Søskenene Hans Karlsen og Karen"kaja" Johnsen.
Moderator: MOD_Østfold
Søskenene Hans Karlsen og Karen"kaja" Johnsen.
Jeg etterlyser etterkommere etter Hans Karlsen født på Kolstad i Luster i 1882, og Karen "kaja" Johnsen født på Kolstad i Luster i 1884. Deres far var baker Karl Nilsen født i Sogndal. Og deres mor var Christi Hansdatter født på Kolstad. Hans og Karen hadde tre søsken (Elen, Nilsina og Theodor) og fem halvsøsken.
- Hilde Elisabeth Wedde
- Sted: KONGSBERG
Re: Søskenene Hans Karlsen og Karen"kaja" Johnsen.
Jeg finner dem ikke i Luster i 1900-tellingen. Har du funnet familien i 1900? Vet du at de flyttet til Østfold? Vet du om de giftet seg? Barn? Er Karen gift Johnsen i og med at hun har et annet etternavn enn broren?
Kan dette være Karen i 1900-tellingen i Bergen?
Kan dette være Karen i 1900-tellingen i Bergen?
Hilde Wedde
Leder Slekt og Data Buskerud
- Hilde Elisabeth Wedde
Hilde Wedde
Flott
Endelig livstegn i fra Østfold.
Når tid og hvorfor desse to søskenene havnet i Fredrikstad/Sarpsborg vet jeg ikke. De var en søskenflokk på fem. Min bestefar Theodor (1890) var den yngste. Deres mor døde i 1892, i februar, av tæring. Allerede i juli samme år giftet min oldefar seg igjen.
Har en svak formening om at Hans jobbet i jernbanen. Han var gift med Anne Regine ? Karlsen. De er begge gravlagd på Leie gravlund (Glemmen).
Karen var gift med Bernhard Meier Johnsen. Han døde tidlig (1938). Hun døde i 1976. De ligger begge gravlagd på Vestre Fredrikstad gravlund.
Mvh.
Ernst.

Endelig livstegn i fra Østfold.
Når tid og hvorfor desse to søskenene havnet i Fredrikstad/Sarpsborg vet jeg ikke. De var en søskenflokk på fem. Min bestefar Theodor (1890) var den yngste. Deres mor døde i 1892, i februar, av tæring. Allerede i juli samme år giftet min oldefar seg igjen.
Har en svak formening om at Hans jobbet i jernbanen. Han var gift med Anne Regine ? Karlsen. De er begge gravlagd på Leie gravlund (Glemmen).
Karen var gift med Bernhard Meier Johnsen. Han døde tidlig (1938). Hun døde i 1976. De ligger begge gravlagd på Vestre Fredrikstad gravlund.
Mvh.
Ernst.
- Hilde Elisabeth Wedde
Da er det vel disse på Leie gravlund (Gravminner):
Hans Karlsen, død 01.11.1951, Slettet 1999, Leie gravlund Fredrikstad Glemmen
Anna Regine Karlsen, død 01.06.1969, Slettet 1999, Leie gravlund Fredrikstad Glemmen
Og disse på Vestre Fredrikstad Gravlund:
Bernhard Meier Johnsen, f. 15.04.1882, d. 22.02.1938, Slettet 2006, Vestre Fredrikstad
Karen "Kaja" Johnsen, f. 02.03.1884 Kollstad, Luster, d. 11.09.1976, Slettet 2006, Vestre Fredrikstad
Hans Karlsen, død 01.11.1951, Slettet 1999, Leie gravlund Fredrikstad Glemmen
Anna Regine Karlsen, død 01.06.1969, Slettet 1999, Leie gravlund Fredrikstad Glemmen
Og disse på Vestre Fredrikstad Gravlund:
Bernhard Meier Johnsen, f. 15.04.1882, d. 22.02.1938, Slettet 2006, Vestre Fredrikstad
Karen "Kaja" Johnsen, f. 02.03.1884 Kollstad, Luster, d. 11.09.1976, Slettet 2006, Vestre Fredrikstad
Hilde Wedde
- Hilde Elisabeth Wedde
Her er vielsen mellom Karen og Bernhard i Fredrikstad 1908. Det står at Karen er født i Bergen 1884 (det stemmer vel ikke med det som er funnet tidligere), men konfirmert i Johannes menighet i Bergen.
Hilde Wedde
- Hilde Elisabeth Wedde
Og her er konfirmasjonen i 1899
Hilde Wedde
Supert
Karen var født på Kolstad i Luster og døpt i Dale sogn der. Men når jeg leser kirkeboken ang. vielsen så ser det ut som etternavnet er Jonassen
Både på Bernhard og hans far
Takker mange ganger så langt. Nå er det å finne etterkommere.
Mvh.
Ernst.

Karen var født på Kolstad i Luster og døpt i Dale sogn der. Men når jeg leser kirkeboken ang. vielsen så ser det ut som etternavnet er Jonassen

Takker mange ganger så langt. Nå er det å finne etterkommere.
Mvh.
Ernst.