jeg sett flere ganger at de har tatt stedsnavnet hvor de er født som etternavn. Spesielt når de kom til steder hvor det fra før var persnoner som hadde samme fornavn. Dette var behjelpelig til å for tfå frem hvem Anton det var snakk om.
Hilsen Hugo
Det stemmer at foreldrene deres heter Anton Olsen og Thora Opsahl.
Anton har tatt i bruk Rodahl-navnet da han er fra Rodahl utenfor Brønnøysund. Det har jeg sett flere ganger at de har tatt stedsnavnet hvor de er født som etternavn. Spesielt når de kom til steder hvor det fra før var persnoner som hadde samme fornavn. Dette var behjelpelig til å for tfå frem hvem Anton det var snakk om.
Hilsen Hugo
-
Har nå greid å finne fødseldato til Anna Rodahl. Hun ble født 30 sept 1920 i Brønnøy og konfirmert i Mosjøen 11 august 1935
Hei!
Også fra Sveriges dødbok 1901 - 2009.En kandidat til Anna:
19200930-0506
Fredriksson, Anna
Ripsavägen 38, Bandhagen
Död 6/2 2009.
Folkbokförd i Vantör, Stockholms stad (Stockholms län, Södermanland).
Född 30/9 1920 i Norge.
Änka (4/6 2003).
--------------
Födelseförsamling i källan:
Norge
Källor:
FK 09 / man91
Hilsen Kari
Også fra Sveriges dødbok 1901 - 2009.En kandidat til Anna:
19200930-0506
Fredriksson, Anna
Ripsavägen 38, Bandhagen
Död 6/2 2009.
Folkbokförd i Vantör, Stockholms stad (Stockholms län, Södermanland).
Född 30/9 1920 i Norge.
Änka (4/6 2003).
--------------
Födelseförsamling i källan:
Norge
Källor:
FK 09 / man91
Hilsen Kari