Fortsatt Bjorli - Lesja, amerikanere på tur

Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal

Svar
Gunnar H Aarseth
Sted: SANDNES

Fortsatt Bjorli - Lesja, amerikanere på tur

Legg inn av Gunnar H Aarseth » 5. juli 2009 kl. 1.30

Hei igjen og takk for svaret fra noen av dere. Jeg har anmodet min kollega om om å komme med mer detaljer om sine aner. Om du klarer å finne mer ut om dette ville det være fint. Kjenner du til om det er noen kontaktpersoner i området Lesja - Bjorli som kan være aktullle å kontaktes av disse amerikanerne, de er snart på vei til området og de er hyggelige mennesker - de som jeg kjenner av disse? Det er rart med det, men de synes å ha fått det for seg at de alle stammer fra Vikinge-konger, Harald Hårfagre og mer til....da jeg anmodet om at de måtte sendte meg noen referanser til Norge- kom de med referansene under.. hilsen Gunnar:

Sever Henry Bjorlie (Syver Henrickson Bjorlie born 1854 Norway- died 1931 North Dakota,USA) was Olaf's father (or our great-grandfather).
Sever's father was Henry Olson Bjorli (1817-1862 Bjorlivollen, Lesja, Norway) and his mother was Ronnaug Syversdatter Kvam (born 1827 Oppistugu Kvam, Lesja, Norway died 1904 North Dakota, USA). Henry Olson Bjorli's father was Ola Henrikson Bjorli (born 1788 Oppistugu Kvam, Lesja) who was the son of Henrik Syverson Oppistugu Kvam (born 1754 in Tornslette Einbu, Lesja ; died 1827)
Sever's mother Ronnaug was the daughter of Syver Henrikson Kvam (born 1785 at Oppistugu Kvam, Lesja -1863). Syver Henrikson Kvam was also the son of Henrik Syverson Oppistugu Kvam (1754-1827).

Svar

Gå tilbake til «Rauma»