Tulutta og Makronelle

Her kan du legge inn henvisninger til innslag i media som er av interesse for slektsforskere. Og dersom du har tillatelse fra rettighetshaver der det kreves kan du gjerne gjengi innslaget.

Moderator: MOD_sett_og_hort_media

Svar
dn17819
Sted: FETSUND

Tulutta og Makronelle

Legg inn av dn17819 » 12. februar 2009 kl. 8.38

Hei alle sammen.
Dette er en litt merkelig etterlysning kansje,men jeg prøver meg allikevel.Er det noen av dere som har et opptak med Tulutta og makronelle som gikk som Lørdagsbarnetimen en gang for endel år tilbake?

Mvh
Unni Høgberg Johansen

Brukeravatar
dn19753
Sted: MAURA
Kontakt:

Re: Tulutta og Makronelle

Legg inn av dn19753 » 12. februar 2009 kl. 9.10

Tulutta og Makronelle. De er to skrullete gamle damer som ikke vet hvordan den moderne tiden er.
Den første episoden ble sendt lørdag 16. februar1957 som hørespill i Barnetimen.
I alt skrev hun åtte episoder i løpet av to år.
Selv de rundt 40 som ikke vet hvem Babbis Friis-Baastad er, nikker gjenkjennende når man nynner kjennings-melodien: "Løype, løype, løøøøøøøype for Tulutta og Makronelle...".
Babbis Friis Baastads historier om Tulutta og Makronelle er samlet i en bok som kom ut i 1960.
Tulutta og Makronelle skiller seg fra de andre bøkene hun ga ut, for dette er bare morsomt. "I all sin tøysete løssluppenhet er denne groteske komedien ikke uten brodd mot tomme slagord og vedtatte sannheter,"
Men det skulle vært morro å ha en kopi av et hørespill ja!

dn17819
Sted: FETSUND

Re: Tulutta og Makronelle

Legg inn av dn17819 » 12. februar 2009 kl. 10.58

hei Torill.
Ja,ikke sant:-) men nå har jeg fått ordnet det gjennom NRK,så da gikk det i orden

Hilsen Unni

Svar

Gå tilbake til «Sett og hørt i media»