Asp i Bodø

Med tidligere kommuner Bodin og Kjerringøy

Moderator: MOD_Nordland

Svar
dn13862
Sted: HARSTAD

Asp i Bodø

Legg inn av dn13862 » 8. november 2008 kl. 17.28

Kristianna Andrea Madsdtr 1843 kom fra Gausvik i Trondenes. Hun giftet seg med Jakob Asp fra Levanger og de bosatte seg i Bodø. Har funnet 7 barn på dem der noen døde som barn: Marie, Martin, Julie, Jonna, Petra, Julius og Emma. Alle bortsett fra Marie er gravlagt Bodin Kirkegård i familiegrav.

Er det noen som kjenner til om det finnes etterkommere.

Rita

Brukeravatar
Viggo Eide
Sted: BODØ
Kontakt:

Re: Asp i Bodø

Legg inn av Viggo Eide » 8. november 2008 kl. 22.14

Jeg sjekket i boka "Folk og hus i gamle Bodø 1" at familien Asp bodde i Storgata 50. Krysset Storgata og Bankgata.
I denne boka er det bare en familie Asp i Bodø.

Etter krigen ble det anlagt park på denne tomta. Vis-a-vis Sambo og Monty restaurant.

Kirkevergen kan sikkert opplyse hvem som fester Familiegravstedet.

En annen Asp-grav.

I telefonkatalogen.no finner jeg fire med Asp som etternavnet. Hva med å ringe en av dem ?
Viggo Eide
nestleder i Slekt og data
aktiv i Slekt og Data Nordland
admin i Slektsforum
http://tidogrom.blogspot.com

dn13862
Sted: HARSTAD

Legg inn av dn13862 » 9. november 2008 kl. 0.56

Takk for opplysningene. Tenkte ikke på kirkevergen i det hele tatt. Gravstedet er jo beplantet så det må være noen i familien som steller der. Det står et merke ved siden av støtta. Kan det være et navn eller er det bare noe som er satt opp av kirkevergen ??
Det andre gravmerker er antakelig mor og datter. Finner ikke noen ekteskap i Bodø/Bodin eller barn født der etter 1900. Aner ikke hvor jeg skal lete.
Har prøvd før å ringe til etterkommere jeg vet litt om, men fikk en overhøvling jeg ikke vil ha igjen. Ikke alle er like interresserte i å prate slekt - spesielt de som har noe de vil skjule.

Rita

Brukeravatar
Viggo Eide
Sted: BODØ
Kontakt:

Legg inn av Viggo Eide » 9. november 2008 kl. 15.36

Det lille metallmerket til venstre sier at dette er en legatgrav og at beplantingen skjer av Bodø kommune.

Kirkevergen har da navnet til den/de som betaler for legatet.
Viggo Eide
nestleder i Slekt og data
aktiv i Slekt og Data Nordland
admin i Slektsforum
http://tidogrom.blogspot.com

Svar

Gå tilbake til «Bodø»