Et mysterium.
Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt
Et mysterium.
Jeg jobber med deler av min slekt, og dermed også slekten Theigler. Men jeg må si jeg fikk en overraskelse når jeg ringte kirkegårdskontoret på Haslum i Bærum her om dagen. For jeg hadde en forespørsel om et ektepar som etter det jeg vet bodde på Blomenholm i Bærum. Men nei, de fantes ikke i arkivet over døde på haslum kirkegård. Det gjelder Lilly Helene født Theigler, født i 1896 i Kristiania, men bodde på Høvik Verk i Bærum. Og hennes ektemann, Fritz Selmer Johansen, født i 1897 i Gamle Aker i Kristiania. Men spørsmålet blir nå: Hvor døde de?
Re: Et mysterium.
Det finnes jo en Høvik kirke, men om den har kirkegård vet jeg ikke.
Mvh. Asbjørn
Mvh. Asbjørn
Hei. Du kan jo forsøke Tanum kirkegård da. Den ligger jo like greit til for dem som bodde på Blommenholm.
Mvh W
Mvh W
Victor Fjellman skrev:Jeg jobber med deler av min slekt, og dermed også slekten Theigler. Men jeg må si jeg fikk en overraskelse når jeg ringte kirkegårdskontoret på Haslum i Bærum her om dagen. For jeg hadde en forespørsel om et ektepar som etter det jeg vet bodde på Blomenholm i Bærum. Men nei, de fantes ikke i arkivet over døde på haslum kirkegård. Det gjelder Lilly Helene født Theigler, født i 1896 i Kristiania, men bodde på Høvik Verk i Bærum. Og hennes ektemann, Fritz Selmer Johansen, født i 1897 i Gamle Aker i Kristiania. Men spørsmålet blir nå: Hvor døde de?
Da de ikke finnes i gravregisteret kan du vel i søket ditt utelukke alle kirkegårder i Osloområdet som er registrert i gravstedsregisteret, under forutsetning av at alt registrert i kirkegårdsprotokollene også er registrert på data hos oss.
De kan også kanskje ha konvertert til en annen religion og derfor ikke ført i den norske Statskirkes registre ??
F.eks. er frikirkelige, katolikk, baptist etc etc.
Ja, det finnes en Høvik Kirke. Men etter det jeg vet, så finnes det ikke noen kirkegård der. Takk for tipset. 

Joda, alle muligheter er åpne. Men etter det jeg vet om denne slekten Theigler, så er omtrent alle gravlagt på Haslum, i alle fall de som har bodd på Høvik Verk.
Kanskje lurt å sjekke hvor familien Selmer Johansen begravde sine ?? Om de hadde noe felles gravplass eller noe slikt. Slekten finnes vel den dag i dag.
Ja, forslaget er ikke dumt det. Men problemet er at jeg aner ikke noe om familien Selmer Johansen, eller de som måtte være levende i dag. Men takk for tipset.