Eli Mathiasdtr. Staff

Moderator: MOD_Akershus

Svar
23963
Sted: GOL

Eli Mathiasdtr. Staff

Legg inn av 23963 » 14. juli 2009 kl. 14.20

Eli Mathiasdtr. Staff f.23/4 1847 i Ringsaker.
Foreldre:Mathias Thoresen (Staff) døde 1863
Elisabeth Thomasdtr.(Stenberg).Hennes foreldre på Eidsvold.
Prøver meg her, da det siste jeg har på henne er folketelling 1865 Eidsvold (Langseth skole) hos søstera Thonette g. m. Halvor Halvorsen Fremming.Halvor døde 1894 i Oslo
og Thonette reiste til Amerika s.å. De hadde 12 barn, alle til Amerika.
Kan ikke finne Eli på Ringsaker.Hun kan være død, gift (skiftet etternavn)eller reist til Amerika. Jeg leter og leter men finner ingen ting.
Mora Elisabeth Thomasdtr. gifter seg 2.gang på Nes Rom. sept. 1872 m.Johannes Jacob Christian Grinder (Fenstad).
Er ganske oppgitt, håper noen kan oppspore Eli.

Mvh. Karen Elise

dn23027
Sted: MANDAL

Re: Eli Mathiasdtr. Staff

Legg inn av dn23027 » 15. juli 2009 kl. 5.07

Jeg vet ikke om dette er noe, men fadder Elise Staff ved dåp til Halvors og Tonettes datter Tora Helene i Langset/Eidsvold 1873,- er det en annen i slekta, eller har Eli Staff blitt til Elise Staff der (fort gjort for halvdøve prester å høre feil)? For om det er henne, er hun i hvert fall i live så langt :) Dåp 11 : http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-68

Jeg tenkte å sjekke fadderne ved alle barnedåpene for å se om Eli hang med på noen av dem, eventuelt en Eli med annet etternavn om hun hadde giftet seg, men jeg fant ikke alle 12 barna, sikkert pga flytting på familien- det var i hvert fall et par barn døpt i Furnes, Vang, Hedmark, i 1869 og 1871 (Aagot Christine og Halfdan Einar), der var ingen Eli blant fadderne, men en annen Staff fra Ringsaker.

Så barna født etter 1873 har ikke jeg funnet og sjekket faddere på. Regner med du har oversikten over dem og kan sjekke fadderne selv om du ikke har gjort det :)

Mvh
Linda W

23963
Sted: GOL

Re: Eli Mathiasdtr. Staff

Legg inn av 23963 » 15. juli 2009 kl. 12.04

Hei!

Det var nytt for meg at det var barn født i Furnes.
Olava Kristiane f. 20/6 1875 Stange/Ottestad.
Fad. Jakob Kristian Grinder og kone(Thonettes mor og hennes 2. mann)
Håkon Andersen og kone, Østre Hoberg (kan være noe her),men Hoberg hvor er det?
Fremming fam. må ha flakket en del.Tror kanskje de yngste barna er født i Oslo.
Elise kan jo være forveksling med Eli. Mor til Eli het Elisabeth, så det kan være noe der og.
(Blir borte noen dager, men er på plass over helga)

Mvh. Karen Elise

Svar

Gå tilbake til «Eidsvoll»