Battenfjorden
Moderator: MOD_ukjent_fylke
Battenfjorden
Hei
Sitter å prøver å lete fram slekta på fars-sida mi, og har kommet til min oldemor som antagelig het Beret Rød f1870. I bygdeboka står det at hun var født i Battenfjorden, men hvor er det?
Sitter å prøver å lete fram slekta på fars-sida mi, og har kommet til min oldemor som antagelig het Beret Rød f1870. I bygdeboka står det at hun var født i Battenfjorden, men hvor er det?
Re: Battenfjorden
Hei. Jeg mener det er i Gjemnes kommune i Møre og Romsdal.
Mvh W
Mvh W
Hei
Wilfred har rett og det finnes bygdebøker for Gjemnes.
mvh Aud Marion
Wilfred har rett og det finnes bygdebøker for Gjemnes.
mvh Aud Marion
- Remi Trygve Pedersen
- Sted: KONGSBERG
Det skrives Batnfjorden idag og ligger midt i mellom Molde og Kristiansund i Gjemnes kommune, Møre og Romsdal slik Wilfred skriver.
Remi
Remi
Remi Pedersen
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."
Tusen takk alle sammen
Forresten: Finnes det (søkbare) registre for å slå opp steds-/gårdsnavn?
Hilsen nybegynneren.

Forresten: Finnes det (søkbare) registre for å slå opp steds-/gårdsnavn?
Hilsen nybegynneren.
Hei
Du kan f.eks bruke dis sidene å gå videre på det du vil ha:
http://www.disnorge.no/genress/index.ph ... kid=100387
I folketellingene kan du søke på gardsnavn, lykke til
mvh
Vibecke
Du kan f.eks bruke dis sidene å gå videre på det du vil ha:
http://www.disnorge.no/genress/index.ph ... kid=100387
I folketellingene kan du søke på gardsnavn, lykke til
mvh
Vibecke
Hei!
Min bestemor på farssiden er fra Harstad og Rød som er to gårder som ligger ved Batnfjorden.
Vet du noe dine nærmeste forfedre med navn, fødselsdato, når de giftet seg eller når de døde etc. så kan jeg kanske hjelpe deg. Hvem vet, vi kanskje er i slekt?
Bygdeboken er et bra hjelpemiddel når du har litt mere å gå på.
Min bestemor på farssiden er fra Harstad og Rød som er to gårder som ligger ved Batnfjorden.
Vet du noe dine nærmeste forfedre med navn, fødselsdato, når de giftet seg eller når de døde etc. så kan jeg kanske hjelpe deg. Hvem vet, vi kanskje er i slekt?

Bygdeboken er et bra hjelpemiddel når du har litt mere å gå på.
Hei!
Dette viste seg desverre å være et feilskjær. Det ser ikke ut for at min slekt kommer fra Battenfjorden i det hele tatt
Dette viste seg desverre å være et feilskjær. Det ser ikke ut for at min slekt kommer fra Battenfjorden i det hele tatt