Ang. Anna Mathea Holmstvedt (E10)
Moderator: MOD_Oslo
-
- Sted: OSLO
Ang. Anna Mathea Holmstvedt (E10)
Hei.
Leter etter hvor denne damen bodde i Oslo, og i hvilke kirkebøker jeg kan finne når hun døde.
Hun var gift med Ditmar Knoff.
Giftet seg ca 1905 og fikk to barn sammen, Aase og Brynhild, de er født ca. 1908 og 1912, hvem som er født når, hvet jeg ikke.
Anna Mathea Holmstvedt, skal vistnokk ha dødd i 1917, jeg kan ikke finne dette i kirkebøker for Oslo.
Ditmar bodde på Tøyen i 1911, om det er til noe hjelp. Han giftet seg igjen og fikk nye barn alt i 1918, med den nye kona, har heller ikke hvor dette skjedde eller når.
Har funnet Anna Mathea s dødsdato på et annet sted på nette, der står det 11.3.1917, men skulle gjerne ha det fra en kirkebok.
med hilsen
E M Fjeld
Leter etter hvor denne damen bodde i Oslo, og i hvilke kirkebøker jeg kan finne når hun døde.
Hun var gift med Ditmar Knoff.
Giftet seg ca 1905 og fikk to barn sammen, Aase og Brynhild, de er født ca. 1908 og 1912, hvem som er født når, hvet jeg ikke.
Anna Mathea Holmstvedt, skal vistnokk ha dødd i 1917, jeg kan ikke finne dette i kirkebøker for Oslo.
Ditmar bodde på Tøyen i 1911, om det er til noe hjelp. Han giftet seg igjen og fikk nye barn alt i 1918, med den nye kona, har heller ikke hvor dette skjedde eller når.
Har funnet Anna Mathea s dødsdato på et annet sted på nette, der står det 11.3.1917, men skulle gjerne ha det fra en kirkebok.
med hilsen
E M Fjeld
Sist redigert av Else Marie Fjeld den 7. februar 2010 kl. 16.35, redigert 1 gang totalt.
-
- Sted: RASTA
Re: Ang. Anna Mathea Holmstvedt
Hei
Her er dåpen til Aase Dagbjørg Johanne i 1913 se nr 72
Oslo fylke, Trefoldighet, Ministerialbok nr. I 7 (1900-1914), Fødte og døpte 1913, side 288.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-300
Ser det står her at foreldrene ble viet 10/11-1909 men ikke hvor
Den andre datteren:
Bjørnhild Kirsten Synnøve f.5/6-1909
Ved den kommunale folketell i Oslo 1 feb 1916 bodde de i Deichmannsgt 8
Mvh Solveig
Her er dåpen til Aase Dagbjørg Johanne i 1913 se nr 72
Oslo fylke, Trefoldighet, Ministerialbok nr. I 7 (1900-1914), Fødte og døpte 1913, side 288.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-300
Ser det står her at foreldrene ble viet 10/11-1909 men ikke hvor
Den andre datteren:
Bjørnhild Kirsten Synnøve f.5/6-1909
Ved den kommunale folketell i Oslo 1 feb 1916 bodde de i Deichmannsgt 8
Mvh Solveig
-
Her kommer vielsen i Tøyen kirke 1909
Oslo fylke, Tøyen, Ministerialbok nr. 2 (1907-1916), Ekteviede 1909, side 12.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-13
Nr. 34
Oslo fylke, Tøyen, Ministerialbok nr. 2 (1907-1916), Ekteviede 1909, side 12.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-13
Nr. 34
-
Hei
Finner ikke dødsfallet til Anna Mathea
Tror det kan være innført i kirkeboka for Trefoldighet,familien bodde i Deichmannsgt 8 i 1916
Denne kirkeboka er ikke avlevert iflg oversikten http://www.arkivverket.no/arkivverket/k ... efoldighet
Kanskje du kan du kan ta en telefon til menighetskontoret for å få bekreftet datoen 11.03.1917
Mvh Solveig
Finner ikke dødsfallet til Anna Mathea
Tror det kan være innført i kirkeboka for Trefoldighet,familien bodde i Deichmannsgt 8 i 1916
Denne kirkeboka er ikke avlevert iflg oversikten http://www.arkivverket.no/arkivverket/k ... efoldighet
Kanskje du kan du kan ta en telefon til menighetskontoret for å få bekreftet datoen 11.03.1917
Mvh Solveig
-
Hei Solveig
Du har vært til stor hjelp for meg, mange takk for det,
bare en ting, hvor var det du fant ut at Bjørnhild Kristine Synøve var født 5.6.1909.
Det er ikke så farlig med dødsdatoen til Anna, hun er ikke direkte i min linje, det er Ditmar som er far til min ane, hadde bare lyst til å finne ut hva hans første kone het og dems barn, de er halvsøsken til min bestemor som er et uekte barn før dette giftemålet han giftet seg igjen og noen av de barne lever i Oslo i dag, har vert så heldig å treffe et par av dem. Det var ganske rart for dem er på alder med min far og hans søsken.
Med hilsen
E M Fjeld
Du har vært til stor hjelp for meg, mange takk for det,
bare en ting, hvor var det du fant ut at Bjørnhild Kristine Synøve var født 5.6.1909.
Det er ikke så farlig med dødsdatoen til Anna, hun er ikke direkte i min linje, det er Ditmar som er far til min ane, hadde bare lyst til å finne ut hva hans første kone het og dems barn, de er halvsøsken til min bestemor som er et uekte barn før dette giftemålet han giftet seg igjen og noen av de barne lever i Oslo i dag, har vert så heldig å treffe et par av dem. Det var ganske rart for dem er på alder med min far og hans søsken.
Med hilsen
E M Fjeld
-
Hei Else Marie
Her kommer fødsel/dåp på Bjørnhild i Grønland kirke se pike nr 163
f.5/7-1909 døpt 28/11-1909
Oslo fylke, Grønland, Ministerialbok nr. 14 (1900-1911), Fødte og døpte 1909, side 395.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-403
I den kommunale folketellinga 1 feb 1915 Deichmannsgt 8 mener jeg det sto 5/6,mulig det er jeg som har skrevet feil her
Oslo Byarkiv er stedet å besøke når man leter efter folk i Oslo/Aker
I de kommunale folketellingene kan man følge familen år for år bakover fra 1948-1899
http://www.byarkivet.oslo.kommune.no/ny ... 19729.html
Mvh Solveig
Her kommer fødsel/dåp på Bjørnhild i Grønland kirke se pike nr 163
f.5/7-1909 døpt 28/11-1909
Oslo fylke, Grønland, Ministerialbok nr. 14 (1900-1911), Fødte og døpte 1909, side 395.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-403
I den kommunale folketellinga 1 feb 1915 Deichmannsgt 8 mener jeg det sto 5/6,mulig det er jeg som har skrevet feil her
Oslo Byarkiv er stedet å besøke når man leter efter folk i Oslo/Aker
I de kommunale folketellingene kan man følge familen år for år bakover fra 1948-1899
http://www.byarkivet.oslo.kommune.no/ny ... 19729.html
Mvh Solveig
-
Hei igjen Solveig.
Kjempe mange takk for hjelpen.
Ja, jeg har blitt anbefalt byarkivet, men i en travel hverdag er det ikke lett å få tatt seg tid til å reise dit inn, skal se om jeg ken få tatt en tur en av fridagene mine, men da er det som regel en del annet som skal gjøres.
Det eneste som mangler nå er når Ditmar giftet seg andre gang med ei Astrid Dorothea, mener det skal være etter mars 1917, da Anna døde 1917 og et nytt barn kommer 1918.
Nokk en gang mange takk for hjelpen så langt,
hilsen
E M Fjeld
Kjempe mange takk for hjelpen.
Ja, jeg har blitt anbefalt byarkivet, men i en travel hverdag er det ikke lett å få tatt seg tid til å reise dit inn, skal se om jeg ken få tatt en tur en av fridagene mine, men da er det som regel en del annet som skal gjøres.
Det eneste som mangler nå er når Ditmar giftet seg andre gang med ei Astrid Dorothea, mener det skal være etter mars 1917, da Anna døde 1917 og et nytt barn kommer 1918.
Nokk en gang mange takk for hjelpen så langt,
hilsen
E M Fjeld
-
Hei
Da jeg var på Byarkivet onsdag så jeg på den kommunale FT 1.feb 1919
Konowsgt 34 1.etg
Der er disse ført:
Ditmar Knoff f.25/9-1883 Brønnø
Maskinist,kino (Kronen) Brugt 9
Astrid Dorthea Knoff f.21/9-1901 Kristiania
Freddy Bjørnulf f.20/10-1918
På spørsmål om bosted 1 feb 1918 står det på Ditmar:Deichmannsgt 8 Flytt:25/9
på Astrid står det Konovsgt 34
Jeg vil tro de giftet seg i Oslo Hospital(Gamlebyen)menighet,men her slutter lysningsprotokollene i 1916
I fødselsreg.1918 Oslo Hospital står det viet 1918
Oslo fylke, Oslo og Oslo hospital, Fødselsregister nr. 1 (1916-1936), Fødte og døpte 1918, side 40.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-41
Mvh Solveig
Da jeg var på Byarkivet onsdag så jeg på den kommunale FT 1.feb 1919
Konowsgt 34 1.etg
Der er disse ført:
Ditmar Knoff f.25/9-1883 Brønnø
Maskinist,kino (Kronen) Brugt 9
Astrid Dorthea Knoff f.21/9-1901 Kristiania
Freddy Bjørnulf f.20/10-1918
På spørsmål om bosted 1 feb 1918 står det på Ditmar:Deichmannsgt 8 Flytt:25/9
på Astrid står det Konovsgt 34
Jeg vil tro de giftet seg i Oslo Hospital(Gamlebyen)menighet,men her slutter lysningsprotokollene i 1916
I fødselsreg.1918 Oslo Hospital står det viet 1918
Oslo fylke, Oslo og Oslo hospital, Fødselsregister nr. 1 (1916-1936), Fødte og døpte 1918, side 40.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-41
Mvh Solveig
-
Hei og takk igjen
Freddy er en onkel av min far, jeg fant de andre også, som er Aslaug og Rønnaug. Knut er født i 1930 sies det, Vaylet hvet jeg ikke.
Har selv funnet ut når Astrid døde. Har igjen når Anne døde, Famely S..... sier at det var i 1917, hvet ikke helt om jeg skal gå ut i fra det, Det var jo mye feil på når hun giftet seg. Der stod det 1905 og det var i 1909, noen god forklaring på hvorfor det er så stort sprik.
Har sett på flere av mine Knoffer og det er mange år i sprik........
Nok en gang mange takk for hjelpen.
Med hilsen E M Fjeld
Freddy er en onkel av min far, jeg fant de andre også, som er Aslaug og Rønnaug. Knut er født i 1930 sies det, Vaylet hvet jeg ikke.
Har selv funnet ut når Astrid døde. Har igjen når Anne døde, Famely S..... sier at det var i 1917, hvet ikke helt om jeg skal gå ut i fra det, Det var jo mye feil på når hun giftet seg. Der stod det 1905 og det var i 1909, noen god forklaring på hvorfor det er så stort sprik.
Har sett på flere av mine Knoffer og det er mange år i sprik........
Nok en gang mange takk for hjelpen.
Med hilsen E M Fjeld
- Laila Normann Christiansen
- Kontakt:
Hei, Else Marie, jeg sitter og jobber med denne familien nå for en amerikansk slektning av Astrid Dorthea, Ditmar Knoffs kone.
Jeg har en kopi av folketellingen for 1946 her hos meg, vil ikke legge den her da den inneholder info om nålevende personer (yngste sønnen er fremdeles i live).
Er du interessert? Og har du kontakt med noen av Astrid Dorthea Hansens familie (den er opprinnelig fra Vågå, Oppland.
med vennlig hilsen
Laila Christiansen
Jeg har en kopi av folketellingen for 1946 her hos meg, vil ikke legge den her da den inneholder info om nålevende personer (yngste sønnen er fremdeles i live).
Er du interessert? Og har du kontakt med noen av Astrid Dorthea Hansens familie (den er opprinnelig fra Vågå, Oppland.
med vennlig hilsen
Laila Christiansen
-
Hei laila
Beklager sent svar, men har hatt en pause i letingen på grunn av studier.
Har tatt det opp igjen nå og går igjennom noe gammelt, selvsakt er jeg interessert i opplysninger om denne familien. Kansje er det noen etterkommer over der, for alt det jeg hvet.
Har en del på barna, men det kan hende at du har det fra før. Leter spesielt etter den yngste datteren, det jeg har er at hun er født etter 1930 og at hun døde ca 1970 og var gift/samboer med en Odd i 1960 når moren døde. Har hvert i kontakt med den yngste sønnen, men han husket ikke mer om henne, han var til sjøs på den tiden og han døde foresten nå i november.
Skal forsøke å ta kontakt med det jeg tror er sønnen til den eldste datteren, for å se om han kan fortelle meg noe og om det er flere etterkommere etter denne søskenfklokken.
Ønsker du at ta del i det jeg har, så ta kontakt med meg.
Hilsen
Else
Beklager sent svar, men har hatt en pause i letingen på grunn av studier.
Har tatt det opp igjen nå og går igjennom noe gammelt, selvsakt er jeg interessert i opplysninger om denne familien. Kansje er det noen etterkommer over der, for alt det jeg hvet.
Har en del på barna, men det kan hende at du har det fra før. Leter spesielt etter den yngste datteren, det jeg har er at hun er født etter 1930 og at hun døde ca 1970 og var gift/samboer med en Odd i 1960 når moren døde. Har hvert i kontakt med den yngste sønnen, men han husket ikke mer om henne, han var til sjøs på den tiden og han døde foresten nå i november.
Skal forsøke å ta kontakt med det jeg tror er sønnen til den eldste datteren, for å se om han kan fortelle meg noe og om det er flere etterkommere etter denne søskenfklokken.
Ønsker du at ta del i det jeg har, så ta kontakt med meg.
Hilsen
Else