Olav og Margit Pedersen
Moderator: MOD_Buskerud
Olav og Margit Pedersen
Hei
Jeg leter etter slekt fra Drammen.(Begravet i Bragernes Kirke)
Det eneste jeg har er:
Olav Henning Pedersen f.12/01-1912, gift me Margit Aslaug Pedersen f.07/11-1912? ....
skulle likt å visst hvor de kom fra og hva deres forfedre het.
Noen som kan hjelpe?
Jeg leter etter slekt fra Drammen.(Begravet i Bragernes Kirke)
Det eneste jeg har er:
Olav Henning Pedersen f.12/01-1912, gift me Margit Aslaug Pedersen f.07/11-1912? ....
skulle likt å visst hvor de kom fra og hva deres forfedre het.
Noen som kan hjelpe?
Re: Olav og Margit Pedersen
Hei
Vet du når de ble begravet?Eller når de giftet seg, eventuelt når eldste barn er født?
Det er ingen opplysning som er for liten
Kanskje du vet hva pikenavnet til Margit var?
Hilsen
Grethe Aud

Vet du når de ble begravet?Eller når de giftet seg, eventuelt når eldste barn er født?
Det er ingen opplysning som er for liten

Hilsen
Grethe Aud
Hei
Jeg har prøvd å finne informasjon om denne familien flere ganger, uten hell. Hadde blitt kjempe glad hvis du klarte å finne noe!
Jeg tror Margits pikenavn var Pettersen, uten å si det sikkert. Det har vært noe snakk om at hun hadde en far på konnerud som het Albert.... Albert Pettersen??
Olav Henning eller Olaf Henning (står litt forskjellig) døde 10/10-1988.
Deres eldste av i alt seks barn ble født i 1936.

Jeg har prøvd å finne informasjon om denne familien flere ganger, uten hell. Hadde blitt kjempe glad hvis du klarte å finne noe!

Jeg tror Margits pikenavn var Pettersen, uten å si det sikkert. Det har vært noe snakk om at hun hadde en far på konnerud som het Albert.... Albert Pettersen??
Olav Henning eller Olaf Henning (står litt forskjellig) døde 10/10-1988.
Deres eldste av i alt seks barn ble født i 1936.
Hei! Albert Johan Pettersen og Hustru Marie Olsen,Lesperud,Konnerud,han født 1879 og hun 1881,døper et barn Borghild Lovise,på Konnerud,1910,hun dør,12 januar 1911.Albert er grubearbeider,og Lesperud ligger i foten av Konnerudkollen(Grubeåsen),omtrent der skibakken var.
-
- Sted: ÅMOT
Hei,
Dette er vel 'din' Margit Aslaug som ble døpt i Konnerud kirke i mars 1914 og konfirmert samme sted i 1928 ?
Kjell H.
Dette er vel 'din' Margit Aslaug som ble døpt i Konnerud kirke i mars 1914 og konfirmert samme sted i 1928 ?
Kjell H.
Ja,der er hun!Familien tok navnet ,Nyborg,etter Bruket,i Hauanvn.på Konnerud,
Albert med foreldre finner du i N,Eiker,FT 1900,på Mobakken.Jenny Ovidia(Nyborg)F.28jan 1905,N.Eiker,Dpt4/6 1905,N.Eiker,Rolf Arvid født 5 april 1908,Gramsborg,dpt 31/5-08,Konnerud,Ruth Cecilie født 7//-09,Lesperud,Dpt.15/8-09,Konnerud.Disse brukte Pettersen Nyborg,som etternavn.Nyborg eier eindommen i dag.
Og vielsen finner du i Strømsgodset Kirke,9/4-1936.Sjåfør,Olaf Henning Pedersen,Gamlebakken,Strømsø.sønn av smed Hilmar Pedersen,Født på Strømmen I Skedsmo,konfirmert i Strømsø,Drammen,1925.
Oi, tusen takk for mange og kjappe svar!!
Dette var veldig bra 

Hei,igjen!Eindommen Nyborg,ligger i dag,i Nyborgveien,(døpt om på 80 tallet)prøv gule sider og kart,så får du flyfoto.Ser at folk fra naboeindommen,Myren,er faddere ved Margits dåp,og at Jacobsen som også er naboer,i dag også!!!,er forlovere ved vielsen i Strømsgodset.Lykke til videre!
Helt utrolig!!
Er det mulig å finne ut hvor lenge de har bodd på det stedet og hvor de evnt. kom i fra?
Kanskje litt vanskelig spøsmål, men dere er jo så flinke til å finne informasjon.
Lurer også på om det er mulig å se hvor barna til Margit og Olaf er døpt..?
En siste ting for denne gang.....
Er det noen som har noen tips til hvordan man finner: gamle svendebrev, bilder av gårder og/ eller personer, sykehusnotater eller legenotater....
Er det mulig å finne ut hvor lenge de har bodd på det stedet og hvor de evnt. kom i fra?
Kanskje litt vanskelig spøsmål, men dere er jo så flinke til å finne informasjon.

Lurer også på om det er mulig å se hvor barna til Margit og Olaf er døpt..?
En siste ting for denne gang.....

Er det noen som har noen tips til hvordan man finner: gamle svendebrev, bilder av gårder og/ eller personer, sykehusnotater eller legenotater....
Du har jo tråden fra folketellinga 1900,N.Eiker,der finner du Albert,kaller seg,Johansen,med foreldre fra Sverige og Karmøy,og søsken.Bilder finnes i Historielagenes arkiv,og i bygdebøker.(Skogerboka).Om de var bosatt i Drammen,er barna døpt i Bragernes/Strømsø eller Strømsgodset,skal du sjekke dette må du innom kirkevergens kontor i Drammen.Når det gjelder Eindommen Nyborg,Nyborgvn.4,så tar du kontakt med dagens eier,forøvrig en trivelig kar og slektning av deg,så har han sikkert opplysninger.Leser du i kirkebøkene for Konnerud,så er jo barna født på Gramsborg/Lesperud,og Nyborg.Mulig Albert kjøpte den rundt 1910??Lykke,til