Kirkebok for Sandsvær - Berthe Mikkelsdatter
Moderator: MOD_Buskerud
-
- Sted: ALGARHEIM
Kirkebok for Sandsvær - Berthe Mikkelsdatter
Er det noen som er flinke til å tyde skriften i kirkeboka for Sandsvær. Jeg har funnet i kirkboka for 1725-1809 på side 21 siste innføring giftemål mellom Jens Jensen Bratt fra Kongsberg og Berthe Mikkelsdatter fra ??? dette klarer jeg ikke å tyde, heller ikke det presten har skrevet etter, antar at Halvor Siuls. og Annun Torgers. fra Kongsberg er vitner.
Re: Kirkebok for Sandsvær - Berthe Mikkelsdatter
Hvis du legger inn permanent sidelenke til kirkeboka, får du sikkert raskere svar. "Oppskriften" finner du her: https://slektsforum.slektogdata.no/view ... hp?t=32791
Vennlig hilsen Kjetil Straume.
Vennlig hilsen Kjetil Straume.
- Remi Trygve Pedersen
- Sted: KONGSBERG
Permanent sidelenke: Nederst venstre side.
Hed. d. 17 Sept. [1756] Jens Jenssen Bratt fra Kberg med Berthe Michelsdaatter Grosvold for hvilche caverede
Halvor Siuls. og Annun Torgers. fra Kberg.
Egteviede Dom. 20 p. Trin.
Trolovelsen den 17. sep. 1756 var i Hedenstad kirke.
Vielsen skjedde den 31. okt. 1756.
Hilsen Remi
Hed. d. 17 Sept. [1756] Jens Jenssen Bratt fra Kberg med Berthe Michelsdaatter Grosvold for hvilche caverede
Halvor Siuls. og Annun Torgers. fra Kberg.
Egteviede Dom. 20 p. Trin.
Trolovelsen den 17. sep. 1756 var i Hedenstad kirke.
Vielsen skjedde den 31. okt. 1756.
Hilsen Remi
Remi Pedersen
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."
-
Tusen takk for hjelpen, da fant jeg linken også i bygdeboka for Sandsvær.
Hei,
Her er Berthes dåp 3 s. etter trinitatis 1730.
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-122
Hennes foreldre Michel Gulbrandsen Grosvold og Ingerie Tostensdatter Teyen er trolovet 19/11 1719, men jeg har ikke funnet noen vielsesdag.
Mvh Arnt
Her er Berthes dåp 3 s. etter trinitatis 1730.
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-122
Hennes foreldre Michel Gulbrandsen Grosvold og Ingerie Tostensdatter Teyen er trolovet 19/11 1719, men jeg har ikke funnet noen vielsesdag.
Mvh Arnt
-
Hei, jeg har sett litt nermere på siden og de ble trolovet i 1757, så jeg har endret vielsesdagen til 23. oktober. årstallet 1757 står klemt inn mellom to trolovelser litt under midten på siden. Det var flott med opplysning om kirka, for det hadde jeg ikke fått med meg.
Mvh Bodil
Mvh Bodil
-
Takk, så langt er jeg ikke kommet enda, og nå slipper jeg å lete etter dette.
Mvh Bodil
Mvh Bodil
-
Hei
Takk for tipset.
Kan du forklare eller finne ut av hvorfor det ikke står mitt navn men Kåre Hansen på de to svarene jeg har lagt inn idag. Igår var det ikke noe problem og jeg har logget meg på på samme måte begge dagene.
Mvh Bodil
Takk for tipset.
Kan du forklare eller finne ut av hvorfor det ikke står mitt navn men Kåre Hansen på de to svarene jeg har lagt inn idag. Igår var det ikke noe problem og jeg har logget meg på på samme måte begge dagene.
Mvh Bodil