Private meldinger

Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt

Svar
Anne Lise Hovdal
Sted: STJØRDAL

Private meldinger

Legg inn av Anne Lise Hovdal » 1. februar 2009 kl. 21.49

Noen som kan forklare meg hvordan jeg svarer på en privat melding? Jeg har spurt om dette tidligere og fått svar, men det er så lenge siden at jeg har glemt hvordan det skal gjøres? Når jeg søker etter pirvate meldinger i Slektsforum får jeg opp alt mulig annet enn det jeg er ute etter. Jeg har vært her i Slektsforumet i noen år, men har store problemer med å finne frem. Er vel kanskje for sporadisk innom her.

Brukeravatar
Else Berit Rustad

Re: Private meldinger

Legg inn av Else Berit Rustad » 1. februar 2009 kl. 22.14

Når du er innlogget i Slektsforum, ser du "knappen" for Private meldinger øverst på siden. Klikker du på den, skal alle private meldinger komme opp.

Velg den du vil se på, og klikk på den. Oppe til venstre er det en knapp "Skriv svar". Når du trykker på den, kommer skrivefeltet opp. Du skriver det du ønsker, og når du er ferdig, går du ned og trykker OK (akkurat slik som vi gjør når vi skriver innlegg til forumet).

Det er alt!

NB! Du ser ikke noe sted at meldingen er sendt, men det er den. Først når mottaker har åpnet og lest meldingen, vil den legge seg i din boks for sendte meldinger.

Håper dette var begripelig?

Mvh
Else B.

Brukeravatar
55901
Sted: HALDEN
Kontakt:

Legg inn av 55901 » 1. februar 2009 kl. 22.26

Else B. Rustad skrev:NB! Du ser ikke noe sted at meldingen er sendt, men det er den. Først når mottaker har åpnet og lest meldingen, vil den legge seg i din boks for sendte meldinger.

Håper dette var begripelig?

Mvh
Else B.

Inntil mottaker har lest meldingen, ligger den synlig i Utboksen. :wink:
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.339 Norsk +Win 10

Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com/

Brukeravatar
Else Berit Rustad

Legg inn av Else Berit Rustad » 1. februar 2009 kl. 22.41

Du har rett, Torgeir, det var viktig å få presisert.

Jeg har sett flere som lurer på hvor meldingene "blir av", og tror ar de ikke er sendt når de ligger i ut-boksen. I vanlige e-postbokser, vil jo meldinger i ut-boksen bety at de ennå ikke er sendt, men slik er det ikke her, har jeg skjønt.

Mvh
Else B.

Anne Lise Hovdal

Legg inn av Anne Lise Hovdal » 1. februar 2009 kl. 22.41

Tusen takk for svarene. Det kan se ut som om jeg har gjort det riktig likevel, og så har ikke mottakeren sett meldingen min enda. Jeg har aldri problemer når jeg skal svare på Digitalarkivet, hjelpe andre der, få hjelp der, legge ut lenker til kirkebøker, folketellinger osv, men i enkelte situasjoner så blir alt plutselig så vanskelig igjen. Hvorfor er alt så mye enklere på Digitalarkivet?

Brukeravatar
55901
Sted: HALDEN
Kontakt:

Legg inn av 55901 » 1. februar 2009 kl. 22.46

Anne Lise Hovdal skrev:men i enkelte situasjoner så blir alt plutselig så vanskelig igjen

Jasså, godt å vite at jeg ikke er alene om det.... :oops:
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.339 Norsk +Win 10

Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com/

Brukeravatar
Else Berit Rustad

Legg inn av Else Berit Rustad » 1. februar 2009 kl. 22.47

Vi opplever nok tingene forskjellig - selv synes jeg at dette forumet vi er i nå, er det aller enkleste. På DA blir jeg ofte frustrert blant annet pga feilmeldinger som stadig dukker opp (feil i hovudløkka osv.), problemer med å få lagt inn innlegg osv osv.

En annen ting er at Slektsforum også er mye greiere å søke i (etter min oppfatning).

Det er noen av grunnene til at jeg mest holder meg her, og ikke på DA. (I tillegg til alle de hyggelige menneskene man "treffer" her, da :wink:

Mvh
Else B.

Anne Lise Hovdal

Legg inn av Anne Lise Hovdal » 1. februar 2009 kl. 23.32

Jeg har også noen ganger fått "feil i hovudløkka" på Digitalarkivet, men det er lenge imellom. Har funnet ut at Slektsforumet er enklest for dem som har slekt på få steder, for jeg skulle ha vært innom minst 30 kommuner hvor jeg har slekt. Ja jeg vet jeg kan legge inn slik at jeg får melding når det har gått inn svar, men det er ikke alltid det fungerer hos meg. Så det blir til at jeg kun går inn på de stedene jeg forsker akkurat da når jeg er innom her, og av og til på det som er generelt. Det burde ha vært en side på Slektsforumet hvor en kunne se alle meldinger under ett som kom inn på en dag, og så kunne en velge om en ville se alle meldinger for den dagen eller om en vil gå inn på hver enkelt kommune.

Når jeg skal søke på Slektsforumet så får jeg opp alt annet enn det jeg er ute etter. Det skjer nesten aldri på Digitalarkivet.

dn22204
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av dn22204 » 2. februar 2009 kl. 4.40

På hovedsiden til SF nesten øverst, så kan du velge litt hva du vil vise.
Vise emner siste x døgn
Vise poster siste x døgn

Emner er vel nye emner (tråder) som er laget, og poster er poster som er laget i enten nye eller eksisterende emner (tråder).

Mvh
Petter Stene

Svar

Gå tilbake til «Generelt»