Gårdshistorie Leksvik
Moderator: MOD_Nord-Trøndelag
Re: Gårdshistorie Leksvik
Hei!
Som medl av Leksvik bygdeboknemd kan jeg opplyse at det arbeides med å få utgitt gårds og slektshistorie for Leksvik.
Når et første bind vil foreligge er vanskelig å si, men at det er snakk om år og kanskje flere også, er nok mest trolig.
Det var det jeg hadde.
Jan
Som medl av Leksvik bygdeboknemd kan jeg opplyse at det arbeides med å få utgitt gårds og slektshistorie for Leksvik.
Når et første bind vil foreligge er vanskelig å si, men at det er snakk om år og kanskje flere også, er nok mest trolig.
Det var det jeg hadde.
Jan
Jeg lurer på om det er noen her som vet om det snart vil dukke opp gårdshistorie for Leksvik? Foreløpig foreligger det vel bare 3 kulturbind?
Mh
Arnstein
Mh
Arnstein
Som et annet medlem av bygdeboknemda kan jeg si at første bind er innskrevet på PC. Det gjenstår en del kvalitetssjekking av matrialet.
Hadde tenkt å bruke dette forumet til å sjekke noen av våre løse linker.
Det begynner nå et arbeid med å få inn bilder, kart og ol i teksten.
Det er ikke satt noen dato for utgivelse siden alt arbeid skjer på frivillig basis.
Mvh
Frank
Hadde tenkt å bruke dette forumet til å sjekke noen av våre løse linker.
Det begynner nå et arbeid med å få inn bilder, kart og ol i teksten.
Det er ikke satt noen dato for utgivelse siden alt arbeid skjer på frivillig basis.
Mvh
Frank
Hvorfor vil det ta så lang tid? Er det ingen som har som jobb å skrive bok?
Monica
Monica
Takk! Vil første bind dekke Leksvik Markabygd?
Arnstein
Arnstein
Den som nettopp kom ut er ikke gårds og brukshistorie men generell bygdehistorie.
Markabygda er nok ikke med i første bind, desverre
Frank
Markabygda er nok ikke med i første bind, desverre
Frank
Hvordan går det med arbeidet for gårds- og slektshistorie for Leksvik? Har det kommet ut noen nye bøker?
Ørjan
Ørjan
Det er sagt at første bind skal komme ut i 2009, med gårdene fra Hovsgrenda til Stegavik.
-
- Sted: TRONDHEIM
- Kontakt:
Er første bind kommet?